נדל"ן ותשתיות

מידרוג הפסיקה את דירות אגרות שהנפיקה שיכון ובינוי

שיכון ובינוי בע"מ ביקשה ומידרוג עצרה את הפסקת דירוג אגרות החוב שהנפיקה החברה אתמול (שני). כמו כן, הפסיקה מידרוג את דירוג המנפיק של החברה
מערכת ice | 
תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי. הדמיה: גיא איגדרא אדריכלים (צילום סיון פרג')
מידרוג הודיעה אתמול (שני) על הפסקת דירוג אגרות החוב (סדרות 6, 7, 8, 9, 10) שהנפיקה שיכון ובינוי בע"מ ("החברה"), הפסקת דירוג נע"מ (סדרות 3-4) שהנפיקה החברה והפסקת דירוג המנפיק של החברה, זאת נוכח בקשתה של החברה. טרם הפסקת הדירוג, עמד דירוג המנפיק ודירוג אגרות החוב (סדרות 6, 7, 8, 9, 10) על A2.il באופק שלילי ודירוג הנע"מ (סדרות 3-4) על P-1.il.
רק לפני מספר ימים שיכון ובינוי, ביחד עם אלקטרה מגורים, הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחברה לפיתוח קיסריה. החברות טוענות כי רמ"י לא מעניקה זכויות חכירה מהוונות לקרקע לרוכשי דירות בפרויקטי באור עקיבא.

על פי התביעה, שיכון ובינוי שילמה 237 מיליון שקל על הקרקע עליה בנתה 596 דירות, ואלקטרה שילמה כ-120 מיליון שקל על הקרקע שעליה בנתה 286 דירות. החברות הללו טוענות כי ברמ"י לא עונים לפניות שלהן ולכן הן מבקשות שבית המשפט יחייב את הרשות למסור את הזכויות לרוכשי הדירות.
ברמ"י טוענים כי ההסכם על הקרקעות מול החברה לפיתוח קיסריה אינו הסכם מהוון ולכן החברה לא הייתה אמורה להגיע עם חברות הבנייה להסכם חכירה מהוון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה