בעולם

בעקבות קריסת הבנקים, הפד מתריע: "אנחנו קרובים למיתון כלכלי"

נשיא הפד של מיניאפוליס, ניל קשקרי, ציטט מספר "לחצים" שפועלים בעת הזו במגזר הבנקאי, כולל הידרדרות חדה בשוק הנדל"ן המסחרי וההשפעה של עליית הריבית, כגורמים הדחופים ביותר לדאגה
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
המהומה ב-First Republic ובבנקים אזוריים אחרים בארה"ב "בהחלט מקרבת אותנו למיתון כלכלי", כך על פי גורם בכיר בפדרל ריזרב. נשיא הפד של מיניאפוליס, ניל קשקרי, ציטט מספר "לחצים" שפועלים בעת הזו במגזר הבנקאי, כולל הידרדרות חדה בשוק הנדל"ן המסחרי וההשפעה של עליית הריבית, כגורמים הדחופים ביותר לדאגה. "מה שלא ברור לנו, הוא כמה מהלחצים הבנקאיים האלה מובילים למשבר אשראי נרחב ואז מחנק האשראי הזה יאט את הכלכלה", אמר קשקרי. "זה משהו שאנחנו עוקבים אחריו מאוד מאוד מקרוב".
מניות הבנקים האזוריים רשמו עלייה עם פתיחת המסחר השבוע, לאחר שבלומברג דיווח בסוף השבוע כי פקידים אמריקאים שוקלים להרחיב מסגרת הלוואות חירום שמטרתה לסייע למלווים במצוקה לעמוד במשבר. "למערכת הבנקאית יש עמדת הון חזקה, הרבה נזילות ויש לה את התמיכה המלאה של הפדרל ריזרב ושל רגולטורים אחרים שעומדים מאחוריה", אמר קשקרי.
קשקרי ציין כי "מתחים כאלה עלולים להפחית את האינפלציה" ללא צורך בהעלאות ריבית נוספות של הפד - בהתאם להיקף ההאטה. הדברים הללו היוו שינוי עמדה מבחינת קשקרי, שקרא בקביעות להעלאות ריבית נוספות, על מנת לצנן את האינפלציה בחודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה