נדל"ן ותשתיות
נמל תעופה חדש יוקם בישראל: ''נתב”ג לא יוכל לעמוד בעומס''
שרת התחבורה לשעבר, חה״כ מרב מיכאלי על החלטת הממשלה להקים את שדה התעופה המשלים בציקלג: ''ההחלטה הנכונה ביותר חברתית, כלכלית, סביבתית ולא פחות חשוב- ביטחונית. שמחה שהממשלה אימצה סוף סוף את המסקנה המקצועית של ועדת עילם בנושא''
האם ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את ההחלטה הנכונה לגבי נתב''ג 2? החלטה דרמטית של רוה''מ זירזה אמש (ראשון) את המאבק הרב-שנתי על מיקומו של שדה התעופה הבין-לאומי הבא של ישראל. נתניהו הורה על הכנת תכנון ראשוני להקמת שדה התעופה בצקלג שבנגב, מהלך שמהווה הכרעה מול המלצות מקצועיות שנטו לרמת דוד. אפילו באופוזיציה יש מי שמחמיאים.
שרת התחבורה לשעבר, חה״כ מרב מיכאלי על החלטת הממשלה להקים את שדה התעופה המשלים בציקלג: ''מברכת על ההחלטה להקים את שדה התעופה המשלים של ישראל בציקלג- ההחלטה הנכונה ביותר חברתית, כלכלית, סביבתית ולא פחות חשוב- ביטחונית. כשרת התחבורה קידמתי את המהלך הזה מתוך מחויבות לתושבות ותושבי הדרום, לשמירה על השטחים הפתוחים שלנו ולצרכים הדחופים של התעופה שלנו''.
היא המשיכה ושיבחה את פועלה: ''עשיתי את זה בשיתוף נשות ואנשי המקצוע הטובים ביותר, ואני שמחה שהממשלה אימצה סוף סוף את המסקנה המקצועית של ועדת עילם בנושא. בעתיד הקרוב, נתב”ג לא יוכל לעמוד בעומס- ולכן חייבות וחייבים להתחיל מיד בהקמת השדה החדש. אין לנו ולתעופה הישראלית זמן לבזבז.''
כזכור, על פי הפרסום של גלובס ההחלטה מגיעה לאחר שנים של מחלוקת שבה גורמים בדרום הפעילו לחצים פוליטיים נמרצים, תוך שהם מציגים את האפשרות של פיתוח תשתית לאומית במרחב הנגב כחלופה אסטרטגית לריכוז הגיאוגרפי הקיים. נתניהו הנחה להציג את התכנון הראשוני בתוך שלושה חודשים, תוך שמירה על אפשרות של התקדמות מקבילה גם עם תכנון רמת דוד.
עוד ב-
המהלך עורר מיד התנגדות של גורמים מקצועיים בענף התעופה, שמזהירים מפני הפיכת הפרויקט ל"פיל לבן" בדומה לשדה רמון. האתר בצקלג, הסמוך לבית קמה ולכביש 6, מתאפיין במורכבות תפעולית משמעותית: הוא חופף לנתיבי טיסה מבצעיים של חיל האוויר, קרוב לגבול רצועת עזה, ועלול ליצור עומס על מערך הנתיבים האוויריים של ישראל. בעבר נדחה האתר בדיוק מסיבות אלה, אך לאחרונה חל ריכוך יחסי בעמדת מערכת הביטחון. עם זאת, המל"ל קבע שאין סיכון מהותי בקרבה לגבול - הערכה שעשויה להניח את הבסיס לקידום הפרויקט למרות הסתייגויות התפעוליות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.שדה תעופה ברהטצדק תרדוף 07/2025/07הגב לתגובה זו0 0כל העובדים שם יהיו ערבים ולאט לאט כם הטייסים יהיו ערבים יגבו פורטקשיין מהשדה ומעניין איזה שם ערבי יתנו שדה התעופה אחד את סליםסגור
-
3.שדה איפשהו בנגב זה חובהאפ 07/2025/07הגב לתגובה זו0 0אבל הוא לא שוה שום דבר בלי קו רכבת מהירה שייתן שירות איכותי: זה אומר לשלב את השדה במערך הרכבות המהירות, עם רכבות מהירות ישירות מהערים הגדולות, ורכבות מאספות מכל הארץ, זה אומר לזכור מראש לבנות מסילות שיודעות לתת מענה לשירות הרכבות הזה, זה אומר לזכור מראש לרכוש קטרים וקרונות שיוכלו לספק את השירות הזה, וכולל כל התשתית שנדרשת לרכבת: מוסכים, מכוני טיפול, מסופי מטען, ציוד גיבוי ומשלים, מערכי ניטור ובקרה, ומערכי כוח אדם מתאימים. שדה בנגב יגרום לפיתוח בנגב, אגב הורדת מחירי דיור או לפחות יצירת אלטרנטיבה במחיר שפויסגור
-
2.עבדת עלינו מספיקאבי בוקובזה 07/2025/07הגב לתגובה זו0 0דיי נתניהו כשזה יקרה המשיח גם יבוא איתוסגור
-
1.טעותבונדי 07/2025/07הגב לתגובה זו0 0כמו שעשו עם הרכבת לאשקלון קרובה לגבול עזה , הירי הראשון והרכבת מושבתת, ופחדו מירי נט לרכבת , בקיצור טעןת פאטלית , כך יהיה עם השדה , סכנת ירי נט מעזה ,סגור



