תקשורת ומדיה

חיים באוקיינוס זר? אסטרונומים מגלים 'עולם מים' מיוחד במינו

האם יש חיים ששוחים באוקיינוס ??זר במרחק של רק 100 שנות אור מכדור הארץ? אסטרונומים בקנדה גילו כוכב לכת חדש שלדעתם מכוסה במים נוזליים בדיוק כמו העולם שלנו
מערכת ice | 
חייזר (צילום פייסבוק)
צוות מאוניברסיטת מונטריאול אומר שהכוכב הזה גדול מעט מכדור הארץ ומקיף את הכוכב TOI-1452, אחד משני כוכבים קטנים יותר במערכת בינארית בקבוצת הכוכבים דראקו. כוכב הלכת, המכונה TOI-1452 b, יושב ב"אזור המגורים", מה שאומר שהוא נמצא במרחק הנכון מהשמש הביתית שלו כדי לתמוך במים נוזליים, מבלי שיהיה חם מדי או קר מדי.
 
צוות המחקר, בראשות חבר iREx Charles Cadieux, מאמין ש-TOI-1452 b הוא ככל הנראה כוכב לכת סלעי כמו כדור הארץ. עם זאת, הרדיוס, המסה והצפיפות מצביעים על כך שהכוכב החיצוני נראה שונה בהרבה מהבית שלנו.
לשם השוואה, כדור הארץ הוא למעשה כוכב לכת "יבש". זה אולי לא נשמע נכון כשחושבים על המים המכסים 70 אחוז משטח כדור הארץ, אבל האוקיינוסים מהווים פחות מאחוז אחד מהמסה הכוללת של כדור הארץ!
הצוות מאמין שמים הם למעשה הרבה יותר בשפע בעולמות אחרים. מחקרים קודמים מצאו כוכבי לכת בין גודלו של כדור הארץ לגודלו של נפטון, שגדול פי 3.8 מכוכב הלכת שלנו. TOI-1452 b גדול בערך ב-70 אחוז מכדור הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה