מדדים ומחקרים

התפקידים הנחשבים בצה"ל: השירות הצבאי שיתן לכם יתרון באזרחות

השירות הצבאי הוא שליחות חשובה למען מדינת ישראל, אך מעבר למה שתתרמו לצבא בגיוס שלכם, תוכלו גם לקבל מגוון כלים שיכשירו אתכם לתפקידים נחשבים בשוק העבודה. אלו התפקידים בצה"ל שיכינו אתכם טוב לאזרחות
מערכת ice | 
חיילים (צילום Wisam Hashlamoun/Flash90, Freepik)
השירות הצבאי במדינת ישראל הוא חלק מההוויה הישראלית, והעובדה שעל כל צעיר שמגיע לגיל 18 מוטלת חובת גיוס, גורמת לכך שאין אחד כמעט שלא עובר את החוויה שקוראים לה צבא ההגנה לישראל.  החוד של הצבא הוא כמובן היחידות הקרביות שמעבירות את החיילים שירות מאתגר במיוחד, ומתוך היחידות הללו צומחים המפקדים הבכירים של העתיד וגם הרמטכ"ל הבא. לפני שנפרט על התפקידים העורפיים (ג'ובניקים) שנותנים יתרון מקצועי באזרחות, נספר לכם על היתרון הגדול שיש בשירות קרבי.
מלבד החוויה האמיתית של צבא ושירות משמעותי, וחוץ מכל ההטבות שניתנות ללוחמים משוחררים כמו מימון התואר, שירות קרבי שמכשיר רמה גבוהה של רובאי מעניק את האפשרות לעבוד בעבודה מתגמלת מאוד שהיא אבטחת אישים. בעבודה הזו תהיו חלק מיחידות שכפופות למשרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה, ותהיו אחראיים על אבטחת אנשים בכירים כמו שרי ממשלה, חברי כנסת ואלופי הצבא. העבודה הזו נחשבת למבוקשת ובעלת משכורת מתגמלת במיוחד, שתוכל להניב לכם סכומים יפים.
ועכשיו, נעבור ישר לתחום שאי אפשר להתעלם ממנו, תעשיית ההייטק. אילו תפקידים יכולים לעזור לכם להשתלב בתחום הזה באזרחות?
חיל המודיעין
אגף המודיעין של צה"ל הוא עצום וכולל עשרות יחידות, חלקן ידועות וחלקן לא. מתוך מגוון התפקידים המוצעים למתגייסים לחיל, נפרט על כמה שנחשבים לאיכותיים ויוכלו לקדם אתכם באזרחות.

מסלולי שחקים
ישנם שמונה מסלולי משנה בתוך המסלול הכללי של "שחקים". המסלול נחשב לקשה לקבלה, והתהליך בו כולל אתגרים גדולים מבחינה אינטלקטואלית. מטרת המסלול הכללית היא להכשיר חיילים שידעו לתת תמונת מצב מודיעינית שמנותחת ומוצגת ברמה גבוהה, ותוכל לשמש את הדרגים הביטחוניים מקבלי ההחלטות.
אחד המסלולים הוא שחקים - אח"ם. מדובר במסלול ייחודי ואינטנסיבי שמכשיר את החיילים שלו בתחומי תכנות המחשבים והמתמטיקה (חלק מהקורסים מוכרים במוסדות אקדמיים בארץ), וקורסים בתחומי המודיעין. הקורס נחשב למובחר ויוכל לתת לכם יתרון גדול באזרחות, כמובן בתוספת הניסיון שתצברו בתפקיד. מתוך החיילים בקורס שחקים – אח"ם, חלק אף יתקבלו למסלול יותר קטן ומובחר בשם שחקים – ארזים. עוד מסלולים של שחקים הם שחקים - שוב"ל, שעוסק בתחום החלל והלוויינים, שחקים - מח"א, שמשלב גם פיזיקה ברמה גבוהה, ושחקים – אמנון, שמתמחה בתום הסייבר.
פרויקט גאמ"א
למי שכבר שנים לפני הצבא התעניין בתחום המחשבים והתכנות, המסלול הזה אוסף אליו את הטובים ביותר בתחום לתפקידים נחשקים, שלרוב מחייבים גם חתימה על שירות בקבע. בתוך הפרויקט ישנם כמה מסלולים כמו תכנות בשפות שונות, ניהול רשתות, מחקר, אבטחת מידע ועוד. אין צורך לפרט שהניסיון הרב בתחומי המחשבים והסייבר שניתן בתפקידים במסלול הזה, יעניק לכם יתרון עצום עם יציאתכם לאזרחות.
תכנית סיגמא
למתעניינים בתחום האלקטרוניקה, תוכנית סיגמא מכשירה חיילים לפני הגיוס שלהם דרך מספר מכללות במרכז הארץ, לתפקידים בעלי תעודת טכנאי אלקטרוניקה. חיל המודיעין יממן לכם כ-80% משכר הלימוד, ויאפשר לתלמידים מצטיינים להשלים תואר הנדסאי. לאחר הלימודים תתגייסו ותשולבו ישירות באחת מהיחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין, שם תקבלו אחריות על פיתוח ותחזוקה של מערכות טכנולוגיה צבאיות. השירות במסלול הצבאי הזה יוכל להעניק לכם יתרון בחברות הייטק שונות.
מסלול מטאור
מסלול מטאור מכוון חיילים לעסוק בפיתוח ותחזוקה של אמצעים טכנולוגיים צבאיים שמשמשים את הצבא למגוון צרכים, והרבה מהם מסווגים. בתפקיד תיקחו חלק בעבודות המחקר והפיתוח, מה שיתן לכם יתרון בתחומי הטכנולוגיה, פיזיקה והאלקטרו-אופטיקה, תחומים שמרכיבים חלק חשוב בתעשיית ההייטק.
 
חיל התקשוב
חיל התקשוב, כך מובן משמו, עוסק בתחומי תשתיות התקשורת והמחשבים של צה"ל, ועומד בבסיס כל הפעילות המחשובית העצומה של צה"ל. בדומה לחיל המודיעין, גם בחיל הזה יש מגוון תפקידים שדורשים הכשרה אינטנסיבית שרק מעט מתקבלים אליה, והתפקידים שהם ישרתו בהם יעניקו להם ניסיון חשוב שיכול לשמש אותם לעבודה בתעשיית ההייטק.
מגן סייבר
תפקיד שנחשב למסווג, ומה שידוע עליו שהוא אחראי על הגנת מערכות הסייבר הצבאיות, כולל זיהוי של גורמים התקפיים והפעלת תגובה אליהם. התפקיד נותן יתרון גדול בתחום המחשבים והסייבר, בדמות חותמת לכך שאתם בעלי ניסיון מוכח בתחומי מתקפות הסייבר והגנת המידע, תחומים חשובים ביותר בעולמות ההייטק.
תכניתן
תפקיד מחשובי שקיים בכל הזרועות בצבא – ים, יבשה ואוויר, ובו תעבדו בתור מפתחי תוכנה. הקבלה לתפקיד לא נחשבת לקשה כמו לפרויקט גאמא לדוגמא, אך גם היא לא קשה, ולאחריה תעברו קורס מאתגר שיכשיר אתכם כמתכנתים צבאיים. חוץ מאפשרויות הפיקוד והקצונה המגוונות, ביציאה לאזרחות תוכלו להצביע על הניסיון שצברתם בתור מתכנתים.
תקשורת
אחרי העולם הזוהר של ההייטק, נעבור לעולם זוהר לא פחות שרבים חולמים להשתלב בו: עולם התקשורת. מי שעוקב אחרי הכתבים הצעירים של גלי צה"ל, יכול בקלות לשים לב שעוד טרם גזרו חוגר, הם כבר סיכמו את התנאים שלהם באחד מהערוצים או העיתונים המובילים בישראל.
אפשר להתחיל למנות את העיתונאים ואנשי התקשורת שעברו בגלי צה"ל, אבל ברצינות, יהיה יותר פשוט לעשות רשימה של אלו שלא שירתו שם. לצד גל"צ, נמצאת התחנה הצבעונית יותר גלגלצ, שמציעה שירות בתחנת הרדיו המוזיקלית המואזנת ביותר בישראל, שם ובגל"צ תוכלו לצבור ניסיון בתור מגישים, עורכים, כתבים, מפיקים, ועוד תפקידים שיבטיחו לכם קפיצה ישירה לעבודה בתקשורת האזרחית.
עוד יחידה שבוגריה מבוקשים בעולם התקשורת היא דובר צה"ל. אם עולם הדוברות, שמשיק לעולם התקשורת, מעניין אתכם, תוכלו לצבור שם ניסיון ולהשתלב במאחורי הקלעים של עולם יחסי הציבור.
 
יחסי חוץ
אם עולם הדיפלומטיה מעניין אותם ואתם מעוניינים גם להשתלב בו באזרחות, תוכלו לשרת במספר יחידות שאחראיות על הקשר של צה"ל עם צבאות שונים בעולם וכן עם האו"ם, תקשורת חוץ, ועוד. במקרה שאתם שולטים בשפה זרה זה מקנה לכם יתרון בתפקיד. באזרחות, הניסיון שצברתם יוכל להכניס אתכם היישר למשרדי ממשלה או למחלקות קשרי חוץ במגוון חברות מובילות.
גרפיקה וצילום
הצילום והעיצוב הוא חלק חשוב מהלוחמה התודעתית של הצבא, שכידוע כל תמונה שווה אלף מילים. אותו הדבר נכון גם לגבי פליירים, מצגות, או פרסומות וגם לקמפיינים פנים-צבאיים. הצילום והעיצוב הם תחומים חשובים שמשמשים את הצבא בפעילות היומיומית שלו. אז אם אתם יצירתיים, בעלי חוש עיצובי או צילומי טוב, תוכלו להשתבץ לאחד מהתפקידים הללו שיקנה לכם יתרון למקצועות הללו באזרחות, ותיק עבודות שאיתו תוכלו לגשת למשרות שונות.
בכתבה סקרנו את התפקידים במקצועות המבוקשים לאזרחות, כמובן שיש עוד המון תפקידים בתחומים ספציפיים יותר שיוכלו להכשיר אתכם ולהקנות לכם מקצוע לאזרחות. בכל אופן, יש לזכור שהגיוס לצבא הוא שליחות למען מדינת ישראל. עוד נגיד שעל אף שהצבא כה גדול, לכל בורג קטן יש משמעות חשובה, וכל אחד בכל תפקיד יכול לבחור אם הוא לוקח אחריות ועושה את התפקיד למשמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה