מדדים ומחקרים

שפל של כל הזמנים באמון האמריקנים בכלכלת ארצות הברית

סקר מצא שכשני שליש מהאמריקנים אומרים ששכרם לא מדביק את קצב האינפלציה, ושני שליש אומרים שהמדינה בדרך למיתון או כבר נמצאת בתוכו
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
על רקע אינפלציה מתמשכת, ריבית גבוהה ודאגות ממיתון, האמריקנים מעולם לא היו שליליים יותר לגבי הכלכלה, כך עולה מסקר של CNBC. שיא של 69% מהציבור מחזיק בדעות שליליות על הכלכלה כיום ובעתיד, האחוז הגבוה ביותר ב-17 השנים בהם מתקיים הסקר.

הסקר שנערך בקרב 1,000 אנשים ברחבי הארץ, עם מרווח טעות של 3.1%, מצא שכשני שליש מהאמריקנים אומרים ששכרם לא מדביק את קצב האינפלציה, ושני שליש אומרים שהמדינה בדרך למיתון או כבר נמצאת בתוכו.
המבט הפסימי כלפי הכלכלה האמריקנית שעולה מן הסקר, מחלחל גם לשוק ההון. רק 24% מהנשאלים טוענים כי זו העת להיכנס להשקעות במניות, הקריאה הנמוכה בכל 17 שנותיו של הסקר. השפל הקודם היה ברבעון הקודם על 26% מהנשאלים.
המגמות האלה גם פוגעת באמון של האמריקנים בנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הדירוג הכולל שלו ירד ב-2 נקודות אחוז ל-39% ודירוג ההתנגדות שלו עלה בנקודה ל-55% בהשוואה לסקר של נובמבר.
האמריקנים מסתייגים מההתנהלות של ביידן בכלכלה בהפרש של 62% עד 34%, הידרדרות מרווח של 57% ל-38% בסקר האחרון. זו הייתה הקריאה השנייה הגרועה ביותר של נשיאותו על הכלכלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה