בארץ

נתניהו התעלם? גורם מצרי בכיר: "הזהרנו אותו, נדהמנו מהאדישות"

עשרה ימים לפני שהחלה המלחמה שוחח שר המודיעין בקהיר עם רה"מ והזהיר אותו מפני "מבצע אימתני" שעלול להתרחש ברצועת עזה. אלא שלפי דיווחים, נתניהו אמר כי צה"ל וכוחות הביטחון עסוקים ביו"ש. השר דרמר לתקשורת זרה: "מספר הנרצחים עלול להגיע ליותר מאלף"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בצל אירועי המערכה הכבדה שישראל מנהלת מול עזה מאז מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, הולכת ומתבהרת תמונה כואבת. עשרה ימים לפני שהחלה מלחמת "חרבות ברזל", שר המודיעין המצרי גנרל עבאס כאמל שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והזהיר אותו מפני "משהו חריג, מבצע אימתני" שעלול להתרחש ברצועת עזה.
הערב (שני) גורם בכיר ביותר במודיעין המצרי חושף כי במהלך השיחה כאמל "נדהם מהאדישות שהפגין נתניהו". על פי דיווחים מצריים, בכירים בקהיר טענו כי נתניהו אמר לשר המודיעין המצרי כי צה"ל וכוחות הביטחון עסוקים בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל. לטענת מקורות במודיעין המצרי, גנרלים ישראלים הבהירו לעמיתיהם כי "המצב בעזה, ובמיוחד לאורך הגבול, נמצא בשליטה". 
הגורם הבכיר התבטא נחרצות בפני סוכנות הידיעות AP: "הזהרנו אותם שהמצב יתפוצץ בקרוב, בקרוב מאוד, ושזה יהיה גדול. אבל הם המעיטו בערך האזהרות שלנו". מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: ה"דיווח שיקרי". בתוך כך, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי מספר הנרצחים עלול לעלות ליותר מאלף בני אדם.
"זה שווה ערך לעשרה פיגועים כמו ה-11 בספטמבר, ושווה לרצח של 40 אלף אמריקאים", אמר השר דרמר, "הם עשו דברים שלא ראינו במזרח התיכון מאז דאע"ש. נסעו על משאיות ורצחו עם נשק, טבחו בנשים וילדים ולקחו אותם בני ערובה, כולל קשישים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבוגדים מנסים להשוות נתניהו לגולדה (ל"ת)
    מושחתי המשפט 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור