מדדים ומחקרים

הנדבנית: חמישה דברים שלא ידעתם על מקנזי סקוט

היא הייתה שם לצידו של ג'ף בזוס כשהכול התחיל ממכירת ספרים באינטרנט, וחלמה להיות סופרת בעצמה. היא מחזיקה בכ-4% ממניות אחת החברות הגדולות בעולם, ומבטיחה שתתרום את רוב ההון שלה למען החברה. 5 דברים שלא ידעתם על מקנזי סקוט
מערכת ice | 
מה לא ידעתם על מקנזי בזוס (צילום פייסבוק)
מקנזי סקוט, הידועה בעבר בשם מקנזי בזוס, היא מיליארדרית ופילנתרופית אמריקאית. נכון לכתיבת שורות אלו, הונה מוערך בכ-57 מיליארד דולר.
רק ב-2020 היא תרמה 6 מיליארד דולר לצדקה. היא מתכננת לתרום את הרוב המכריע של הונה במהלך חייה. ב-13 ביולי 2020, כשאמזון שברה שיא של 3,300 דולר למניה, מקנזי הפכה לראשונה לאישה העשירה בעולם. אבל עד סוף אותו יום מסחר, אמזון ירדה במספר אחוזים, ומקנזי החזירה את הכתר לפרנסואה בטנקור-מאיירס. מספר חודשים לאחר מכן החלה מקנזי לתרום מיליארדי דולרים לצדקה, מה שכמובן הוריד אותה מהתחרות הזו. היא היתה נשואה למייסד אמזון ג'ף בזוס, האיש העשיר בעולם לתקופה משמעותית, מ-1993 עד 2019. לזוג יש ארבעה ילדים משותפים.
לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטת פרינסטון ב-1992, עברה מקנזי לניו יורק עם החלום להיות סופרת. כדי לחיות עד אז עד הגשמת החלום, היא קיבלה עבודה בקרן הגידור D.E. כעוזרת אדמיניסטרטיבית. אחד האנשים שהיא סייעה להם בתפקיד היה סגן נשיא בכיר בחברה ועמית פרינסטון, ג'ף בזוס. למשדרים שלהם היה קיר משותף.
ג'ף ומקנזי הכירו ב-1992, יצאו רק שלושה חודשים לפני שהתארסו. הם נישאו ב-1993. בסביבות תקופת נישואיהם הוקם האינטרנט. ג'ף האמין שמסחר אלקטרוני יכול להצליח והקים חנות ספרים ברשת. בתחילה הוא קרא לעסק Cadabra. מאוחר יותר הוא בחר בשם אמזון, התייחסות לנהר האמזונס בדרום אמריקה.

באפריל 2019, מקנזי הודיעה בטוויטר שהיא וג'ף סיימו את תהליך הגירושים שלהם ושניתנו לה קצת פחות מ-20 מיליון מניות באמזון, בערך 4% מהמניות הקיימות של החברה. בזמן ההעברה שווי המניות הללו היה 35.6 מיליארד דולר. ויתור משמעותי היה שמקנזי הסכימה לאפשר לג'ף לשמור על כל זכויות ההצבעה על מניותיה. 
לאחר שהעולם נעצר במגיפת הקורונה, מניות אמזון זינקו. אנשים ברחבי העולם היו תקועים בבית כשהם מזמינים חבילות, צפו בסרטוני אמזון פריים ונתנו הוראות לאלקסה (השירות הקולי של אמזון). כשמחיר המניה של אמזון עלה מ-1,900 דולר בינואר ליותר מ-3,000 דולר שישה חודשים לאחר מכן, השווי הנקי של מקנזי זינק בהתאמה והגיע ל-64 מיליארד דולר ביולי 2020. ב-26 באוגוסט, כאשר מניית אמזון הגיע ל-3,440 דולר, השווי הנקי של מקנזי הגיע ל-67 מיליארד דולר. 
ביולי 2020 פרסמה מקנזי מאמר בו היא פרסמה שהיא תרמה 1.7 מיליארד דולר ל-116 ארגוני צדקה. רק כמה חודשים לאחר מכן, בדצמבר 2020, הודיעה מקנזי שתרמה 4.2 מיליארד דולר ל-384 ארגונים. מקנזי הצהירה כי כוונתה היא: "להחזיר את רוב העושר שלי לחברה שעזרה לייצר אותו, לעשות זאת מתוך מחשבה, להתחיל בהקדם ולהמשיך על זה עד שהכספת תתרוקן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה