נדל"ן ותשתיות

מידרוג משנה אופק דירוג לשלילי: זאת חברת הנדל"ן שבבעיה

בשורה רעה לחברת מדרכי אביב תעשיות בניה (1973) בחגיגות היובל להיווסדה - מידרוג משנה את אופק הדירוג מיציב לשלילי. אלה הסיבות שהובילו אותה לכך
מערכת ice | 
משבר כלכלי (צילום shutterstock)
מידרוג מותירה על כנו את דירוג Baa1.il לאגרות חוב (סדרה 7) שהנפיקה מרדכי אביב תעשיות בניה (1973) בע"מ ומשנה את אופק הדירוג מיציב לשלילי.
בין השיקולים העיקריים לדירוג הסבירו במדרג כי היקף פעילות מצומצם ופיזור חלש משליכים לשלילה על הפרופיל העסקי של החברה. נכון ליום ה-31.3.23, לחברה ישנם 3 פרויקטים בהקמה בלבד, בהיקף של כ-509 יחידות דיור. להערכת מידרוג, מיעוט הפרויקטים בביצוע חושף את החברה לאתגרים תזרימיים, כך שעיכוב בפרויקטים עלול להוביל לעיכוב בחילוצי הון ועודפים המהווים חלק ניכר ממקורותיה התזרימיים.

תרחיש הבסיס של מידרוג כולל, בין היתר, הכנסות מהתקדמות צבר הפרויקטים בביצוע ובתכנון, הכנסות ממכירת יחידות דיור שבמלאי (מפרויקטים שהקמתם הושלמה), הכנסות שוטפות מנכסים מניבים, פירעונות הלוואות בנקאיות יחד עם נטילת אשראי נוסף. כמו כן, להערכת מידרוג, רכישת קרקעות חדשות לייזום מותנית בגיוס מקורות על ידי החברה כגון הנפקת אג"ח. במסגרת תרחיש הבסיס, מידרוג בחנה תרחישי רגישויות שונים, בין היתר, קצב מכירות יחידות דיור בפרויקטים בביצוע, קצב התקדמות הפרויקטים והיקף ההשקעות הצפויות.
אופק הדירוג השלילי נובע מאי וודאות ביחס להיקף הפעילות העתידי של החברה מעבר לטווח התחזית. לחברה כיום 3 פרויקטים בביצוע, אשר לפי תחזיות החברה צפויים להסתיים במהלך שנת 2023. להערכת מידרוג, הפרויקטים הקיימים בתכנון וצבר הקרקעות של החברה אינם מספקים על מנת להקנות נראות טובה של הכנסות והרווח בטווח הזמן הבינוני-ארוך. מצב זה חושף את החברה לרמת הכנסות לא יציבה ולאתגרים תזרימיים ומחייב את החברה לבצע השקעות על מנת להגדיל את צבר הקרקעות ופרויקטים בתכנון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה