בארץ

לוין תקף שוב את בג"ץ: "קיבלנו אתמול הוכחה לחשיבות הרפורמה"

שר המשפטים יריב לוין ושרים נוספים בממשלה הפנו אמש אצבע שוב מאשימה לבג"ץ, בכך שאפשר את מהומות המסתננים שהתרחשו אתמול בתל אביב. לטענתו של לוין למי שהיה ספק בקשר לרפורמה המשפטית הבין אמש כמה היא נחוצה
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

שר המשפטים יריב לוין שוב תקף אתמול את בג"ץ והאשים אותו בפרוץ מהומות המסתננים האריתראים שהתרחשו אתמול בתל אביב. לטענתו של לוין "הממשלה הובילה והכנסת חוקקה במהלך השנים חוקים רבים שנועדו להתמודד עם תופעת המסתננים, אבל בג"ץ פסל מהלכים אלה שוב ושוב, אם למישהו היה ספק מדוע הרפורמה חשובה, קיבל תשובה מוחצת לכך. חשוב להבטיח שנבחרי הציבור יוכלו לקבל החלטות ולבצע אותן ולכן שיטת בחירת השופטים כל כך חשובה. צריך להבטיח שלבית המשפט ייבחרו שופטים שצמחו גם בשכונות הפריפריה".

גם שרים בכירים נוספים בממשלה הפנו אצבע מאשימה לבג"ץ, שרת התחבורה מירי רגב כתבה: "הפליטים היחידים הם תושבי דרום ת"א שחיים בפחד ואם לא מטפלים בבעיות כשהן קטנות, הן הופכות לגדולות. הממשלה צריכה לפעול מבלי שכובלים לה את הידיים, היועצת המשפטית והשופטים, לא יכולים לקחת סמכות ללא אחריות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "מדובר בפרומו, למה שיקרה לנו אם לא נחזיר את המסתננים לארצות מוצאם, יש רק אחראי אחד לכך: בג"ץ, אנחנו מתריעים ושנים שבג"ץ מונע כל פעולה שתאפשר להשיב את המסתננים לביתם". באופוזיציה דווקא תקפו את חוסר המשילות של הממשלה: "מה שקרה אמש ברחובות דרום תל אביב אינה מחאה לגיטימית אלא אלימות קשה. יש למצות את הדין עם הפורעים ולהשיב את הסדר על כנו, ולהפיק לקחים מהאירוע האחרון והפגיעה הכוללת במשילות תחת הממשלה הנוכחית" אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בגץ אשם
    רפי 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באותה נשימה היה אפשר להאשים את בגץ במשבר האקלים ובמלחמה בין אוקראינה לרוסיה.
    סגור
  • 2.
    כשצפיתי בערוצי התבהלה מגינים מיד על בג"ץ הבנתי מי אשם. (ל"ת)
    תכלס 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    בגצוקרטיה
    סרגיו 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צןדק לוין .... הגלימות השחורות נגד רצון העם .
    סגור