מדדים ומחקרים

טופ גאם ברבעון חזק: ההכנסות צמחו בכ-23%, צבר ההזמנות הוכפל

חברת טופ גאם הישראלית מסכמת את הרבעון השני של שנת 2023 ורושמת צמיחה ברוב הפרמטרים, כאשר ההכנסות ממכירות עלו בכ-23% לכ-13.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ובכמה צמח צבר ההזמנות מהחברה?
מערכת ice | 
טופ גאם (צילום טופ גאם)
חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מממשיכה בבניית חברה גלובלית, ומסכמת הבוקר (ראשון) את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה לשנת 2023: 
עיקרי התוצאות הכספיות: ההכנסות ממכירות ברבעון השני 2023 עלו בכ-23% לכ-13.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במהלך המחצית הראשונה 2023 גדלו ההכנסות בכ-19% לכ-26 מיליון דולר, בהשוואה לכ-21.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול שערי מטבע, צמחה החברה ב31% ו- 33% בהתאמה.
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה ברבעון השני 2023 גידול של 29% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-8.0 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השני מכרה החברה מוצרי תוספי תזונה ל-10 לקוחות חדשים, מספר לקוחות חדשים הגבוה פי שניים ממספר הלקוחות החדשים הממוצע לרבעון מאז תחילת פעילות החברה בתחום תוספי התזונה.
עיקר הצמיחה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה התמקדה במוצרי Tailor Made שפותחו עבור לקוחות אסטרטגיים בשיעורים של 60% ו-64% בהתאמה, וכן במוצרים מבוקבקים, בשיעורים של 91% ו-88% בהתאמה. ברבעון השני צמחו מכירות מוצרי Gummiceuticals בשיעור של 45% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה המשך צמיחה מואצת גם במהלך 2023 על רקע תחילת מימוש הסכמי אספקה עם לקוחות אסטרטגיים מהותיים.
נכון למועד הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-9.1 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של כ-6.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 
במגזר פעילות הממתקים ואחר גדלו הכנסות החברה ברבעון השני בכ-14% לכ-5.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה גדלו המכירות בכ-6% לכ-11.4 מיליון דולר לעומת 10.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העברת הייצור של סוכריות גומי למגזר הממתקים לקבלן משנה בוצעה בסוף שנת 2022 והשפעתה החיובית על הגידול במכירות מגזר הממתקים של החברה הינה בעיקרה מסוף הרבעון הראשון לשנת 2023 ואילך. המעבר לייצור בקבלנות משנה מאפשר הגדלה, בכמות ובמגוון, של המוצרים וצפויה להמשיך ולתמוך בצמיחה במגזר הממתקים
ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה ברבעון השני בכ-22% לכ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה גדל ה-EBITDA (Non-GAAP) בכ-16% לכ-4.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הודיעה כי היא פועלת להמשך צמיחה ב-EBITDA ובשיעור ה-EBITDA במהלך השנה, וזאת למרות פעילות המאומצת וההוצאות הגבוהות של החברה  בבניית חברה גלובלית, ולצורך כך לבניית תשתיות ניהוליות, רכישת לקוחות חדשים ופתוח מוצרים לצורך המפעל החדש.
ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-23% לכ-2.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה עלה ה-EBITDA לכ-3.4 מיליון דולר בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. 
טופ גאם סיכמה את הרבעון השני לשנת 2023 עם רווח נקי של כ-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מגידול בהוצאות הנהלה וכלליות חד פעמיות רבעון הראשון בקשר עם עסקת M&A שנבחנה בעלות כוללת של כ- 600 אלף דולר, מהפסדים כתוצאה של הגנות מטבע שיצר דלתא של 700 אלף דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מאופציות שחולקו לעובדים ומגידול בהוצאות המימון. החברה סיכמה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של כ-1.8 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
נוסף על כך, החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת המפעל החדש שיגדיל את יכולת הייצור הקיימת של המפעל הקיים בכפי שלושה וייתן מענה במיוחד למיקוד האסטרטגי של החברה בצמיחה במוצרי Tailor made ומוצרי Propriety ללקוחות אסטרטגיים. המפעל החדש, שאת הקמתו מנהל נשיא החברה מר חי חיון, צפוי לעמוד בסטנדרט מחמיר הנדרש למוצרי פארמה, כמו גם ברגולציית TGA, ויאפשר לחברה לחדור לשווקים גלובאליים גדולים שכיום היא לא פעילה בהם, ביניהם אוסטרליה וסין. 
החברה מציינת כי במקביל לבניית המפעל החדש בשדרות, החברה מבצעת השקעות נוספות באתרים התפעוליים שלה ובין היתר הקמת מתקן ומערכות ייצור מיקרו אנקפסולציה על מנת ל'קפסל' חומרים ורכיבים ב-scale גדול לאצוות ייצור מסחריות, וכן בוחנת רכישה או הקמה של פעילות ייצורית-תפעולית בארה"ב, לרבות מרכז לביקבוק ולוגיסטיקה בארה"ב. 
מנוע צמיחה – ביקבוק ואריזה: במהלך הרבעון השני לשנת 2022, קלטה החברה והתחילה בהפעלת קו אריזת בקבוקים מתקדם וחיזקה את שירותי ביקבוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, כמקור נוסף להגדלת היקף ההכנסות והרווח של החברה. מרכיב הביקבוק מהווה בממוצע כשליש ממחיר המוצר הסופי.
בכך למעשה משלימה החברה מתן מענה מקצה לקצה ללקוחותיה האסטרטגיים. מכירות מוצרים בבקבוקים גדלו ברבעון השני לשנת 2023 בשיעור של כ-91% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובשיעור של 223% מול הרבעון הקודם שהתאפיין בתקלות שהביאו לפגיעה בתפוקות, כאשר נכון למועד דוח זה הציוד עובד באופן משופר. החברה צופה צמיחה מואצת בתחום הביקבוק במהלך המחצית השנייה של שנת 2023.
שיווק ומו"פ: החברה המשיכה להרחיב את פעילות המו"פ שלה גם במחצית הראשונה של שנת 2023 והינה פועלת לפיתוח של בסיסים חדשים והטמעת רכיבים פעילים שטרם נצרכו בצורת מתן של סוכריות גומי, כמו גם לשיפור הפונקציונליות של הסוכריות, אשר יאפשרו לה לשווק את מוצריה לסגמנטים חדשים.
בנוסף לכך, מפתחת החברה סוכריות גומי לשווקים בעלי סביבה רגולטורית מחמירה, שעד היום לא ניתן היה לעשות שימוש בהם בסוכריות. להערכת החברה, השימוש בשירותיה הכימיים-אנליטיים של מעבדותיה של חברת פארמאיטבי, אותה רכשה החברה לאחרונה, יסייע בהאצת פיתוח המוצרים ושיפור איכותם, כמו גם להעמקת הידע בחברה בתחום הכימי-אנליטי.
לדברי חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "החברה ממשיכה להציג צמיחה בשיעור גבוה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2023, כפועל יוצא של יישום האסטרטגיה של החברה למיקוד בלקוחות פרמיום, ובמוצרים מבודלים ובעלי ערך מוסף. החברה פועלת לרכישת לקוחות נוספים, ביניהם לקוחות בינלאומיים Tier 1, שהינם שחקנים משמעותיים בתחום תוספי מזון בצורת מתן של סוכריות גומי, ושעתידים להיות 'שובר שוויון' בטווח הבינוני והרחוק".
"אנו בתהליך מואץ לבניית חברה גלובלית, עם מוטת שליטה בינלאומית, וממוקדים בבניית תשתיות ניהוליות, ערוצי מכירה ושיווק ורכש, כמו גם ופתוח מוצרים חדשים חדשניים ומבודלים, בין היתר לשווקים חדשים בעלי רגולציות מחמירות. במקביל פועלת החברה להכין עצמה לתחילת הפעלה מסחרית של המפעל החדש. כל זאת, כשהחברה שומרת על צמיחה עקבית לא רק בהכנסות, אלא גם ב EBIDA, ועל כך הערכה להנהלת החברה".
לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "חרף האתגרים הכלכליים בארץ ובעולם, החברה הצליחה להציג צמיחה חזקה, העולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה. החברת פועלת להרחבת בסיס הלקוחות העולמי של החברה, ולהשקת מוצרים חדשים עם הלקוחות הקיימים. אנו ממשיכים לפעול כל העת להמשך הרחבת פעילותנו העסקית בשורת מהלכים, שהאחרון שבהם כלל את רכישת פארמאיטבי – מהלך המאפשר לחברה לפעול בשווקים בעלי רגולציות מחמירות, ולשידרוג היכולות האנליטיות של החברה".
"בנוסף, אנו עמלים על שיפור היעילות ומערך הייצור ושרשרת האספקה, על מנת לשפר את מרווחי החברה, זאת במקביל להמשך מיקוד בחדשנות פורצת דרך באמצעות טכנולוגיית המיקרו-אנקפסולציה שפותחה, כמו גם רכישת לקוחות חדשים וביניהם לקוחות בינלאומיים Tier 1. אין לי ספק שמהלכים אלו ואחרים יסייעו לנו להרחיב הן את מעגל לקוחותינו, והן את סל המוצרים והשירותים שאנו יודעים להעניק – ובכך, יתרמו משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה לקראת השקת המפעל החדש בשנה הבאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה