נדל"ן ותשתיות

זו הדרך שבמשרד להגנת הסביבה ילחמו בפסולת הבנייה

חמש שנים מאז עברה קריאה ראשונה, במשרד להגנת הסביבה מתכוונים להעביר חקיקה מקיפה בתחום פסולת הבנייה. הדבר יתאפשר באמצעות חוק ההסדרים הקרוב
מערכת ice | 
בנייה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
אחרי שנים שבהן לא קודמה חקיקה באחד הנושאים הבוערים בתחום הפסולת בישראל – פסולת בנייה: המשרד להגנת הסביבה מקדם חקיקה מקיפה בתחום פסולת הבנייה, שתועבר באמצעות חוק ההסדרים הקרוב.
החקיקה אותה מקדם המשרד, עברה קריאה ראשונה בשנת 2018, והליך החקיקה שלה הופסק עקב חילופי הממשלות האחרונות. הפעם במשרד נחושים להמשיך את קידום החקיקה ועושים זאת דרך חוק ההסדרים.

מטרת החקיקה היא להסדיר את תחום פסולת הבנייה באופן מקיף וייסודי, ולמנוע את אחת הבעיות הקשות בתחום הסביבתי כיום, הנובעת מהשלכות רחבות של פסולת בנייה ברשות הרבים, המוערכות ביותר ממיליון טון לשנה.
כתוצאה מהצעת החוק של המשרד להגנת הסביבה יתרחש חיסכון בעלויות ישירות של ניקוי שטחים פתוחים -המוטלות כיום על המדינה על זרועותיה השונות כמו רשויות מקומיות, רשות מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה ועוד.
התועלת העיקרית הצפויה מיישום החוק היא צמצום והפחתה של היקפי פסולת הבנייה המושלכת לשטחים פתוחים ומניעת מפגעים סביבתיים הנובעים מכך. התועלת הכלכלית מיישום החוק מוערכת ב-70 מיליון שקל בשנה – חיסכון ישיר בעלויות הניקוי של הפסולת בשטחים הפתוחים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "כולנו מכירים את התופעה: אנחנו מגיעים לטיול בחיק הטבע, ופתאום במעבה היער מגלים ערמות של פסולת בנייה שהושלכו באופן פיראטי. החקיקה שאנחנו מובילים כעת תסדיר את תחום פסולת הבנייה באופן מקיף, למען בריאות הציבור והסביבה. התועלות למשק מהצעת החוק הן הפחתת הפגיעה בשטחים הפתוחים, צמצום המפגעים הסביבתיים ובהם זיהום האוויר הנובעים משריפות של הפסולת המתרחשות לא פעם, הגנה על קרקע ומי תהום ובחיסכון בעלויות ניקוי השטחים הפתוחים. החזון שלנו הוא 'ישראל נקייה', ואנחנו בדרך להפחית את המפגעים הסביבתיים מפסולת הבנייה באופן שיטתי ומקיף, למען כולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה