בארץ

רה"מ נתניהו: "מוכן לממשלת אחדות בלי תנאים, חמאס זה דאע"ש"

עם סיום היום השלישי ללחימה, ראש הממשלה נשא הצהרה לתקשורת וקרא לראשי האופוזיציה לחבור אליו "כפי שהוקמה עם מנחם בגין במלחמת ששת הימים". יו"ר הליכוד הוסיף כי ישראל רק התחילה את המערכה, וכי באחריותו המלאה להשכין אחדות בעם: "הפילוג בתוכנו נגמר"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
בצל אירועי המערכה הקשה שהחלה במתקפת הפתע של חמאס על ישראל, והובילה למלחמת "חרבות ברזל" שגבתה את חייהם של לפחות 900 ישראלים - רה"מ בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה לתקשורת. לאחר שבימים האחרונים הלכו וגברו קולות במערכת הפוליטית ובחברה הישראלית שקראו לכונן ממשלת חירום לאומית, נתניהו בנאומו קרא למנהיגי האופוזיציה להקים עמו ממשלה.
"עם תחילת המלחמה הנחיתי לטהר את היישובים ולהדוף כניסת כל אויב לשטחנו", אמר יו"ר הליכוד בנאומו. "הקרבות עדיין מתנהלים. יש לנו אחריות עליונה - לבסס את האחדות בעם. הפילוג בתוכנו נגמר. העם מאוחד ועכשיו ההנהגה צריכה להתאחד. אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מיד ממשלת חירום לאומית כפי שהוקמה עם מנחם בגין במלחמת ששת הימים".

"רק התחלנו להכות בחמאס", הוסיף נתניהו. "התמונות של החורבן וההרס במעוזי חמאס הם רק ההתחלה. חיסלנו מאות מחבלים. כל מקום שבו נמצא החמאס יהפוך לעיי חורבות, זה יקרה ביתר שאת בהמשך, חמאס זה דעא"ש".
בתוך כך, נציגי המחנה הממלכתי והליכוד נפגשו הבוקר אחרי הכרזתו של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר בני גנץ לפיה יסכים להצטרף לממשלת חירום לטובת הקמת קבינט מלחמה שינהל את המערכה.
 
"מיניתי את גל הירש כאחראי על החטופים והנעדרים והוא כבר החל בעבודתו", המשיך נתניהו. "לב כולנו עם משפחות החטופים ומשפחות החללים. איבדנו משפחות שלמות, בנים ובנות, צעירים וקשישים, חיילים וחיילות, שוטרים ואנשי בטחון, יהודים ולא יהודים. שותפות הגורל היא של כולנו".
צוות גנץ הבהיר לנציגו של ראש הממשלה נתניהו כי לא ידרשו משרדי ממשלה, אלא מינוי לשרים וחברי קבינט למשך תקופת המלחמה. אלא שככל הידוע רה"מ לא השיב להצעה זו עד לרגע זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תן כבר פצצה חכמה יה פחדן (ל"ת)
    אובמה המתחנגל 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור