דעות
למגזר הרוסי אין עתיד לפי אילן שילוח? הרוסים חושבים אחרת
המגזר מת? ביום שאחרי סגירת המחלקה הרוסית במקאן אריקסון יוצאת אולגה וולפסון, בעלת המשרד 'פרטיזן' להגנה על המגזר הרוסי כקהל יעד

דה ראבוטה! האם למגזר הרוסי אין עתיד כפי שטוען מר אילן שילוח? לא יודעת מהו עתיד בעיניו אבל בטוח שיש לשוק הזה הווה חזק. לאור מצב המחאות והמשברים הכלכליים, מי יודע מהו העתיד של הפרסום בכלל? בכל זאת זה לא מניע את מר שילוח לסגור את מקאן כולו.
מעל מיליון שכבר נמצאים כאן ועוד כ-20,000 שמגיעים מדי שנה, פיתחו לעצמם מזמן הרגלים של צריכה והתנהגות שאופייניים רק להם, שמושתתים חזק מאד על מה שנקרא בארץ \"מנטאליות רוסית\" אבל עברו שדרוג וקיבלו גוון ישראלי מסוים.
נכון, \"רוסים\" יודעים עברית, עובדים, משרתים בצבא, הולכים לאותו בנק או סופר כמו הצברים - כי אלה הדברים שכל אדם שחי במדינה עושה בלי הבדל דת, גזע ומין. אבל ככל שזה נוגע לפנאי שמעבר ל-MUST, הם עושים וצורכים בגוון \"רוסי\" ועוד ימשיכו לעשות כך שנים רבות.
ניתן לראות את זה הכי טוב במועדונים, מסעדות והופעות שמגיעות ממדינות ברה\"מ לשעבר, שבהם אין זכר לצברים. דוגמא מצוינת לכך הן הופעות של להקות רוק מרוסיה, ש\"מפוצצות\" באלפי צעירים \"רוסים\" שהגיעו לישראל בגיל 0 או אף נולדו כאן. הם פנאטים, מכירים את המילים בעל פה ורוצים חתימה או תמונה עם האמן. ביניהם משתרבבים גם צברים, כמובן, החברים שלהם. חלקם מדברים ביניהם בעברית, חלקם ברוסית וחלקם בעברוס - שפה חדשה שהמציאו לעצמם שמשלבת את עברית ורוסית יחדיו.
הקהילה דוברת הרוסית אמנם משתלבת מהר מאד בישראל, אך יחד עם זאת שומרת על מסגרות וזהות משלה, ערכים, צרכים ומאפיינים תרבותיים וצרכניים ייחודיים. על פי ד\'\'ר זאב חנין, המדען הראשי של המשרד לקליטת העלייה, מחקרים של השנים האחרונות מוכיחים זאת. \"כולם מרגישים ישראלים אך עם הדגשים שונים: כ-50% מגדירים את עצמם כיהודים-ישראלים לכל דבר (אך לא מעט מהם מכירים ברקע התרבותי הרוסי שלהם), 40% כיהודים רוסים ו- 10% מרגישים רוסים לחלוטין.
דו לשוניות בקרב הקהילה של דוברי רוסית בישראל ניצחה: חיים וצורכים מידע ב-2 השפות, כל קבוצה במידה שונה. אם מורידים אחד מהמרכיבים האלה (רוסית או עברית) אז ללא ספק מאבדים חלק מהשוק. בין השנים 2003 ל-2005 היקף הפרסום בשוק \"הרוסי\" ירד באופן ניכר בשל ניתוח בחירות שגוי וקריאה לא נכונה של המפה. בסופו של דבר, מי שבחר לרדת מהשוק \"הרוסי\" ירה לעצמו ברגל. ובעקבות הפקת הלקחים השוק הזה התאושש\", מסכם ד\"ר חנין.
עלייתם, הצלחתם או כישלונם של משרדי פרסום או תקשורת שיווקית היו נתונים לטלטלות השוק המקומי גם בשיא תקופת העלייה, בדיוק כמו היום. המגמות האלה תלויות אך ורק בניהול נכון, החלטות אסטרטגיות מוצלחות או שגויות וטעויות עסקיות שאין להם כל קשר לקיום המגזר. כמובן שהכי קל הוא להאשים את המגזר. אבל העובדות מדברות בעד עצמן. המגזר מעולם לא היה הומוגני ומי שחשב כך או פנה אליו מתוך ההנחה הזאת טעה בגדול.
כמובן שלא כולם רואים את ערוץ 9. למה? כולם רואים את ערוץ 2 או 10? צריכת התקשורת, כמו בכל העולם, תלויה באינטרסים, גילאים, מינים וכד\'. אין חדש בזה. בתקשורת הרוסית אין כלי אחד מוביל (עיתון, אתר , רדיו או טלוויזיה), לכן לא ניתן להתמקד באחד ולצפות לתוצאה. ברור שבני 18 לא רואים את ערוץ 9, אבל האם הם רואים את ערוץ 2?
האם \"הרוסים\" נמצאים ב-וואלה, ynet וברשת ב\'? בפירוש כן. במינונים ובאחוזים קטנים שלא יספיקו להגיע לחשיפה למגזר. לפי המחקרים האחרונים, רוב האוכלוסייה של דוברי רוסית (מעל 80%) עדיין צורכת את התקשורת בשפת האם כמקור עיקרי למידע.
ערוצי טלוויזיה רבים בשפה הרוסית, שמקורם גם במדינות חבר העמים וגם בישראל, הולכים ומתרבים, סדרות טלוויזיה ברוסית המופקות בישראל צצות כמו פטריות אחרי הגשם ומשודרות בפריים טיים גם בלווין וגם בכבלים, 2 תחנות רדיו עם אחוזי האזנה שוברי שיאים, עשרות כלי תקשורת כתובה בתפוצה הכוללת של מאות אלפי עותקים, אתרי אינטרנט עם טרפיק של מאות אלפים דוברי רוסית מקומיים, הוט השיקה ערוץ VOD RUSSIAN שזוכה להצלחה מסחררת של רכישת מנויים, כאלף הופעות מגיעות לישראל מדי שנה שפונות אך ורק ולקהל \"הרוסי\". כנראה שכל זה קורה ומתפתח לא בגלל שהמגזר מת? הרי בסוף הכל קשור לשיקול עסקי ועלות תועלת.
מאות אלפי משתמשים ברשתות חברתיות ברוסית ובבלוגים קהילתיים, וישנם בלוגרים ישראלים רוסים שנכנסים למאיה הפותחת בין עשרות מיליוני בלוגרים בעולם. כמעט בכל משרד ממשלתי או גוף ציבורי יש דוברות למגזר הרוסי, כי הם מרגישים שהם לא נוגעים בקהל זה באמצעות כלי התקשורת בעברית.
כאשר יש פעילות כה ענפה של תשתיות עצמאיות שמתקיימות במגזר, עבור המגזר וניזונות ממנו, למה הן קיימות? כי אף אחד לא משתמש בהן? אם הרוסים כל כך השתלבו ומרגישים חלק אינטגראלי והומוגני מהאוכלוסייה, מדוע רובם מצביעים לליברמן והפרסומת של בנק הפועלים עם יאיר לפיד, שטעון ערכים ישראלים, לא משפיעה עליהם? בקיצור, למה להתווכח עם העובדות?
הכותבת היא בעלים של חברת פרטיזן תקשורת שיווקית בע\"מ, המתמחה בפניה ממוקדת לציבור דוברי רוסית, בישראל ומחוצה לה
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(32):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.אני רק יכול להגיד...ויטלי 01/2012/22הגב לתגובה זו0 0בתור אחד שהגעתי לארץ בגיל 7 חודשים עם משפחתי וכיום אני בן 22 אני מחשיב את עצמי לצבר לכל דבר ואנחנו חוגגים את כל החגים היהודים בבית. אבל בכל זאת את רוב שעות הפנאי שלי אני מעביר "ברוסית". אומנם אני לא רואה ערוץ 9. אבל בבית אנחנו מדברים רק ברוסית. אני רואה סדרות וסרטים ושומע מוזיקה ברוסית. רוב החברים שלי הם רוסים ואנחנו יוצאים להופעות ולמועדונים שהקהל שם הוא רוסי. ואיך שזה נירא המגזר ממש לא מת. המקומות תמיד מלאים וכל שבוע אפשר ליראות מקומות חדשים או מועדונים ישראלים שעושים במיוחד ערבים המיועדים לקהל הרוסי. ולמה זה.? כי הם מתחילים להבין שיש לזה ביקוש עצום.סגור
-
12.כל העניין סביב הרוסית כאן בארץ עובר כל גבול.סטאס 01/2012/19הגב לתגובה זו0 0אני כאן מגיל 13. כל התרבות הזולה הרוסית לא מדברת אלי. 5 זמרים שרובם תרגמו שירים לועזים או שירים ברוסית עם 4-5 מילים כל השיר? או תוכניות שרצות כבר 10-20 שנה בעלי רמה הכי נמוכה שאני מכיר , שרוב התוכניות שידורים חוזרים כבר שנים.אני הייתי קושר בין אזרחות ומעבר מבחן בשפה העברית כמו בארה"ב. אני רואה את זה מי הבית. כאשר הדור המבוגר מחובר לתקשורת הרוסית הרחוקה ולא יודע כלום מה קורה ברחוב ליד. זה מגעיל אותי. אני חושב שזה חוסר כבוד למדינה. לחיות במדינה ולא להרגיש תייר? לא להבין על מה מדברים ברחוב, טלויזיה, חנות? אז מה הקשר של האנשים למדינה?סגור
-
סטאס אתה ממש בדיחהיבגני ט 01/2012/20הגב לתגובה זו0 0אתה ממש פתטי ומתכחש . למה אגיד לך ארץ נהדרת והישראלים ממש יצירות מופת! כמו גם החדשות של ערוץ 2! הכול מכור ומגעיל. אין פה שום דבר אמתי. והתוכמניות ברוסית שרצות 20 שנה - כבוד! כי זה מעניין! אם אתה רואה תקשורת ברוסית אתה יודע מצוין מה שקורה רחוב לידך רק בצורה יותר רלוונטיתסגור
-
11.לא נכון בעליללינה 01/2012/19הגב לתגובה זו1 0את מנסה להצדיק את קיום המשרד שלך ותו לא. כל הרוסים מצביעים לליברמן ולא מזדהים עם יאיר לפיד???! לא נכון בעליל. הכללות מעין אלו פירושן מעט מאוד הבנה. המגמה היא דווקא הפוכה. אמנם יש להם מאפיינים ייחודיים, אך אין כל הצדקה לבידול, זה רק פוגע ומעליב את דוברי השפה הרוסית שרוצים להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.סגור
-
נולדתי בארץ ואני ממש רוסיטל גלסמן 01/2012/20הגב לתגובה זו0 0לינה היקרה לא נעים לי להגיד לך אבל את ממש חיה בסרט! על איזה מגמות את מדברת? יש לך מכון מחקר ולא סיפרת לנו? :) הראיה שלך די נאיבית וwishful. אולי היית רוצה שזה יהיה כך. גם לי לצערי אין נתונים סטטיסטיים אבל אני גם קצת רואה מה קורה סביבי אני נולדתי בארץ להורים שעלו בשנות השבעים ואני יכול להעיד שאמנם הם בהתחלה היו די בהכחשה לרוסיות שלהם ועכשיו את לא תאמיני הם רואים ערוץ 9 וort! ושומעים רדיו רקע! כי הם רוצים להיות מחוברים למה שקורה במגזר ויש שם הרבה דברים מעניינים שלא באים לידי ביטוי בתקשורת בעברית בכלל! אני בעצמי אם צריך לחגוג אירוע פונה למסעדה רוסית. ואני קורה גם ויי נט וגם ניוזרו. אבל את הפנאי שלי אני צורך בעיקר ברוסית. אני אגיד לך יותר מזה, החברים הישראלים שלי לקחו לילדים מורה לרוסית! אז אני רוצה לגלות לך שכול החברים הרוסים שלי פשוט צוחקים על לפיד ועל הפוליטיקה הישראלית בכלל. חוץ מליברמן אין פה באמת אף אחד רציניסגור
- טען עוד
-
נייט נאיביתלינה 01/2012/20הגב לתגובה זו0 0כל אלו שבאופן אוטומאטי משייכים את הרוסים כתומכי ליברמן - זה בדיוק אותו דבר נורא וגזעני כמו להגיד 'כל הרוסים שותים וודקה'. למה להמעיט ביכולותיהם הקוגניטיביות של הרוסים?! אבסורד! אני הכי רחוקה בעולם מהכחשה, ההפך - דוחים אותי אותם האנשים המתכחשים לעברם. רובנו צורכים תקשורת מעורבת ורב גונית אבל רחוקים שנות אור מלחיות בבועה רוסית.סגור
-
יש אמת בדבריך אך לא חד משמעיאלכס דרורי 01/2012/19הגב לתגובה זו0 0לינה...גם אני עברתי את השם וגם אני רוצה להשתלב אבל לא בהכרח כל חברי האחרים . אנחנו בודדים לצערי.אני רואה את כל החברים איתם גדלתי במרכז הארץ ממש חוזרים לשורשים במקום להשתלב, מדברים עם ילדים שלהם ברוסית וכו ורובם בהייטק או בעמדות ניהוליות בחברות גדולות, כן זה משהו הזוי ועוד יותר הזוי שאנחנו עלינו כולם בתחילת שנות ה90! עבר כבר 22 שנה! והם כולם נשואים לרוסיות (חוץ ממני :) )סגור
-
מה הקשר?!לינה 01/2012/19הגב לתגובה זו0 0מה הקשר בין לדבר ברוסית לבין לא להשתלב?! אני גם מדברת ברוסית וגם ישראלית! וכך כל השאר. אין מדובר עוד על כור היתוך שהופך את כולם לאותו הדבר. כולנו שונים וכולנו עם אחד. אני אמשיך לדבר ברוסית ואדאג שגם ילדיי ידברו ברוסית וייחשפו לשפה ולתרבות הרוסית. כפי שהאתיופים צריכים לשמר את השירים והמסורת שלהם ובמקביל להשתלב בחברה. ביחד אנו יוצרים את הפסיפס התרבותי הישראלי המעניין כל כך!סגור
-
לינה, אני אדבר איתך אחר כך בבית.סטאס 01/2012/19הגב לתגובה זו0 0אנתק את כל הערוצים בטלויזיה. :-}סגור
-
10.אחד המאמרים היותר טובים שקראתי לאחרונהכפיר מלכה 01/2012/16הגב לתגובה זו1 0פשוט, ענייני, קצר, אמיתי ונכון.סגור
-
9.מעניין למה...!?עוד כתבה מעניינת 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0http://www.ice.co.il/article/view/268506סגור
-
8.המגזר הולך ונעלם, כמו כל קבוצת מהגרים אחרתליאון 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0תסתכלו מסביבכם: האם אתם רואים עיתונים בפולנית? אולי מגזינים בהונגרית? שמא, תחנות רדיו בגרמנית? אלה שמתפרנסים מעבודה בעיניים, ימשיכו לטעון לקיומו של המגזר הרוסי, על אף שהמציאות מראה את ההיפך הגמור. רבותיי, עברו 20 שנה, אנחנו למדנו עברית, השתדרגנו לג'ובים בסביבה דוברת עברית, יש לנו ילדים שהולכים לבתי ספר ישראליים רגילים, אז למה שנצפה בערוץ 9? נכון, אנחנו הולכים להופעות של אמנים רוסיים, אבל מי אמר שאשתכנע מברושור ברוסית שיוגש לי לפני ההופעה? נכון, אני כותב בפייסבוק ברוסית ומתכתב עם דוברי רוסית, אבל מי אמר שבאנר ברוסית יעשה לי טוב על הנשמה ויגרום לי לעשות "לייקים" וקניות? חברים, תזרקו את השטויות מהראש. אנחנו רואים שלטי חוצות בעברית, שומעים תחנות רדיו בעברית, מדברים עם הקולגות בעברית, ובקיצור... נחשפים למלוא המסרים הפרסומיים בשפה הזאת. אנחנו לא גרים במחוזות רחוקים ונפרדים כמו החרדים ולא מתבדלים כמו ערביי ישראל. אנחנו מתבוללים במובן הנורמלי של המילה, בדיוק כמו כל דור של מהגרים/עולים/פליטים. ולא, אנחנו לא צריכים גדודים של פרסומאים ממוצא רוסי שיתעקשו להיות נחוצים.סגור
-
אחי אתה במיעוטמי שמדבר שטויות זה א 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0נכון אני בן 36, 20 שנה בארץ, גם קורא וכותב עברית מצוין ולמדתי פה באוניברסיטה ונולדו לי פה ילדים. אבל ני רוסייי!!! ואני קורא אינטרנט וחדשות ברוסית, וקורא ספרים ברוסית, וכל החברים שלי רוסים. ולא מעניין אותי כל "האח הגדול" וריאליטי אחרים מטומטמים למיניהם! והפרסומות הסתומות בעברית. זה לא מדבר אלי! אני מוריד סדרות וסרטים ברוסית מהאינטרנט.:) ואם אמא שלי לא תספר לי שיש הנחות במשביר כי היא ראתה בערוץ 9, אז אני גם לא אדע! ויש כמוני לא מעט. אני בטוח שיש גם כמוך לא מעט. אבל באחוזים, אני חושב "רוסים" בנשמה שיישארו עוד הרבה זמן רוסים, יש הרבה יותר. אז מי שחושב שאנחנו כבר "סוס מת" שיהיה לו בהצלחה!סגור
-
אבל יש גם אחרים באחוזים גבוהים מהרבהיש גם כמוך 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0ממה שאתה חושב , יותר מ 70%!סגור
-
מאיפה הקרצת את 70 האחוז האלה, בן אדם?!ליאון 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0יש פה את דור ההורים (60+), דור הבנים (30+) ודור הנכדים. הבנים הם דו-לשוניים, והנכדים הם צברים ישראליים לכל דבר, עם נגיעות אתניות פה ושם (נכון, בן למשפחה מרוקאית אוהב קוסקוס, ובן למשפחה רוסית אכל המון בורשט בחיים שלו). הווה אומר שלמעלה מ-60% מכלל העולים לא זקוקים לגב' אולגה וולפסון ושות'. עכשיו בוא ונבדוק את דור ההורים: הם צורכים מדיה בשפה הרוסית, אך ערוץ 9 מהווה אחוז מאוד קטן מתמהיל הצפייה היומי שלהם, וזאת מהסיבה הפשוטה - אין מה לראות שם, במיוחד בהשוואה לערוצים מרוסיה ולערוצי קולנוע של הוט ושל יס שמלווים בכתוביות.סגור
-
אבל בפעול זה לא כךאני יודע שכך זה נראה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0גם אני בן 30 וגם אני לפעמים צורך YNET ICE וערוץ 2 או 10 אבל בעיקר רק חדשות וגם כאופציה שנייה, והילדים שלי מדברים רוסית שוטפת וקוראים רוסית בדיוק כמו עברית וההורים שלנו הם לא 60 אלא 50 48 אל תשכח שאצל אלו שעלו מברה"מ לשעבר היה נהוג להתחתן בגיל 18-20 ולא ב 30 ולכן ההורים עדין צעירים ואני לא מדבר רק על הסבתות למרות שגם להם יש השפעה בלתי מבוטלת על ההשתלשלות בבית כפי שאתה יודע יש כ חמישית מהמגזר שחיים 3 דורות בבית לעומת האונגרים והפולנים הם לא עלו בבת אחת מיליון איש תוך שלוש ולכן הבידול הוא כזה נראה לעין , ולפי מה שאני צופה המגזר יהיה קיים לפחות עוד עשור אם לא יותר(לפחות בשבילי ובשביל ילדי :)) , אבל לך תדע אולי תהיה עוד עליה המונית !? (מקווה זה טוב למדינה)עדין יש כ מיליון יהודים ברחבי ברה"מ לשעבר ולא כולם אוליגרכים :) בקיצור זה ויכוח מעניין אבל צריך לעבוד :)סגור
-
7.אולג'ל'ה אנחנו איתךעוד לקוח מרוצה 01/2012/16הגב לתגובה זו2 0בתור לקוח (ישראלי צבר!) מרוצה באמת מזה 4 שנים אני יכול להעיד על המקצועיות של פרטיזן והתוצאות המדהימות שהם מביאים. אנחנו לא עושים אדפטציות אלא דברים ייחודיים, שמה לעשות, עובדים! ולנו יש דרך לבדוק. אתם יכולים להזיל דמעות כרצונכם. אולי רק מקנאה שגופים מקצועיים מצליחים.סגור
-
6.אחוז באולכסיה של דוברי רוסית בארה"ב הואהייתי שם ואתה טועה!! 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0בהרבה יותר נמוך מאשר בארץ, ובכל זאת כמות המדיה בשפה הרוסית בארה"ב היא יותר גדולה בהרבה מהארץ וכן יש שם חברות פרסום שיש להם מחלקות רוסיות ולא מעט. יש עיתונות יש רדיו יש TV יש אתרי אינטרנט והרבה, אז לא יודע מי זו נטאשה.. מה שבטוח תבדוק אינפורמציה לפני שאתה כותב.סגור
-
יש להם עיתונות עלובה ורדיו עלוב, כמו כאןחבר של נטאשה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0לפני שנתיים נסגר העיתון הוותיק Novoye russkoe slovo, ונכון להיום, בארה"ב יש עשרות מקומונים עלובים, בדיוק כמו אצלנו, שמתקיימים ממודעות של רופאי שיניים ועורכי-דין. אכן כן, יש למהגרים הרוסים תחנה בשם Radio Davidzon, מגוחכת ופרימיטיווית דיה, אפילו יותר מרדיו רק"ע. ואין להם אף משרד פרסום גדול שטוען לקיומו של המגזר הרוסי ומבקש להקים לו מחלקה מיוחדת.סגור
-
נטאשה ומקאן עשו קופהכן כן שמענו 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0קופה יפה מאוד מהרדיו מערוץ 9 והמקומון העלוב בישראל אז שלא יספרו לנו סיפורי סבתא !!! היה כישלון ניהולי במשבר מול ערוץ 9 והחלטה לא להגיע לפשרה סגרה אותם! ובמיוחד אפשר לראות זאת לאור העובדה שכל הלקוחות לשעבר , מקאן מנסה להעביר ל"סקטורס"סגור
-
5.אינרסנטית גמורהחבר של נטאשה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אולגה, את מנסה לשכנע את עצמך בנחיצות של משרד היח"צ שלך ותו לו. המגזר לא זקוק לפרסומות עם כתוביות ולקומוניקטים מתורגמים. אלה שיש להם כוח קנייה מזמן מדברים וכותבים עברית כמוך, וכל השאר מסתפקים בערוצים מוסקבאיים, ברדיו רק"ע ובקריאות "10 לחמניות ב-1 ש"ח" בשוק העירוני. תביטי על מה שקורה בארה"ב שבה חיים הרבה יותר דוברי רוסית מאשר כאן - מעולם אף אחד לא חשב להקים מחלקה רוסית בתוך משרד פרסום גדול מהסיבות הנ"ל.סגור
-
הינה חברה אומרת בICE פחות משנהמה תגיד על זה חבר של 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0מה את צופה שנראה במגזר הרוסי ב-2011? "קודם כל השוק של הצרכן הרוסי כפי שנטען לא ייעלם בשנה הקרובה ולא בעשור הקרוב. מי שחוקר את זה ולומד את זה רק הולך ומגדיל את ההכנסות". "הדוגמא הכי טובה היא מה שקרה עם הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. בשנים הקודמות הם פעלו במגזר הרוסי בהתאם למגמות בשוק הכללי - סוג של אדפטציות קריאיטיביות ולא ממש יצאו למכרז עם תקציב משמעותי בקרב משרדים מגזריים. הם החזיקו בדעה שהכל כבר השתנה והמגזרים הפכו דומים. ברגע שהם הבינו שזו טעות הם עברו למסרים מדויקים, מה שהצריך פנייה יעודית וכיום יש להם תנאי סף שדורשים משרד מתמחה לטיפול במגזר הרוסי". "בסופו של יום" אומרת שוקין, "יש רענון של ההבנה לגבי הצורך לדבר עם הצרכן בצורה מדויקת. השאלה היא עד כמה זה יקבל ביטוי אצל אותו מנהל שיווק שלא גר באשדוד, חדרה או נצרת עילית ולא מבין את הצורך הספציפי. האסימונים, כמו במקרה של HOT שהגדילו מהותית את התקציב למגזר ב-2010, נופלים בסופו של דבר אבל הבולטות של המגזר וצרכיו בשיחה היומיומית של אלו שאחראים על תקציבי השיווק היא שתקבע לאן נלך ב-2011". http://192.118.97.195/article/view/269751סגור
-
אתה צודקאולגה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אני מסכימה לחלוטין! המגזר באמת לא זקוק לפרסומות עם כתוביות וקומוניקטים מתורגמים! :) אנחנו גם לא עשינו את זה מעולם! :) כי זה באמת לא עובד. צריך לעשות דברים ייחודיים שעובדים עבור קהל היעד. לי יש הוכחות:) ולך? ולגבי ההבנה שלך במגזר ובתקשורת... אני מציעה שכל אחד פשוט יתמקצע במה שהוא טוב בו :) אני מבינה את הכעס שלך אבל הוא לא רלוונטי. לגבי ארה"ב אני יכולה להתווכח איתך, אבל אני רואה שכבר כתבו פה בנושא.סגור
-
הכל נכון ועדין זה שוק שמגלגל הרבה כסףטרוצקי 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0המחלקה הרוסית במקאן הרוויחה הרבה כסף בשנים האחרונות ויש לה הרבה לקוחות למה אילן שילוח סוגר את המחלקה אבל מעביר את התקציבים למשרד פרסום מגזרים אחר שיש לו מניות (סקטורס)? אני רוצה להדגיש שוב הבעיה הייתה ניהולית ולא משהו אחר!סגור
-
4.ואדים 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0בראשל"צ קיימים קרוב ל- 30 גני ילדים ''רוסיים''לגילאים 0,6-4 שנים ובכל זאת אין מספיק מקום הרשמה שנה מראש .סגור
-
3.אולגה בין הטובות ביותר בשוק אם לא הטובה ביותראחת שיודע יותר 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0מניסיון עבודה של שנים וכלקוחה מרוצה מאוד!סגור
-
ווא, התגובה נשמעת כזאת אמינה, כזאת כנה...חבר של נטאשה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אני פשוט מזיל דמעות בגלל התרגשות שאחזה בי.סגור
-
אתה מהלהקה.... (ל"ת)חח 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.כל קשר בינה לבין תקשורת ברוסית הוא מקרי בהחלטאחד שיודע 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0כל קשר בינה לבין תקשורת או פרסום לקהל הרוסי הוא מקרי בהחלט... מבינה בתחום כמו שאני מבין בגידול חסה...סגור
-
1.המחלקה נסגרה לא בגלל שאין קהלטרוצקי 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0המחלקה נסגרה עקב חוסר יכולת של המנהלים שלה לתפקד לא עקב חוסר בעבודה או בקהל יעד!סגור
-
כסף קונה את הכלne ponimai po russku 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אילו שילוח היה צודק ואכן לא היה עתיד למגזר הרוסי, הרבה מאוד אנשים בארץ הזאת היו נותרים ללא לחם וחמאה.. ולא זה הוא המצב. יש להם אפילו מדי פעם כוסית שמפניה על השולחן. אז את הכסף ששילוח "שיחרר" מישהו אחר יאמץ.סגור
-
אף אחד לא נפרד מהכסף בקלותno name 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אילן שילוח פשוט עביר את התקציבים למשרד פרסום שהוא שותף בו . וימשיך לקבל את חלקו מהעוגת הפרסום של מגזר הרוסי בעקפין.סגור