נדל"ן ותשתיות

הסאבלט היקר בישראל? "400 שקל רק על המיטה"

שבת "חיי שרה" בחברון הגיעה השנה לביקוש שיא. כמה מבעלי הדירות העלו את המחיר בהתאם לביקוש. הרבנים מחו וקראו: "ראוי שמחירי השכירות יהיו בהתאם לרוח החסד"
מערכת ice |  1
מערת המכפלה, חברון (צילום פלאש90)
רק כ-3% מהעיר חברון אפשריים לכניסת יהודים, ומתגוררים שם כ-1000 איש. פעם בשנה, בשבת פרשת "חיי שרה", מגיעים לעיר ולקריית ארבע הסמוכה, עשרות אלפי אנשים כדי לחוות את "שבת חברון" בה מציינים את רכישת מערת המכפלה ע"י אברהם אבינו.
על פי ההערכות, השנה ישהו בעיר האבות כ-60 אלף איש, ובהתאם לכך הביקוש למקום לינה עולה. משפחה שרוצה להתארח בדירה במרחק של 35 דקות הליכה ממערת המכפלה, תצטרך לשלם כ-3,500 לשבת. 
כך על פי מודעה שפורסמה בפייסבוק בקבוצה ייעודית: "סאבלט בשבת חיי שרה בשכונת רמת ממרא, כ-35 דקות הליכה ממערת המכפלה, פנטהאוז חדש ומעוצב. מצוין עבור שתי משפחות שיכולות להתחלק בשתי הקומות. יש שש מיטות, וניתן להביא מזרנים נוספים. יש מקום בשפע. מחיר: 3,500 שקלים ללילה".

בני אדם שבאים להתארח לבדם בשבת, יצטרכו לשלם בין 200 שקל ל-400, תלוי כמובן בקרבה למערת המכפלה. הביקוש ההולך וגובר, שעלה השנה כאשר בשנה שעברה חלו עדיין מספר הגבלות קורונה, העלה את המחיר בקרב תושבי המקום ובעלי מוסדות שמשכירים חרדים לשבת חברון. 
באחת מההודעות שהופצו בוואטסאפ, הוצע לסאבלט מחסן של חדר וחצי, שביום רגיל לא ישנים שם: "החדר משמש לאחסון ספרים וארונות. מחיר: 1,200 שקלים". 
מספר רבנים באיזור שראו את המתרחש ובראשם הרב דב ליאור המזוהה עם קריית ארבע וחברון, יצאו נגד המחירים המופקעים וקראו לשמור על מחירים הולמים שלא מנצלים את הביקוש הרב. 
"בשנים האחרונות מדי שבת חיי שרה מגיעים רבבות עמך בית ישראל להתמלא מאורם המיוחד של האבות הקדושים." כתבו הרבנים במכתב, "זכות גדולה לארח את הבאים מעין הכנסת אורחים של אברהם אבינו. מטבע הדברים כדי לאכלס את ההמונים שמגיעים, תושבי הקריה משכירים את בתיהם. מאחר וכל מטרת שבת זו היא להתעלות ולהתחבר לשורשינו העמוקים בארץ הזו ראוי שלכל הפחות מחירי השכירות יהיו בהתאם לרוח החסד של עירנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין כמו מצוות הכנסת אורחים אם אפשר לעשות
    עריד 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כמה שקלים שחורים מהצד.
    סגור