מדדים ומחקרים
בדרך לסגר שני? חמישית מהעסקים הקטנים לא קיימים בכלל בדיגיטל
מסקר של AppsVillage עולה שרבים מהעסקים הקטנים פעילים באונליין באמצעות כלי אחד לפחות, אולם אינם משקיעים בקידום ממומן ולא רואים הכנסות מפעילות ברשת. נקודת האור: חלק גדול יתקן את המצב בגלל הקורונה
המסחר אונליין סייע לרשתות האפנה בימי הסגר וזינק אצל קמעונאיות המזון, אבל עד כמה מהעסקים הקטנים, אלה שעשויים להיסגר פעם נוספת עקב ההתפרצות המחודשת של הקורונה, נעזרים בו כדי לצמצם את הפגיעה מהמשבר?
לפי סקר שביצעו בחברת AppsVillage בקרב 507 בתי עסק להם עד 10 עובדים, נראה כי העסקים הקטנים נשרכים מאחור בהקשר זה. למחציתם, כך עולה מההסקר, אין כלל הכנסות מפעילות אונליין, ו-68% מהם לא משקיע בקידום ממומן ברשת. זאת, על אף ש-81% אכן נוכחים ברשת באמצעות לפחות אחד מהכלים הבאים: דף פייסבוק, חשבון אינסטגרם, אתר אינטרנט, וואטס אפ עסקי או אפליקציה. מדובר בשיעור גבוה אמנם, אך לצד זאת הוא מעיד גם כי ב-2020 עדיין כחמישית מהעסקים הקטנים אינם פעילים ברשת.
יתר על כן, מי מהעסקים הקטנים שכן מקדם עצמו בתשלום באינטרנט אינו משקיע בכך סכומים ניכרים. כך, למשל, רק 13% מהעסקים הקטנים משקיעים יותר מ-300 שקלים בחודש בקידום ממומן. בהמשך ישיר לכך מגלה הסקר כי במסגרת החיסכון של עסקים אלה בקידום ברשת, 67% מ-367 בעלי העסקים שמחזיקים דף פייסבוק או אינסטגרם מצלמים את בית העסק שלהם באמצעות מכשיר הטלפון שלהם. רק 17% מהם משלמים לצלם מקצועי או לגרפיקאי לצורך זה.
קראו עוד ב-ice
"בעקבות חוסר ההשקעה בקידום ממומן באינטרנט, אין פלא שלמעלה ממחצית העסקים הקטנים לא מדווחים על הכנסה כלשהי מהאונליין", כותבים על הממצאים ב-AppsVillage. "כלומר, העסקים הקטנים הללו מקבלים את כל הכנסותיהם מלקוחות מזדמנים ברחוב".
- מחצית 2020 בבורסה: המניות עם התשואות החלומיות ואלו שלא היה כדאי להתקרב אליהן
- יפעת בקרת פרסום: בתאגיד השקיעו כ-1.5 מיליון שקל בשבוע בקמפיין דיגיטל ל'טהרן'
- בעידן הריאליטי: כמה משקיעות קשת ורשת בתכניות דוקו ודרמה?
"בעקבות חוסר ההשקעה בקידום ממומן באינטרנט, אין פלא שלמעלה ממחצית העסקים הקטנים לא מדווחים על הכנסה כלשהי מהאונליין", כותבים על הממצאים ב-AppsVillage. "כלומר, העסקים הקטנים הללו מקבלים את כל הכנסותיהם מלקוחות מזדמנים ברחוב".
למה אם כן זה המצב? 39% מהעסקים שנשאלו השיבו כי אין להם פנאי לפתח את הפעילות אונליין, ואילו ל-34% חסר הידע איך לעשות זאת. לצדם יש גם 31% שהעידו שאינם מאמין שהדבר יתרום לעסק ו-28% מסרו ש"אין להם תכנים לפרסם" או שהפעילות ברשת אינה מקובלת בענף בו הם פועלים. חלקם הקטן (8%) היו סבורים שהעלות גבוהה מדי.
יחד עם זאת, לא רבים מהעסקים הקטנים לא מתכננים להמשיך ולדרוך במקום. 41% ממשתתפי הסקר העידו שהקורונה חיזקה או "בהחלט חיזקה" את רצונם לשפר את הפעילות אונליין. 44% אמרו כי הם מעוניינים להגדיל את הפרסום ברשתות החברתיות, 25% מעוניינים לקדם את אתר המכירות שלהם ו-18% מהם מעוניינים לקדם את אפליקציית המכירות שלהם.
מנכ"ל AppsVillage מאקס בלובנד: "כדי להיות חלק מהשיווק המקוון לא נדרש כמעט זמן (כמה דקות ספורות) ולא נדרשות יכולות ניסיון מקצועי (כמה הקלקות) וכן בעזרת הטכנולוגיה שלנו נדרשים סכומי כסף פעוטים וכמה קליקים כדי לקדם את העסק באינטרנט. הדאגה צריכה להיות מופנית לגבי היעדר יכולתם הדיגיטאלית של העסקים הקטנים להתמודד עם משבר הקורונה והצורך המיידי שלהם לחזק ולגוון את מקורות הכנסה כך שיתאפשר להם להפוך את התקופה הקשה, שלא ברור מתי היא תסתיים, מתקופת הישרדות לתקופת צמיחה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה