מדדים ומחקרים

הפסד של יותר מ- 430 מיליארד דולר: נתוני השנה הקשה נחשפים

החברות הגדולות ביותר בשוק האמריקאי נחלו הפסדי ענק בשנה האחרונה ועמדו על הפסד כולל של יותר מ-430 מילארד דולר, מאסק בראש טבלת המפסידים
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
השנה האחרונה נחשבה לאחת השנים הקשות ביותר בשוק ההייטק האמריקאי, ועכשיו המספרים נחשפים. לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית איילי ההון הפסידו סכום כולל של יותר מ-430 מיליארד דולר. כאשר מרבית מניות החברות החזקות במשק צנחו, חלקן בעשרות אחוזים.
אחד מגדולי המפסידים היה אילון מאסק ומניית טסלה וטוויטר שהפסידו 132 מיליארד דולר. מה שגרם לו לאבד את התואר כאדם העשיר בעולם. על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, רוב הפסדיו של מאסק נגזר מבעלות על מניית טסלה, שהייתה "בצניחה חופשית" יחד עם חברות טכנולוגיות אחרות הרשומות בנאסד"ק.
יריבו לחלל של מאסק, ג'ף בזוס, הפסיד 84 מיליארד דולר. בזוס, שוויתר על תפקידו כמנכ"ל אמזון בשנה שעברה כדי שיוכל להתמקד בחברת חקר החלל שלו Blue Origin, דורג כאדם החמישי בעשיר בעולם נכון ליום שלישי. אחריו מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג, שעושרו ירד ב-81 מיליארד דולר.
רשימת המפסידים לא נעצרה פה. מייסדי גוגל סרגיי ברין  הפסיד - 44.6 מיליארד דולר ולארי פייג' הפסיד 43.4 מיליארד דולר. בנוסף לכך מייסד מיקרוסופט ביל גייטס צנח 29 מיליארד דולר בעוד שמנכ"ל החברה לשעבר סטיב באלמר הפסיד 20.2 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזה אומר?
    X 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש מפסידים , אז יש מרוויחים, מי הם המרווחים הגדולים... כנראה חברות במזרח... השמש עולה...ועולה במזרח...
    סגור