תקשורת ומדיה

"גבריאלה, איפה את?": הקריאה המצמררת לשחרור השבויה מעזה

בוגרים עם אוטיזם ובני משפחותיהם ממרכז היום של עמותת שק"ל, יזמו והפיקו סרט הקורא לשחרורה של מנהלת המרכז גבריאלה ליימברג, שנחטפה יחד עם ביתה מיה. מתנדבים מהשורה הראשונה בתעשיית הקולנוע התגייסו ליוזמה המרגשת וקראו לשובה הביתה: "לא יודעים איך לעכל את הבשורה"
מערכת ice | 
מודעות החטופים בתל אביב (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
"גבריאלה, איפה את?", "אבא, אני מאוד מתגעגע לגבריאלה. אני רוצה שהיא כבר תחזור".  את הדברים קורעי הלב ניתן לשמוע בסרט שנוצר על ידי חברי "חוות אייל", מרכז יום טיפולי קהילתי של עמותת שק"ל, והוריהם. במרכז חברים בוגרים אוטיסטים בתפקוד נמוך. מרכז אקולוגי שנמצא במקום פסטורלי בין חיות ונוף טבעי בקיבוץ רמת רחל בירושלים.  
גבריאלה ליימברג, מנהלת המרכז שנחטפה לעזה יחד עם בתה מיה בת ה-18 ויחד עם מאות החטופים בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, משמשת כאימם השנייה של 9 בוגרים אוטיסטים המגיעים באופן יומיומי למרכז "חוות אייל". גבריאלה מנהלת אהובה ומסורה בעמותת שק"ל מעל 25 שנה, במהלכן ניהלה וטיפלה במאות משתתפים במרכזי היום והתעסוקה של העמותה.  
  
אמו של מוחמד מ"חוות אייל": "כששמענו על החטיפה של גבריאלה, זה היה כמו מכת ברק עבורנו, כי אנחנו מכירים אותה ויודעים איזה אדם היא, אישה שרק נותנת וחומלת, אישה שדואגת לבן שלנו כאילו הוא היה שלה, ודואגת גם לכל שאר החברים של מוחמד".  מאות האנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם בהם טיפלה במהלך השנים גבריאלה, המומים, כואבים ובעיקר לא יודעים איך לעכל את הבשורה, עבור המטופלים יכולת ההכלה והספיגה את המציאות גם כך לעיתים קרובות מורכבת וקשה מהרגיל.  

מתוך הסרט על גבריאלה, "מתגעגע" (צילום: צילום מסך)
אוריה, בן משפחה של אחת החברות במרכז יום אותו ניהלה גבריאלה בעבר: "כשהבת שלי ראתה את התמונה של גבריאלה בתקשורת כחטופה היא פרצה בבכי, לא הצלחנו להרגיע אותה במשך מעל 48 שעות, ומאז היא חווה התקפי חרדה ובכי לפחות אחת ליום וקוראת לה לחזור. היא היתה עבורה דמות משמעותית מאוד ושמרנו איתה על קשר שנים ארוכות, עד היום".  
הורי המרכז ברמת רחל, יחד עם ילדיהם, החליטו שהם לא יכולים לשבת ולשתוק, ויזמו הפקת סרט הקורא לשחרורה של גבריאלה יחד עם משתתפי המרכז, בני משפחותיהם ועובדי שק"ל מכל גווני החברה הישראלית, יהודים וערבים קראו בכל השפות לשחרורה. להפקת הסרט תוך ימים ספורים התגייסו מתנדבים מהשורה הראשונה בתעשיית הקולנוע: צלמים, עורכים, אנשי תקשורת ותסריטאים ויחד עם הנהלת שק"ל הוציאו את הסרטון לפועל.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה