מדדים ומחקרים

רוצים להאריך ימים? כדאי שתעברו מקפה לתה

מיליארד סינים (וגם הרבה בריטים) לא טועים: מחקר בריאות חדש מעלה כי שותי תה עשויים לחיות זמן רב יותר ובבריאות טובה יותר.  מחקרים בסין וביפן כבר הוכיחו זאת לגבי התה הירוק, והמחקר החדש מרחיב את החדשות הטובות גם לתה השחור ההאהוב בבריטניה
מערכת ice |  6
כוס תה
מחקר בריאותי רחב היקף שנערך בבריטניה מעלה כי שתיית תה יכול להוות תוספת חשובה לתזונה בריאה, וכי אנשים ששותים תה עשויים אפילו להיות בעלי סיכוי קצת יותר גבוה לחיות יותר מאלה שלא שותים.
התה מכיל חומרים מועילים הידועים כמפחיתים דלקות. מחקרים קודמים בסין וביפן, שבהן התה הירוק פופולרי, הציעו יתרונות בריאותיים. המחקר החדש מרחיב את החדשות הטובות למשקה האהוב על בריטניה: תה שחור.
מדענים מהמכון הלאומי לסרטן בארה"ב שאלו על הרגלי התה של כמעט חצי מיליון מבוגרים בבריטניה, ולאחר מכן עקבו אחריהם במשך עד 14 שנים. הם התאימו לגורמי סיכון כמו בריאות, סוציואקונומי, עישון, צריכת אלכוהול, תזונה, גיל, גזע ומין.
צריכת תה גבוהה יותר - שתי כוסות או יותר ביום - הייתה קשורה לתועלת צנועה: סיכון נמוך ב-9% עד 13% למוות מכל סיבה שהיא בהשוואה למי שלא שותת תה. טמפרטורת התה, או הוספת חלב או סוכר, לא שינו את התוצאות.
המחקר, שפורסם ביום שני ב-Annals of Internal Medicine, מצא שהאגודה החזיקה מעמד למקרי מוות ממחלות לב, אך לא הייתה מגמה ברורה למקרי מוות מסרטן. החוקרים לא היו בטוחים מדוע, אבל ייתכן שלא היו מספיק מקרי מוות מסרטן כדי להופיע השפעה כלשהי, אמר מאקי אינו-צ'וי, שהוביל את המחקר.
מחקר כזה, המבוסס על התבוננות בהרגלים ובבריאותם של אנשים, אינו יכול להוכיח סיבה ותוצאה: "מחקרים תצפיתיים כמו זה תמיד מעלים את השאלה: האם יש משהו אחר בשתייני תה שהופך אותם לבריאים יותר?" אמרה מריון נסטלה, פרופסור ללימודי מזון באוניברסיטת ניו יורק. "אני אוהבת תה. זה נהדר לשתות. אבל פרשנות זהירה נראית כמו רעיון טוב. אם אתה שותה כבר כוס אחת ביום, אני חושבת שזה טוב", אמרה. "ובבקשה תהנה מכוס התה שלך".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    די לחמדנות ולעושק
    נעמי 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שנים לא קונה ויסוצקי בגלל מחירים מופקעים ומעמד מונופוליסטי, יש עוד יצרנים
    סגור
  • 5.
    תה אנגלי הוא תה שחור עם מעט חלב
    דוד 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תה אנגלי אינו חליטה של צמחים וללא עלים ירוקים. הפרסומת של ויסוצקי עלולה להטעות!!!
    סגור
  • 4.
    הפסקתי קפה במהלך היום
    עוזי 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם שותה קפה בשעה מאוחרת, נוכחתי שהקפה גורם לי להפרעות שינה. החלטתי לבסתפק בכוס קפה אחת בבוקר ולהעדיף לישון יותר טוב
    סגור
  • 3.
    כשתפסיקו לתרגם מאמרים בגוגל טרנסלייט
    ורד 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשתפסיקו לתרגם מאמרים בגוגל טרנסלייט יאולי יקחו אתכם ברצינות. אפילו לא טרחתם לעשות הגהה לטקסט. חובבני.
    סגור
  • 2.
    עוד קשקשת מטומטמת
    אלף 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שתו רפה וגם תנ שניהם טןבים במידתיות
    סגור
  • 1.
    פרשנות זהירה נראת כמו רעיון טוב
    עוז 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה משפט חכם סוף סוף. ולא לקפוץ למסקנות שמתאימות ככ לכתבות קופצות ושגעונות אחרים. גם במקרה של אומגה 3, סילחו לי אבל זה שראו שאסקימוסים חיים הרבה וללא מחלות, וקישרו את זה לכך שהן אוכלים דגים, ומכאן קישרו את לאומגה 3. כאילו, איך הם יודעים שזה לא חוסר זיהום אוויר? או אולי פחות סטרס? או אולי אוכל לא מתועש? או לא צהונדס או לא מרוסס וכיוצ"ב? מייד החליטו - תוסיפו אומגה 3.... והענייו של הבשר האדום שקישרו אותו לכולסטרול שקישרו אותו למחלות לב והיום החוקרים מודים שהם לא ממש רואים קשר ברור בין הדברים... בקיצור, "פרשנות זהירה נראת כמו רעיון טוב" ממצה את כל העניין. דרך אגב שמעתי שגילו לאחרונה שאהבה ובמיוחד התאהבות חזקה מקצרת את החיים.... אז שימו לב הא?
    סגור