בארץ

בן גביר וגלנט בעימות חזיתי: "מנהל מדיניות שמאל, מגוחך"

שר הביטחון שלח מכתב לשר לביטחון לאומי, בו הוא מתנגד בחריפות להקמת המשמר הלאומי שיהיה כפוף לבן גביר. בן גביר הגיב במתקפה חזיתית: "שגלנט לא יתערב, הוא צריך להחליט אם הוא בממשלת ימין או בחוץ"
מערכת ice |  1
יואב גלנט, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
העימות בין שר הביטחון יואב גלנט לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עולה מדרגה: אחרי שאמש שלח גלנט מכתב חריף בו הוא מתנגד להקמת המשמר הלאומי, הגיב לו בן גביר בעוקצנות: "תחליט אם אתה בממשלה או בחוץ".
בחדשות 12 נחשף המכתב ששלח גלנט לבן גביר בו ציין: "במדינת ישראל אין מקום למיליציות פרטיות. הקמת גוף ביטחוני חדש תגרום לקשיים בפיקוד ושליטה, בתיאום הפעילות הביטחונית ותביא לבזבוז משאבים יקרים של כל מערכת הביטחון".

בוועדה שהוקמה לצורך הקמת המשמר הלאומי שאמור להיות כפוף לבן גביר הזהירו כמעט כל מומחי הביטחון כי הקמת גוף שכפוף ישירות לשר ולא למשטרה ולמג"ב" היא "אסון". גם המפכ"ל קובי שבתאי התנגד להקמת המשמר הלאומי ואמר כי כלל לא ברור מהי תכליתו.
השר בן גביר הגיב תחילה: "השר גלנט פיתח הרגל מגונה - להוציא מכתב לתקשורת ורק אחר כך לשלוח למשרדנו. טרם קיבלנו את מכתבו של השר גלנט שפורסם הערב בתקשורת. לגופם של דברים, הוועדה טרם גיבשה המלצותיה, אולם אנו מציעים לשר גלנט לא להתערב בעניין שהוא אינו קשור אליו. ראש הממשלה והשר בן גביר סיכמו על הקמת משמר לאומי בישראל והם ולא השר גלנט יכריעו כיצד יפעל המשמר. מבקשים מגלנט שניסה לתקוע את הרפורמה המשפטית ועסוק ברדיפת מתיישבים, שלא יתעסק עם ענייני המשמר הלאומי. הוועדה מסיימת את עבודתה ותגיש המלצותיה בחודש וחצי הקרוב".
 
מאוחר יותר פרסם בן גביר בטוויטר שלו: "שר הביטחון גלנט, תתכבד ותחליט אם אתה בממשלת ימין או בחוץ. אי אפשר לנהל ממשלה עם מדיניות שמאל כמו שאתה מנסה להוביל. ואגב, זה קצת מגוחך ששר הביטחון שהצבא כפוף לו, אומר שזה סכנה שגוף בטחוני יהיה כפוף לשר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי זה בן גביר לעומת גלנט,אפס לעומת מיליון (ל"ת)
    אזרח 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור