תקשורת ומדיה

רבעון קשה ל-yes: איבדה 6,000 מנויים והפסידה 114 מ' שקל

מנכ"ל yes: "השוק הרב ערוצית עובר טלטלה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית"
משה בנימין | 
הפרסומת של yes במצעד של אייס (צילום צילום מסך)
חברת הלווין yes מקבוצת בזק איבדה 6,000 מנויים ברבעון השני של 2016, לעומת הרבעון הראשון של השנה. מאז הרבעון השני של 2015, לפני שנה, איבדה החברה כ-13 אלף מנויים. ההכנסות ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכמו בכ-434 מיליון שקל לעומת כ-439 מיליון שקל ברבעון ה-2 אשתקד, ירידה של כ- 1.1% שנבעה מקיטון במצבת הלקוחות.
ההפסד הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-114 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-166 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכם בכ-77 מיליון שקל לעומת כ-70 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, עליה של כ- 10%.
בעוד שהחברה שומרת על ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח) יציב של 231 שקלים, היא ממשיכה לאבד נתחים גדולים מהיקף לקוחותיה.  בסיס המנויים של yes ברבעון ה-2 של שנת 2016 ירד ב-6,000 מנויים והגיע למצבת של כ-623 אלף מנויים. הירידה בהיקף המנויים היא עקבית: לפני שנה, בסיכום הרבעון ה-2 של 2015, מנויי החברה עמדו על 636 אלף איש, ברבעון ה-1 של 2016 המספר ירד ל-629 אלף וכעת כאמור ניצב על 623 אלף איש. שיעור נטישת המנויים עמד ברבעון ה-2 של 2016 על 3.6%. 
מנכ"ל yes רון אילון אמר כי "שוק הטלוויזיה הרב ערוצית עובר בשנה האחרונה טלטלה גדולה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית". אילון ניצל את ההזדמנות להתפאר בהישגים בפן התוכני, כשציין: "yes גאה גם השנה להיות מחויבת לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל, וכך ברבעון זה yes גרפה 17 פרסים בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה - שיא חסר תקדים, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר עם 'פאודה' וסדרת הקומדיה הטובה ביותר עם 'להרוג את הסבתא".
תגיות yes | בזק | רון אילון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה