דעות

חידוש קטן - גדול: הפרסומת של ספרינג יוצאת מהבנאליה ועוברת מאווירה לנרטיב ברור

"קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו". עטרה בילר על השינוי המרענן של ספרינג
עטרה בילר |  21
עטרה בילר (צילום צילום מסך)
אי אפשר להתכחש לעובדה שבמשך שנים רבות אולצנו להשלים את המשפט "אל תפריע לי באמצע ה..." במילה "ספרינג".
המטבע הזה, זכיר ונפוץ ככל שיהיה, שייך לעולם הישן של פרסומות שאונסות אותנו לזכור את המותג בזכות חרוז או סלוגן. לזכותו של ספרינג ייאמר שהססמא הזו התחילה בתקופה שכן היה רלוונטי לייצר כאלו ססמאות. מאידך, היא מיצתה את עצמה במיוחד לאור העובדה שקיימים משקאות דומים בין אם מדובר בנקטר או משק"ל או תה קר - בסביבה. רובם ככולם צוננים ומתוקים וכאמור, טבולים במים מכל עבר להמחשת הקרירות והרעננות.
ספרינג מביא חידוש קטן אך גדול בפרסומת החדשה שלו. הוא מוציא את ספרינג מהבנאליה השטוחה והמובנת מאליה של 'רעננות אקזוטית'. עד כה, שלוק של ספרינג היה מטיס אותנו הלוך חזור לחוף אקזוטי בלי לפסוח על פוזה נדושה של חופשה. גם הפעם יש לגימה שבזכותה אנו מגיחים לחופי תאילנד אבל בתאילנד מחכה לנו עולם ומלואו, לרבות שברון לב ועוד הרפתקאות שתופסות אותנו לא מוכנים. המעבר הוא מאווירה לנרטיב וכשיש נרטיב בידי המותג – הוא ברור יותר לצרכן והצרכן מבין מדוע עליו לבחור בו.
בסרטון האחרון ספרינג לא רק לוקח אותנו למזרח. ספרינג אחראי גם על כל מה שקורה לנו שם, ומה שקורה לנו בתאילנד זה להיות במוקד ההתרחשויות של מי שממש קורים לו הדברים האמיתיים של החיים, לא כולם צפויים והוא אינו צופה בהם מהצד. במלים אחרות - לגימה של ספרינג היא לא רק טעימה ומתוקה אלא יותר מזה. ספרינג מסמל התמסרות טוטאלית לחוויה עד כדי אבדן רגעי של מושכות הרסן בהן רובנו אוחזים בשליטה נואשת.
 
הגיבורה, לוגמת הספרינג, מוברגת חזק בסביבה אורבאנית עסקית, חנוטה בבגדי עבודה ותסרוקת מוקפדת. חם לה אבל היא צריכה לחזור לעבודה והיא כל אחד מאיתנו. הלגימה לא סתם מטיסה אותה "לרגע" לחופי תאילנד. בתאילנד היא משתתפת במסיבת חוף עם נרות מתעופפים, פוגשת בה בחור בו היא מתאהבת ומפתחת איתו קשר, נפרדת ממנו בערב גשום על אותה שפת ים בבכי מר, מתאוששת ומוצאת עבודה בפריקת או אריזת ארגזי אננס, הופכת להיות חלק מהמקום על פי תסרוקת הראסטות, מתאוששת מהמשבר עם חבורת בנות ברחצה לילית, מתמזגת עם המקומיים ומתחבבת על הפעוטות שחיים בכפר.
הלגימה השניה (ספרינג כמובן) מחזירה אותה לרחוב לאותו רגע אורבאני שמאותת לה שצריך לחזור לעבודה. ספרינג לא רק הירווה אותה או נתן לה חיוניות ורעננות. הוא אותת לה שאפשר לגמרי אחרת, ושהאלטרנטיבה הזו ממתינה לה תמיד מעבר לפינה ובכך, אולי, עשה לה את היום או רק את הרגע.
הפנטזיה של ספרינג נוגעת לא רק בחופש, נופש, ביקיני, אווירה וחיצוניות כמו, אולי, סרטוני ספרינג הישנים. האסקפיזם נוגע במשאלה קולקטיבית להישלף מתוך החיים המפוייחים לא סתם לחוף אסייאתי נידח אלא לחיים אחרים או אולי פרק אחר ושונה בחיים שלנו. השאיפה הלא מרפה להיות במקום אחר איננה גיאוגרפית. היא נפשית והיא מפציעה אל מול גירוי קטן שיכול להיות צבע או טעם או ריח ובלבד שהם חודרים לחיינו באופן פתאומי כשאנחנו בהיפך הגמור - בפקק תנועה, בחדר ישיבות, מול מסך מחשב באישון לילה, חרדים להצלחה ויראים את הרגע הבא.
קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו. המסע שאנחנו צריכים בלאו הכי לצאת אליו בין אם הוא אמיתי או מדומיין הוא מסע שאפשר להשיג במציאות באמצעות כרטיס טיסה, באמצעות צפייה בסרט או, וזו הגדולה של המותג ספרינג, דרך לגימה קטנה של משקה שיודע איפה אתה נמצא, מנטאלית, ומפרגן לך לזוז משם להשתלשלות אחרת גם אם בדרך ישבר לך הלב.
המותג ספרינג מדבר על שאיפה מתמדת לאלטרנטיבה לחיינו המתוחים, אותה יכול ספרינג לפתח עוד ועוד לא רק כי יש הרבה חופים, אלא כי יש הרבה צורות לספר את אותו סיפור.
 
 
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    כלום
    אנונימי 08/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלום
    סגור
  • 19.
    פרסומת משנות ה-90.הסבר משנות ה-70. (ל"ת)
    פסולת 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שאפו על הרהיטות אבל
    יעקב משה דוד 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה בסך הכל עוד משקה ולא שונה מהרבה אחרים. שלוק ממנו לא מטיס אף אחד לאף מקום, לכל היותר מרווה צימאון רגעי. שאפו על הרהיטות והמסביב אבל אותי זה לא שכנע.
    סגור
  • 17.
    איכס
    גל 2015/08/13 15:18 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
    סגור
  • 16.
    מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כבר
    גל 2015/08/13 15:18 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כבר
    גל 2015/08/13 15:18 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
    סגור
  • 14.
    מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כבר
    גידי | 15:05 13/08/2 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 5
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
    סגור
  • 13.
    מיותר ולא נכון מה שכתבת שקר את זה עשו כבר
    גידי | 15:05 13/08/2 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
    סגור
  • 12.
    מה היא בדיוק רצתה להגיד בכתבה הזו?
    יהודה 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הפרסום ממש לא עושה לי את זה, הכל מלאכותי בסיפור המתקתק, השקעה כל כך גדולה ובזבוז כסף, לא מאמין שהמכירות יעלו.
    סגור
  • 11.
    המותג ספרינג מזוהה עם מה??
    לא מבין 08/2015/12
    הגב לתגובה זו
    8 1
    המותג ספרינג מזוהה עם מיץ תעשייתי נחות, מלא צבעי מאכל, חומרי טעם ריח וכימיכלים שונים וממש לא עם כל הסיפור הזה שסיפרת. הזוי בעיני שאת חושבת שהצופה כ"כ דביל, שבגלל הפרסומת, הוא ישייך למותג ספרינג למסע כלשהו לחיים הלא ממומשים שלו. בדיחה
    סגור
  • 10.
    שמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......
    אנונימי 08/2015/12
    הגב לתגובה זו
    5 5
    שמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......
    סגור
  • 9.
    את מי זה מעניין?!?!?
    מישהיו 08/2015/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הבחנה יפה וכתבה איכותיים הנושא עלוב+
    סגור
  • 8.
    למי הכתבה הזאת מיועדת
    פרצומי. 08/2015/10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ומה הוחלף בין האתר הזה לבין הגברת שמייצגת את כל האיכס הזה
    סגור
  • 7.
    זה על אמת?!
    אלון 08/2015/10
    הגב לתגובה זו
    14 3
    ככ הרבה בולשיט של שלשלול וורבלי על פאקינג מיי סוכר עם צבעי מאכל... "בשלוק הראשון ספריכס לוקח אותי למקום בו השמש אינה זורחת, בשלוק השני הוא משפריץ אותי אל אגם דלוח שמימיו מסתובבים נגד כיוון השעון..״
    סגור
  • נכון ואוסיף שעשו בקיץ שעבר (ל"ת)
    אפי 08/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    בנאלי, משעמם, נדוש
    דני 08/2015/10
    הגב לתגובה זו
    16 3
    ובעיקר מטומטם. כמו הכתבה הזאת.
    סגור
  • 5.
    קשקשת מיושנת
    באתי לפרגן 07/2015/29
    הגב לתגובה זו
    12 4
    אין פה כלום חדש. אותו הגברת בזקנת
    סגור
  • 4.
    את מיושנת כמו הפרסומת (ל"ת)
    מיה 07/2015/28
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 3.
    נארטיב?
    נו באמת עטרה. 07/2015/28
    הגב לתגובה זו
    14 6
    זה אותו פרסום ניינטיז של פעם אז הוסיפו עוד 3 סצינות בתאילנד שיצרו "עלילה". אוקי. לא נראה לי שהצופה בבית אומר... "מממ... וואלה... יש פה עלילה!" בסוף הוא נשאר אדיש.
    סגור
  • 2.
    הפרסומת לספרינג היא אחת הבנאליות ביותר שנראו על מסכנו
    מד מן 07/2015/28
    הגב לתגובה זו
    27 6
    על מה את מדברת,יותר בנאלי ויותר מיושן מהפרסומת של ספרינג לא יכול להיות , פרסומות הטראנזקציה האלו היו מיושנות כבר בשנות ה 90 , נו באמת...
    סגור
  • 1.
    לא נסחפת
    שי 07/2015/28
    הגב לתגובה זו
    25 3
    עשית דוקטורט מפרסומת
    סגור