נדל"ן ותשתיות

נמל תעופה חדש יוקם בישראל: ''נתב”ג לא יוכל לעמוד בעומס''

שרת התחבורה לשעבר, חה״כ מרב מיכאלי על החלטת הממשלה להקים את שדה התעופה המשלים בציקלג: ''‏ההחלטה הנכונה ביותר חברתית, כלכלית, סביבתית ולא פחות חשוב- ביטחונית. שמחה שהממשלה אימצה סוף סוף את המסקנה המקצועית של ועדת עילם בנושא''
מערכת ice |  4
מטוסים בנתב"ג (צילום יוסי אלוני/פלאש 90)
האם ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את ההחלטה הנכונה לגבי נתב''ג 2? החלטה דרמטית של רוה''מ זירזה אמש (ראשון) את המאבק הרב-שנתי על מיקומו של שדה התעופה הבין-לאומי הבא של ישראל. נתניהו הורה על הכנת תכנון ראשוני להקמת שדה התעופה בצקלג שבנגב, מהלך שמהווה הכרעה מול המלצות מקצועיות שנטו לרמת דוד. אפילו באופוזיציה יש מי שמחמיאים.
שרת התחבורה לשעבר, חה״כ מרב מיכאלי על החלטת הממשלה להקים את שדה התעופה המשלים בציקלג: ''‏מברכת על ההחלטה להקים את שדה התעופה המשלים של ישראל בציקלג- ההחלטה הנכונה ביותר חברתית, כלכלית, סביבתית ולא פחות חשוב- ביטחונית. כשרת התחבורה קידמתי את המהלך הזה מתוך מחויבות לתושבות ותושבי הדרום, לשמירה על השטחים הפתוחים שלנו ולצרכים הדחופים של התעופה שלנו''.
היא המשיכה ושיבחה את פועלה: ''עשיתי את זה בשיתוף נשות ואנשי המקצוע הטובים ביותר, ואני שמחה שהממשלה אימצה סוף סוף את המסקנה המקצועית של ועדת עילם בנושא. ‏בעתיד הקרוב, נתב”ג לא יוכל לעמוד בעומס- ולכן חייבות וחייבים להתחיל מיד בהקמת השדה החדש. ‏אין לנו ולתעופה הישראלית זמן לבזבז.''
כזכור, על פי הפרסום של גלובס ההחלטה מגיעה לאחר שנים של מחלוקת שבה גורמים בדרום הפעילו לחצים פוליטיים נמרצים, תוך שהם מציגים את האפשרות של פיתוח תשתית לאומית במרחב הנגב כחלופה אסטרטגית לריכוז הגיאוגרפי הקיים. נתניהו הנחה להציג את התכנון הראשוני בתוך שלושה חודשים, תוך שמירה על אפשרות של התקדמות מקבילה גם עם תכנון רמת דוד.

המהלך עורר מיד התנגדות של גורמים מקצועיים בענף התעופה, שמזהירים מפני הפיכת הפרויקט ל"פיל לבן" בדומה לשדה רמון. האתר בצקלג, הסמוך לבית קמה ולכביש 6, מתאפיין במורכבות תפעולית משמעותית: הוא חופף לנתיבי טיסה מבצעיים של חיל האוויר, קרוב לגבול רצועת עזה, ועלול ליצור עומס על מערך הנתיבים האוויריים של ישראל. בעבר נדחה האתר בדיוק מסיבות אלה, אך לאחרונה חל ריכוך יחסי בעמדת מערכת הביטחון. עם זאת, המל"ל קבע שאין סיכון מהותי בקרבה לגבול - הערכה שעשויה להניח את הבסיס לקידום הפרויקט למרות הסתייגויות התפעוליות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שדה תעופה ברהט
    צדק תרדוף 07/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העובדים שם יהיו ערבים ולאט לאט כם הטייסים יהיו ערבים יגבו פורטקשיין מהשדה ומעניין איזה שם ערבי יתנו שדה התעופה אחד את סלים
    סגור
  • 3.
    שדה איפשהו בנגב זה חובה
    אפ 07/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הוא לא שוה שום דבר בלי קו רכבת מהירה שייתן שירות איכותי: זה אומר לשלב את השדה במערך הרכבות המהירות, עם רכבות מהירות ישירות מהערים הגדולות, ורכבות מאספות מכל הארץ, זה אומר לזכור מראש לבנות מסילות שיודעות לתת מענה לשירות הרכבות הזה, זה אומר לזכור מראש לרכוש קטרים וקרונות שיוכלו לספק את השירות הזה, וכולל כל התשתית שנדרשת לרכבת: מוסכים, מכוני טיפול, מסופי מטען, ציוד גיבוי ומשלים, מערכי ניטור ובקרה, ומערכי כוח אדם מתאימים. שדה בנגב יגרום לפיתוח בנגב, אגב הורדת מחירי דיור או לפחות יצירת אלטרנטיבה במחיר שפוי
    סגור
  • 2.
    עבדת עלינו מספיק
    אבי בוקובזה 07/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי נתניהו כשזה יקרה המשיח גם יבוא איתו
    סגור
  • 1.
    טעות
    בונדי 07/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שעשו עם הרכבת לאשקלון קרובה לגבול עזה , הירי הראשון והרכבת מושבתת, ופחדו מירי נט לרכבת , בקיצור טעןת פאטלית , כך יהיה עם השדה , סכנת ירי נט מעזה ,
    סגור