תקשורת ומדיה

אמיר חצרוני בעד הירי מעזה: "להבין לליבם של הנוקמים"

פרופ' אמיר חצרוני התייחס בציוץ פרובוקטיבי לירי הרקטות מרצועת עזה ולאוכל בעיר אשקלון: "בשנת 1950 גורשו התושבים הערבים של מג'דל בפשע מלחמה ציוני לעזה. במקומם הגיעו מרוקאים, לובים, טוניסאים, וכו'. בקיצור - ערבים בלי כיפה חובבי שווארמה כבש נושלו מרכושם ומאדמתם לטובת ערבים עם כיפה חובבי שווארמה פרגית"
מערכת ice |  7
אמיר חצרוני (צילום טוויטר @AmirHetsroni)
בפעם הראשונה מאז שמבצע 'מגן וחץ' יצא לדרך, הופעלה לפני כשעה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה ולאחר כמה דקות גם באשקלון. אמש (רביעי) הירי התרחב והגיע עד המרכז, כולל לתל אביב שם הושמעו אזעקות, כאשר כעת, פרופ' אמיר חצרוני, בדרכו הפרובוקטיבית, רמז כי הוא מעודד את המשך ירי הרקטות מרצועת עזה.
חצרוני כתב בטוויטר שלו כך: "לעיר אשקלון יש הסטוריה ארוכה ועצובה בסכסוך הישראלי-פלסתינאי. בשנת 1950 גורשו התושבים הערבים של מג'דל בפשע מלחמה ציוני לעזה. במקומם הגיעו מרוקאים, לובים, טוניסאים, וכו'. בקיצור - ערבים בלי כיפה חובבי שווארמה כבש נושלו מרכושם ומאדמתם לטובת ערבים עם כיפה חובבי שווארמה פרגית. כעת, מגיעה באיחור נקמתם של הערבים בלי הכיפה חובבי שווארמה כבש שיורים מעזה טילים על אשקלון. נקמה זה לא דבר נחמד, אך קשה לומר שאי אפשר להבין לליבם של הנוקמים. האוכל באשקלון היה ונשאר מזעזע. בתמונה - אני אחרי שניסו לכבד אותי בשווארמה".
 
זאת לאחר שכזכור, הופעלה התרעה בעיר תל אביב ובמרחב גוש דן, כאשר תושבי ראשון לציון גם הודיעו כי במרחב שלהם נשמעה אזעקה. הירי כבר הגיע עד אשדוד ואשקלון לפני כן וכעת מגיעה אפילו צפונה מכך..
בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת שדרות ואשקלון: במוקד 101 של מגן דוד אדום לא התקבלו קריאות על נפגעים. ראש הממשלה נתניהו קיבל עדכון ברגע התקיפה האחרונה ברצועת עזה, כאשר הוא מתעדכן ע"י מזכירו הצבאי אלוף אבי גיל.

הציבור בטווח האפס ועד 40 ק״מ מגבול רצועת עזה צריך להיות ליד מרחב מוגן לפחות בשעות הקרובות. הערכה בצה״ל שהגא״פ ינסה לממש שיגורי רקטות עוד מספר פעמים. היו ניסיונות לשגר טילי נ"ט על רכבים של צה"ל.
צה״ל ירחיב את ציד חוליות שיגור ותשתיות שיגור של הגא״פ . מרכז האש של פיקוד דרום בפיקוד אל״מ י׳ , עובר להילוך גבוה. אי אפשר להתנתק מהתחושה שצה״ל יוצא לבמע גירוי של הגא״פ אחרי 36 שעות שבהןמ לא הגיב אבל דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי דחה את הטענות ואמר כי הגא״פ החל לשלח חוליות שיגור...
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא ברור למה נותנים לאחד כזה להיכנס לארץ, פרסונה נון גרא
    ר 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור למה נותנים לאחד כזה להיכנס לארץ, פרסונה נון גרטה
    סגור
  • 6.
    חצרוני, אתה אכזבה
    עמית 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהניתי לאחרונה מספר של יובל נח הררי, "קיצור תולדות האנושות". הוא מסביר יותר טוב את הבעיות שנוצרו במהפכה החקלאית שבעקבותיה גם הוקמו לנו מדינות. אתה יכול להגיע לרמה כזאת, חצרוני?
    סגור
  • 5.
    אני מקווה שהמוסד יארגן לו לדביל איזו תאונה קטנה, אוי בי (ל"ת)
    אורלי 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חיצרוני
    יושר 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שאתה צודק אז תבקש בבקשה מכל יפי הנפש מהשמאל שגרים בבתי האבן של ערבי 1948ביפו עין הוד סידני עלי עכו וכל ישוב ערבי לפנות את הבתים ואחרי זה גם אנחנו נפנה את יהודה ושומרון
    סגור
  • 3.
    טועה. גורשו חצי מיליון יהודים וחצי מיליון ערבים.
    המלך עופר המשיח 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא פשע מלחמה, זה חילוף אוכלוסיות.
    סגור
  • 2.
    זה?
    מי 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אמר שיורד מהארץ??
    סגור
  • 1.
    מזמן הוא לא קיבל
    תר פלסטיק 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקרוב יחטוף עוד כיסא בפרצוף ויתחיל ליילל
    סגור