נדל"ן ותשתיות

מנהרות צומת קרליבך נפתחו לציבור. ההשקעה: 170 מיליון שקל

לאחר עבודות של שבע שנים, מנהרות צומת קרליבך בתל אביב נפתחו לתנועה במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי ומנכ״ל נת״ע חיים גליק. וכמה כלי רכב יחלפו במנהרות מדי שעה?
אור בוקר |  3
מנהרות קרליבך 5 (צילום כפיר סיוון)
מנהרות צומת קרליבך, הידוע גם כצומת מעריב, נפתחו לתנועה הבוקר (שלישי), זאת לאחר עבודות שנמשכו כשבע שנים. הצומת השתנה ללא הכר בשנים האחרונות ועבר מהפך כולל. כחלק מפיתוח דרך בגין החדשה, יהווה הצומת ציר עירוני מרכזי שיכלול תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה (תחנת קרליבך בקווים האדום והירוק), נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, מדרכות רחבות ופיתוח אורבני מתקדם. במנהרות עתידים לחלוף יותר מ- 1,000 כלי רכב מדי שעה – בכל כיוון.
הבוקר נחנך החלק הראשון בצומת המשודרג - פתיחת שיקוע ומנהרות להקלת התנועה בין הרחובות יצחק שדה, לינקולן וקרליבך. עלות ביצוע המנהרות היא כ- 170 מיליון שקל, ועוד כ-50 מיליון שקל להקמת התחנה עצמה, כאשר העבודות בוצעו על ידי חברת נת״ע, כחלק ממכלול העבודות בתחנת קרליבך והצומת. עבודות הפיתוח הסביבתי בוצעו וימשיכו להיות מבוצעות על ידי חברת אחוזות החוף במסגרת פרויקט דרך בגין החדשה.
 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "פתחנו היום עוד אפשרות לכולנו לנוע. למטה במנהרה ינועו המכוניות, מה שיאפשר שכל השטח שמעליה, שעד היום היה מוקדש לרכבים פרטיים ישמש הולכות והולכי רגל, רוכבות ורוכבי אופניים ובהמשך גם נקודה משמעותית של תחנות מעבר לרכבות הקלות. השינוי החל לפני 7 שנים כשישראל כץ עמד כאן ופוצץ את גשר מעריב, ולשמחתי היום, אחרי עבודה מאומצת של העיריה, ראש העיר וחברת נת"ע, אנחנו עושות ועושים שינוי גדול שיאפשר יותר מקום לאלטרנטיבות שאינן רכב פרטי, יותר קישוריות ויותר אופציות להגיע בחיים ממקום למקום".
עוד הוסיפה השרה כי "כמי שמאמינה מאוד בשיתופי פעולה עם ראשי הרשויות, אני שמחה על שיתוף הפעולה עם ראש העיריה, רון חולדאי בפרויקט הזה ובכלל, ומחזקת את מנכ"ל נת"ע, שאחראי על קידום מהיר של פרויקט הרכבות הקלות, ובהמשך גם של המטרו שיהיה כאן".

משמאל לימין: חולדאי, מיכאלי וגליק  צילום: כפיר סיוון
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "פתיחת מנהרות צומת קרליבך היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים, ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית נהדרת. זוהי סנונית ראשונה של שיפור עצום במרחב הציבורי לקראת כניסת הרכבת הקלה: במקום גשר מאסיבי שחוסם את הנוף - כלי הרכב והרכבת הקלה יורדים אל מתחת לפני הקרקע, והמרחב הציבורי נפתח להולכי הרגל והרוכבים".
עוד הוסיף ראש העיר: "אני מברך על שיתוף הפעולה המצוין עם שרת התחבורה מרב מיכאלי ושמח על כך שנחנוך יחד את פירות העבודה המאומצת של משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו. תודה לתושבות ותושבי תל אביב-יפו על אורך הרוח והסבלנות – צומת קרליבך חוזר אל המפה! ובסוף השנה נחנוך יחד גם את הקו האדום של הרכבת הקלה – מבת-ים ועד פתח תקוה".
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "פתיחת המנהרה היא סנונית נוספת בדרך למהפכה התחבורתית שתגיע כבר השנה לגוש דן - הקו האדום ברכבת הקלה. בו בעת נת"ע מקדמת בכל הכוח את הקווים הירוק והסגול, והדבר מורגש במקומות רבים. למרות ההפרעה אני מבקש לזכור, כי בסופו של יום  תעמוד לרשות הנוסעים רשת רכבות מהירות בטוחות ונוחות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה ומשרדה על האמון בנת"ע, לראש העיר תל אביב על הסיוע ושיתוף הפעולה בקידום הפרויקט, ואחרונה חברת דניה סיבוס שהקימה ובנתה את השיקוע".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה עם מפה?
    גבי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע לא מצרפים לכתבה כזו את מפת הצומת החדשה - מניין ולאן מובילה המנהרה?
    סגור
  • 2.
    חולדאי !התחבורה והבעיות לא אחראיות שלי ! מופיע לטקס. חח (ל"ת)
    חוצפן 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תודות
    אלי בן הרוש 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את ישראל כץ מוביל ויוזם הפרויקט לא הזכירו.
    סגור