בארץ

משבר בין הרצוג והקואליציה: האם יפרוש מהמו"מ על הרפורמה?

גורמים בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התאכזבו מהצהרתו החריפה של הנשיא בערב תשעה באב ואמרו כי אם יחודש, המו"מ יהיה ישירות מול האופוזיציה
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריכים כי הנשיא יצחק הרצוג סיים את תפקידו במו"מ על הרפורמה המשפטית, כך דווח בחמישי בחדשות 14. על פי הדיווח, העמדה מגיעה אחרי הנאום החריף של הרצוג בערב תשעה באב וההרגשה כי לאורך כל המו"מ, הנשיא צודד עם האופוזיציה. הגורמים הוסיפו כי אם אכן יחזרו למו"מ, הוא יהיה ישירות עם האופוזיציה וללא מתווך. 
כזכור, ביום רביעי נתן הרצוג הצהרה קשה במיוחד על המצב בארץ סביב הרפורמה: "אחריות רבה יותר, גם אם לא בלעדית, למציאת פתרונות שייטיבו עם המדינה וכלל החברה, תהיה תמיד אצל מי שהכוח ומושכות השלטון בידיו. כך עובדת דמוקרטיה. מצפה לראות בקרוב מאד את מילות ההרגעה הופכות למעשים, ואת מסרי הושטת היד משתקפים בתוכנית עבודה ממשית ומחייבת".

בקואליציה התאכזבו מאד מהודעתו של הרצוג. בין היתר יו"ר הקואליציה אופיר כץ כתב: "הודעת הנשיא מצערת במיוחד. במקום להעביר מסר של פיוס ולהצטרף לקריאת הקואליציה לחזרה להידברות, הוא מפנה אצבע מאשימה לקואליציה תוך שהוא מתעלם מכך שראשי האופוזיציה הם אלה שנהגו בחוסר אחריות כשפוצצו את השיחות בלחץ המחאה, ומבטל את המאמצים המשמעותיים והפשרות מרחיקות הלכת שעשתה הקואליציה. עצוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה