בארץ

500 בכירי מערכת הביטחון: "הסכם עם סעודיה – רק בתנאי הזה"

למעלה מ-500 בכירי מערכת הביטחון והחוץ הישראלית לשעבר בתגובה למכתב הסנטורים הדמוקרטים: ״התקדמות בערוץ הפלסטיני חייבת להיות חלק בלתי נפרד מההסכם עם סעודיה״"
מערכת ice |  3
מתן וילנאי (צילום משרד הביטחון)
תנועת 'מפקדים למען בטחון ישראל' בראשות האלוף במיל׳ מתן וילנאי, וראש המוסד לשעבר דני יתום, משגרת מסר נחרץ לממשלה, המדגיש את החשיבות האסטרטגית שבהסכם בין סעודיה לישראל, ומדגיש כי הסכם זה חייב לשמש מנוף לשינוי מגמה בין ישראל לפלסטינים.
בתגובה למכתב ששלחו 20 הסנטורים הדמוקרטים לנשיא ביידן, בו הביעו תמיכה בהסכם עם סעודיה, אך הזהירו מפני חתימת ברית הגנה עם הממלכה, הגיב הארגון: "לתהליך הנורמליזציה הסעודי–ישראלי פוטנציאל תרומה אדיר לביטחון ישראל, אך אסור להחמיץ את ההזדמנות הגלומה בו לבלימת הדהירה למציאות מדממת של אסון המדינה האחת בין הירדן לים".

מהתנועה נמסר כי '"מפקדים למען בטחון ישראל' מביעה הערכה לנשיא ביידן ולממשל האמריקאי על מאמץ הנירמול הישראלי–סעודי ומברכת על מהלכים בקונגרס האמריקאי לחיזוק מערך מתאם הביטחון האמריקאי (USSC), המופקד על התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים לבין מערכת הביטחון של ישראל. התנועה קובעת כי שינוי המגמה בשטחים הוא אינטרס ישראלי מובהק גם ללא קשר למהלכי נירמול, אך שינוי זה חיוני גם להצלחת הליך הנורמליזציה ויציבות ההשתלבות באזור לאורך זמן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדהים כמה שיהודים מתאמצים שיהודים לא ישלטו בארץ ישראל (ל"ת)
    חץ 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עד מתי ימשיכו בוגדים וטועים לשים לנו מקלות בגלגלים
    מאוזן 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מר מתן וילנאי שכשמו כן לא הוא לקח ולקח מעם ישראל ובתמורה מכשיל אותנו ותוקע מקלות בגלגלים תיכף האיטי הפטטי הזה יתחיל למכור לנו שוב את קורהנות השלום תתעורר מר ולינאי ותתחיל גם לתת בשביל השכר המנופח שחשבון הבנק שלך חוגג על חשבוננו
    סגור
  • 1.
    הנחה בבית הדין בהאג
    ששי 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הברכה שכיבל ישמעאל על חרבך תחיה רק ממשלת ימין תמנע את ההסגרה לבית הדין בהאג על חרבך
    סגור