בארץ

עתירה נגד רחצה נפרדת במעיינות: "אסור לנרמל הפרדה מגדרית"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, יזמה פיילוט רחצה נפרדת לנשים וגברים בשני מעיינות בשעות שמעבר לשעות הפעילות הרגילות, אך מנכ"ל תנועת ישראל חופשית זועם: ""משפחות לא יקומו בבוקר ויחשבו אם היום מותר להם לבקר בשמורת הטבע"
מערכת ice |  2
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תנועת "ישראל חופשית" שלחה מכתב התראה לפני עתירה לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, בעקבות הפרסום על פיילוט שעות הפרדה מגדרית במעיינות.
העותר אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית: "משפחות בישראל לא יקומו בבוקר ויחשבו אם היום מותר להם לבקר בשמורת הטבע בה הם מתכוונים לטייל, או שהיום זה היום בו ישנה הפרדה מגדרית. זו סיטואציה שאסור שתקרה. אנחנו נפעל באפיקים המשפטיים ובמקביל קוראים לציבור כולו, על משפחותיו, להגיע לשמורות מתי שהן פתוחות, ולהנות ממה שיש לאתרים להציע. אסור לנרמל הפרדה מגדרית וגם הפעם זה לא יעבור".

כזכור, הבוקר פורסם שהחל משבוע הבא תתאפשר רחצה בהפרדה מגדרית באתרי "עין חניה" ו"עינות צוקים" בשעות הבוקר או הערב, מעבר לשעות הפעילות הרגילות, כך שלא תיפגע כלל האוכלוסייה שתוכל להמשיך להגיע בשעות הרגילות.
במכתב ההתראה של ישראל חופשית טוען אורי קידר כי "אין זכר לפרסום או יידוע בעניין הפעלת הפיילוט באתר רשות הטבע והגנים או באמצעי רשמי אחר, וממילא ברור כי לא נעשה הליך של שיתוף הציבור בנוגע לפיילוט".
עוד מוסיף קידר כי "אין מקור בחוק המקנה לרשות הטבע והגנים סמכות לקיים הפרדה מגדרית באתרי הטבע המנוהלים על ידה. עמדה זו הובאה בבהירות גם בחוות דעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דאז דינה זילבר. קיום הסדר הפרדה במרחב ציבורי ייחודי המשרת את כלל הציבור, בהכרח פוגע גם בציבור הכללי ובחלקים מהציבור הדתי והחרדי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סילמן, תרימי קודם מהרצפה את הטינופת שלכם,
    אהרון 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי זה נדון במעיינות
    סגור
  • 1.
    שחיה חופשית גם לחרדית
    ידע בחוק ומשפט 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו עקרונות יסוד 1. זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, ב ק ד ו ש ת חייו ובהיותו בן-חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל. מטרה א. חוק-יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו, כדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה י ה ו ד י ת ודמוקרטית. שמירה על החיים הגוף, והכבוד 2. אין פוגעים בחייו, בגופו, או בכבודו של אדם באשר הוא אדם.(גם דתי חרדי הוא אדם!!!) שמירה על הקנין 3. אין פוגעים בקנינו של אדם. הגנה על החיים, הגוף והכבוד(גם של החרדי/דתי!!!) 4. כל אדם זכאי להגנה על חייו, על גופו ועל כבודו(גם של הדתי/חרדי!!!). חירות אישית 5. אין נוטלים ואין מגבילים את חירותו של אדם(גם דתי/חרדי)!!! במאסר, במעצר, בהסגרה או בכל דרך אחרת." מניעת רחצה בהפרדה או כל פעולה מקדמת אורח חיים חרדי דתי היא הפליה בוטה ופגיעה חמורה בכבוד האדם וחירותו של האזרח/ית החרדי/ת ומוסלמי/ת וזה חמור מ א ד!!!
    סגור