מדדים ומחקרים

השפעות משבר ה-SVB: השווקים באירופה קרסו

בלונדון, מדד FTSE 100 נסגר עם ירידה של 2.6%, כשהמניות ירדו גם לאחר ש-HSBC הסכימה לרכוש את הזרוע הבריטית של SVB. שוקי המניות בפרנקפורט, פריז ומילאנו ספגו הפסדים חדים
מערכת ice | 
סיליקון ואלי בנק (צילום shutterstock)
משבר ה-SVB הגיע לאירופה. השווקים ביבשת נפלו היום (שני), כאשר המשקיעים נותרו מבוהלים מהתמוטטות בנק עמק הסיליקון, למרות המאמצים להגביל את הנזקים. מניות הבנקים ירדו בחדות, כאשר קומרצבנק הגרמני ירד ביותר מ-12% ובנק סנטנדר בבריטניה ירד ב-7%, ירידות אשר משקפות את החששות לגבי בריאות המגזר.
בלונדון, מדד FTSE 100 נסגר עם ירידה של 2.6%, כשהמניות ירדו גם לאחר ש-HSBC הסכימה לרכוש את הזרוע הבריטית של SVB. השווקים בארה"ב היו שטוחים והתאוששו, לאחר שנגררו תחילה למטה על ידי הבנקים. שוקי המניות בפרנקפורט, פריז ומילאנו ספגו הפסדים חדים. ג'ורג' גודבר, מנהל קרן ב-Polar Capital, אמר שהשווקים ירדו בגלל "פחד ממה שעלול להסתתר שם בחוץ".
"ייתכן שהמשבר הממשמש ובא נמנע, אבל הוא התריע לאנשים על העובדה שיש שם קבוצה של חברות עם מודלים עסקיים שיתקשו בסביבת ריבית גבוהה - שכן זה מה שקרה עם SVB", אמר גודבר. עם זאת, הוא הוסיף כי ההשפעה הישירה על כלכלת בריטניה והשוק בבריטניה הייתה מוגבלת, "מכיוון שהמגזר הפיננסי בבריטניה הוא באמת בריא ומנוהל היטב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה