מדדים ומחקרים

קבוצת טיב טעם מציגה צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ-324 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של כ- 311.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ- 3.9%
מערכת ice | 
חגי שלום מנכ"ל טיב טעם (צילום אסף לב, Magma Images)
קבוצת טיב טעם פרסמה היום (שלישי) את הדו"ח לרבעון הראשון של 2023, כאשר היא מסכמת את הרבעון עם צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. 
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו מסכמים רבעון נוסף של המשך צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. במגזר הקמעונאות, גדלנו בכל הפרמטרים מעבר לתוכניות העבודה שלנו וזאת על אף מגמת ההתייקרויות במשק. גם בתקופה זאת הקפדנו על ניהול הוצאות הדוק ואנו ממשיכים לחזק את מנועי הצמיחה באון ליין ובמועדון הלקוחות וזאת תוך שמירה על התוכנית האסטרטגית הכוללת שינוי בתפיסת המחיר. בתחום התעשייה, איחדנו לראשונה את תוצאותיה העסקיות של מעדני זילבר כאשר הרווחיות הושפעה מהוצאות הנלוות להעברת המפעל. אנו מעריכים שנראה את פירות הסינרגיה החל מהמחצית השנייה של השנה. טיב טעם תמשיך לבסס את מעמדה וצמיחתה, תוך פיתוח מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה."

תמצית תוצאות הפעילות לרבעון הראשון של שנת 2023
הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ-324 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של כ- 311.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ- 3.9%. העלייה מיוחסת להמשך התחזקות ערוץ האון ליין, לפתיחת חנויות חדשות בנוסף לגידול במספר חברי המועדון.
הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון גדל בכ-2.6%.
במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-100.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-84.2  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 19.6%. הגידול מיוחס, הן לגידול בקטגוריות גבינות ומוצרי חלב, דגים ופירות ים קפואים, ויין ואלכוהול  והן להכנסות ממוצרי מעדני זילבר (בשר טרמי, טרי וקפוא), שתוצאותיה העסקיות אוחדו לראשונה במהלך רבעון זה.
סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-394.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ- 7.5%.
הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם בכ-108.2 מיליון שקל (33.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-99.6 מיליון שקל (31.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, עליה של כ- 8.6%. הגידול נובע בעיקר מעליה במכירות ועדכון מחירים ללקוחות, תמהיל מוצרים, והתחזקות מוצרי ישרקו ברשת.
הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם בכ-22 מיליון שקל (כ-21.9% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ-21.4 מיליון שקל (כ-25.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הגולמי נבע מספיגת התייקרות חומרי הגלם ואי עדכון המחירונים ללקוחות. עדכון מחירונים נעשה רק בתחילת חודש מרס.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ-129.5 מיליון שקל (כ-32.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-120.6 מיליון שקל (כ-32.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול  של כ-7.4%.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הסתכם לכ-21 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה לכ-5.3% מהיקף ההכנסות לעומת כ-5.6% ברבעון המקביל. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע ממגזר התעשייה בשל גידול בעלויות, התחזקות שע"ח וכן גידול בהוצאות הנובעות מרכישת זילבר.
ה- EBITDA ברבעון הסתכם לכ-46.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול  של כ-5.6%. הגידול נובע מהעלייה ברווח התפעולי כמפורט לעיל.
הרווח לתקופה הסתכם לכ-10.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-11.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה