תקשורת ומדיה

עמית סגל מותקף לאחר פרסום ההדלפה: "קמפיין הסתה מלוכלך"

חברת הכנסת והשרה לשעבר מרב מיכאלי תקפה את הפרסום של עמית סגל בחדשות 12 שחשף את פסק הדין הדרמטי המסתמן של בג"ץ: "ההדלפה של פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה חמורה בהליך המשפטי התקין"
תום נחום |  17
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי פרסום ראשון מטלטל אמש (רביעי) של עמית סגל בחדשות 12, על פי טיוטת פסק הדין הדרמטי, לפיו בג"ץ צפוי לפסול על חודו של קול את ביטול עילת הסבירות, זו שאמורה הייתה להביא את "המהפכה המשפטית". בתוך כך, בעקבות פרסום טיוטת פסק הדין על ידי סגל, נשמעו ביקורות רבות נגד הדלפת פסק הדין, ביניהן גם מצד חברת הכנסת והשרה לשעבר, מרב מיכאלי.
מיכאלי כתבה כך בציוץ שהעלתה בנושא: "ההדלפה של פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה חמורה בהליך המשפטי התקין. וכך גם המסגור המגוחך של הימין שמדבר על ״מהפכה משפטית שניה״. כולנו יודעות ויודעים שאין כאן שום מהפכה - אלא מימוש עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית השברירית שלנו, מימוש חובתה המקצועית של מערכת המשפט בתור שומרת הסף. החוק לביטול עילת הסבירות הוא כתם במפעל החוקה הציוני המפואר ופגיעה אנושה בשלטון החוק, טוב היה אם לא היה מחוקק מעולם וטוב אם יבוטל. ויפה שעה אחת קודם".
עוד כתבה: "מאז 7/10 העם צועק דמוקרטיה ואחדות, הבנים והבנות שלנו נמצאים בחזית וכאן מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה להסית נגד בית המשפט. אותו בית משפט שמגן על החיילים והחיילות מפני חקירות בבתי דין בינלאומיים. עצרו מיד את קמפיין ההסתה המלוכלך שלכם. אל תהרסו את מעט האמון שעוד נותר".
 
על פי הטיוטה, שמונה שופטים, בראשם הנשיאה חיות, מתכוונים לפסול את החוק ובכך לבטל חקיקת יסוד של הכנסת. מולם, שבעה שופטים, בהם סולברג, צפויים להכשיר את ביטול עילת הסבירות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.

מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות, הנשיאה אסתר חיות טענה: "חוק היסוד מהווה סטייה ניכרת מ'החוקה בהתוות' ועל כן חייב היה להתקבל בהסכמה רחבה, ולא ברוב קואליציוני דחוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות של השופט עופר גרוסקופף: "הפטור ניתן לעומדים בראש הפירמידה – אך הדרישה להחיל עליהם את שלטון החוק היא בליבת הציווי כי אין אדם שאינו כפוף לשלטונו של החוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט יחיאל כשר: "אין מדובר בחששות בעלמא ואין עסקינן ב"מכה קלה בכנף", לא על עניין של מה בכך נאבקו מי שנאבקו, והתנגדו מי שהתנגדו לתיקון זה. אולם, מלאכת חקיקת חוקי היסוד מצויה בסמכותה של הכנסת ולא של בית משפט זה".
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט נועם סולברג: "עימי בעמדתי (שלא לפסול חוקי יסוד) ניצבים רוב שופטיו ונשיאיו של בית משפט זה". סולברג למשל מציע לעמיתיו התומכים בפסילה להסתפק בהחזרת החוק לכנסת.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    חחחח האנשים שרוצחים כל זכות משפטית מביבי
    אילן האקדמאי 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמצעות הדלפות אינסופיות מתלוננים על הדלפה מסכנה חסרת משמעות את מערכת המשפט כולה צריך להחליף כמו שמחליפים פוליטיקאים מושחתים ועלובים של מפלגת העבודה
    סגור
  • 13.
    החלטה משמעותית ברוב של קול
    אם בגצ מקבל 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה פסול לדעת סגל אז הפיכה משטרית משפטית שמשנה את פני המדינה באותו רוב 56/64 = 7/8 זה לא פסול??????? כולם סתומים סגל?
    סגור
  • 12.
    חבל שלא עקרו לעמית את העיניים (ל"ת)
    איש רשע ומרושע 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    העברית החדשה
    צפוני 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף הפוסט כתב ציטוט: אל תהרסו, ולא הוספת אל תהרוסנה, אז זה נקרא חצי עברית?
    סגור
  • 10.
    אמנון אברמובץ
    מ.ל 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קבלו שיעור בעיתונות. אין מצב ש"הפרשן" הכי מקורב לשופטי בג"ץ הליברליים ובן טיפוחיו גיא פלג לא ידעו. כנראה שלמישהו או מישהי יותר נכון היה נוח שעמית סגל יוציא את הסקופ. ואברמוביץ? העיקר שזה ישאר הישג של ערוץ 12
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    אין אמון במערכת המשפט
    לאה 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גברת מיכאלי,את בעצם כישלון אחד גדול!!האמת בניתי עלייך על התעמרות במקום העבודה,אבל היות ואת הגעת רק פעמים מעטות למקום העבודה שהיה לךr,קרי הכנסת,וגם שכבר הגעת ,פשוט לא עבדת,רק החצנת את עצמך,לכן גברת תמאוד לא יקרה ומאוד עצלה ,את לא אוביקטיבית!!!ראשית נמאסתם מאתם ואתם,זה קרקס!!וגם מה שעושה חיות זה קרקס אחד גדול,תוך כדי מלחמה,כשחיילים נהרגים בקרב,(לא בטוח שמצביעייך נלחמים בעזה)היא ,חיות עושה הפיכה חוקתית,וזה מתאים לך,לכן את מגנה על הרשות השופטת שהיא האסון הגדול של מדינת ישראל בשנים האחרונות.דרך אגב,גם את האסון הגדול של מפלגת העבודה
    סגור
  • 8.
    ד י ק ט ט ו ר ה
    א. ברדק 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בגץ יכול להעביר החלטה על ביטול חוק יסוד ברוב של 1 ואילו הכנסת לא יכולה להעביר ברוב יותר גדול. ב ו ש ה
    סגור
  • 7/8 = 56/64 (ל"ת)
    תלמד חשבון 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    פאשיסט נשאר פאשיסט בן של טרוריסט
    מישהו נוסף 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נא לא לצפות ליותר מדי מסגל. יעשה הכול לרעת המדינה. כל כך צעיר כל כך מזיק
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד למדליף/ה.כל הכבוד לעמית סגל
    אפרים 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבורה של כלום ושום דבר כועסת עליו כי זה לא מתאים להם.עלאק דואגים למערכת המישפט.גברת מיכאלי עוד מעט אין לך ייצוג בכנסת אתם נמחקים.
    סגור
  • 5.
    היה עדיף שנקבל פס"ד סגור ומפלג ואז נתחיל להתמודד? שידחו
    שרית 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המדינה מנסה להניח בצד חילוקי דעות, אפילו הפוליטיקאים תחת לחץ מצמצמים זעזועים (למעט החריגים הקבועים), ורק אלו המורמים מעם במגדלי השן שלהם נשארו ב-6/10 ולא שמים קצוץ על אף אחד כולל לוחמים משני הצדדים שנלחמים יחד
    סגור
  • 4.
    לא מבין את כל העליהום על סגל!
    שאול 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ההדלפות שיש כל שני וחמישי על משפט נתניהו או מתוך חקירות משטרה, לא פוגעות בהליך של משפט תקין, וזה כן פוגע?! כשאין רוב מובהק אפילו בבג"צ לפסילת חוק יסוד, זה אומר דרשני! זה גם מבטא יותר מכל, שאפילו בבית המשפט העליון, בו אנשים מחשיבים עצמם מורמים מעם, אפילו שם - אנשים הולכים אחרי האג'נדות הפוליטיות שלהם! וזה כבר הופך את מערכת המשפט למסוכנת מאוד עבור האזרחים!
    סגור
  • 3.
    הבנים והבנות שלנו בחזית?
    רז 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבנים והבנות של מי? את ובן זוגך מעולם לא החזקתם רובה ביד . מה? הוא לא במילואים? מדברת על גיבורים? על בנינו הגיבורים? ומה איתכם? שני עלוקות שלא תרמו כלום למדינה. אפילו להביא ילדים הלכתם וקניתם בשוק .. רק לשמוע אותך ולהקיא
    סגור
  • 2.
    סגול השיער יהרוס כל חלקה שנשארה בישראל השנואה עליו (ל"ת)
    ניפ 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • ושחור הגבות לדעתך יתקן?
    רז 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא עסוק בלצבוע את הגבות שלו . החלול שמדבר בשם חיילנו הגיבורים ושהוא עצמו גדול המשתמטים מצה"ל .. הוא עדיף בעינך? אם התשובה הי אכן . אז הבנתי מאין אתה בא
    סגור
  • 1.
    חלאת המין האנושי ,מחמאה לעמית סגל
    צדק חברתי 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ביביסט ,נוכל וקטנוני
    סגור
  • אולי שיעבור לעבוד באלג'יריה...פשוט מחליא (ל"ת)
    AS 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור