מינויים

עשיר יותר מהמלך: הכירו את המועמד לראשות ממשלת בריטניה

אם רישי סונאק יתמנה לראש ממשלת בריטניה, הוא יהיה הדייר הראשון בדאונינג 10 שעשיר יותר מהמלך, עם הון עצמי של כ-730 מיליון ליש"ט
מערכת ice | 
רישי סונאק (צילום טוויטר)
זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שדיירי רחוב דאונינג מס' 10 יהיו עשירים יותר מהדיירים בארמון בקינגהאם - ובתקופה שבה מיליוני בריטים נאבקים במשבר יוקר המחיה. סונאק ואשתו, אקשטה מורתי, חולשים על הון משותף של כ-730 מיליון ליש"ט - בערך כפול מהעושר המוערך של 300-350 מיליון ליש"ט של המלך צ'ארלס השלישי ורעייתו קמילה.
לדברי הגארדיאן, סונאק, שהפך מוקדם יותר השנה לפוליטיקאי הראשון שנכלל אי פעם ברשימת העשירים בבריטניה של הסאנדיי טיימס, כמעט מתחרה במלך גם מבחינת מספר בתי המגורים הרשמיים, שכן הוא מחזיק בארבעה נכסים ברחבי העולם אשר שוויים יותר מ-15 מיליון ליש"ט.
סונאק, אשתו ושתי בנותיהם מבלים את רוב השבוע בבית בן חמשת חדרי השינה שלהם בקנזינגטון, מערב לונדון, שעל פי הערכות סוכני הנדל"ן שווה יותר מ-7 מיליון פאונד. בסופי השבוע הם נוסעים לבית אחוזה בכפר הציורי קירבי סיגסטון, במחוז הבחירה שלו בריצ'מונד בצפון יורקשייר. הבית, שבני הזוג רכשו תמורת 1.5 מיליון ליש"ט לפני שנבחר כחבר פרלמנט ב-2015, שווה כעת יותר מ-2 מיליון ליש"ט ובו בריכת שחייה מקורה, חדר כושר, סטודיו ליוגה, ג'קוזי ומגרש טניס.
ההון הזה – והגמלוניות של סונאק להתהדר בו – גורמים לכמה אנשים לשאול האם הוא עשיר מכדי להבין את המאבקים היומיומיים של הבוחרים, שכן הוא "חי בכוכב אחר".
רוב הונו של סונאק מגיע דווקא מרעייתו, שהיא בתו של מיליארדר תוכנה הודי, מייסד חברת אינפוסיס. סונאק עצמו מספר שהרוויח את כספו בבנק ההשקעות גולדמן זאקס וקרנות הגידור TCI ו-Theleme Partners, ושהוא לא חושש לענות על שאלות לגבי הונו, אם כי סירב לענות כמה כסף בדיוק יש לו או היכן הוא מושקע. לדבריו לבוחרים לא אכפת שהוא לבש חליפת הנרי הרברט בהזמנה אישית של 3,500 פאונד או נעלי פראדה בזמן שסייר באתר בנייה במהלך הקמפיין. "ערכים הם מה שחשוב, מה שאני לובש לא רלוונטי לכל זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה