מדדים ומחקרים

רציו אנרגיות ברבעון חזק: ההכנסות והרווח צמחו בעשרות אחוזים

שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2023: ההכנסות והרווח התפעולי ברבעון זה עמדו על כ-93 מיליון דולר וכ-57 מיליון דולר בהתאמה, גידול של כ-13% וכ-18% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
יגאל לנדאו (צילום יהושע יוסף)
שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, מדווחת היום (רביעי) על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2023. ההכנסות והרווח התפעולי ברבעון זה עמדו על כ-93 מיליון דולר וכ-57 מיליון דולר בהתאמה, גידול של כ-13% וכ-18% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של רציו לרבעון הראשון עומד על כ-33 מיליון דולר, גידול של כ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התזרים מפעילות שוטפת זינק ברבעון זה בכ-46% והסתכם בכ-57 מיליון דולר. 
במהלך הרבעון נמכרו ממאגר לוויתן כ-2.8 BCM גז טבעי, מתוכם כ- 2.2 BCM ללקוחות בשווקי הייצוא במצרים וירדן, גידול של כ-19% בכמויות שנמכרו לייצוא לעומת הרבעון המקביל, כאשר מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדו"ח נמכרו ממאגר לוויתן כ- 4.3  BCMגז טבעי.  
המחיר הממוצע של גז טבעי שנמכר ברבעון היה 6.1 דולר ליחידת חום (MMBTU) לעומת 5.78 דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-5% שהשפיעה ישירות על שורת הרווח שרשמה השותפות.
במהלך החודשים הקרובים צפויה להתחיל לפעול במאגר באר ההפקה החמישית "לוויתן-8", שתגדיל את היתירות של אספקת הגז הטבעי בפרויקט לוויתן. במקביל, ממשיכה רציו יחד עם שותפי לוויתן את העבודה על הקמת הצינור השלישי שיגיע מהשדה לאסדה ויגביר את היקף ההפקה לכ-14 BCM לשנה החל מאמצע 2025.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "הרבעון הראשון של שנת 2023 ממשיך את מגמת ביקושי השיא של השנה החולפת בפרט בשווקי הייצוא, ואנו נערכים לתת מענה לגידול בביקושים. אנו בוחנים בימים אלו אפשרות לשדרג תשתיות הולכה בירדן כדי להעביר כמויות גז נוספות לשווקים בירדן ומצרים. עבודות התכנון וההנדסה לטובת הרחבת לוויתן נמצאות בעיצומן, הן באסדת ההפקה עצמה והן בבחינת מתקן הנזלה צף והן יאפשרו לנו לקבל החלטת השקעה סופית לפיתוח שלב 1ב' והגדלה משמעותית של הפקת גז טבעי מהמאגר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה