בארץ

רבנים נגד הצעת החוק של רוטמן: "פגיעה אנושה במוסד"

יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם, הרב דוד סתיו, תקף הצעת החוק, שקובע כי רבני ערים ייבחרו על ידי אסיפה בוחרת, ולא יידרשו להסכמה של ראשי המועצות
מערכת ice | 
רב העיר ירושלים הרב עמאר (צילום פלאש 90)
יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם, הרב דוד סתיו, תקף היום (שני) את הצעת החוק למינוי רבני ערים: "לראשונה מזה הרבה שנים, הסמכות הכמעט בלעדית של תושבי ונציגי העיר לבחור את הרבנים שלהם, עוברת לעסקנים בירושלים – נציגי שר הדתות ונציגי מועצת הרבנות הראשית. הצעת החוק תגרום לכך שהרבנים לא יהיו אנשים שמחויבים לקהילה שלהם, כי הם ימונו וייבחרו על ידי נציגי הרבנות. עובדה זו תוביל לכך שייבחרו רבנים המזוהים עם המפלגות החרדיות בלבד ושלרבנים בעלי השקפה דתית לאומית, ששירתו בצבא ומחוברים לקהילה, לא יהיה שום סיכוי להיבחר בשום עיר.
יש כאן פגיעה אנושה בעיקרון ההלכתי של הימלכות בציבור - אין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים בציבור. הצעת החוק תוביל גם לפגיעה אנושה במוסד הרבנות מכיוון שהציבור יצביע ברגליו, ואם מדובר ברב מטעם, נציג של השלטון ולא נציג של הציבור, מטבע הדברים הניתוק שגם ככה קיים בין הציבור לבין הממסד הרבני ילך ויגבר".

הצעת החוק, שמקדמים חברי הכנסת ארז מלול מש"ס ושמחה רוטמן מהציונות הדתית, אומר שרבני ערים ייבחרו על ידי אסיפה בוחרת, ולא יידרשו להסכמה של ראשי המועצות. על פי ההצעה, כוחו של שר הדתות במינוי רבני הערים יגדל משמעותית על חשבון כוחם של ראשי הערים.
בנוסח ההצעה נכתב כי "רב עיר ייבחר באמצעות אסיפה בוחרת בבחירות אישיות, ישירות, שוות וחשאיות". באסיפה יהיו חברים שני הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית. נציגי העיר – כלומר, נציגי התושבים, אשר עבורם למעשה נבחר רב העיר – החברים בוועדה יהיו ראש המועצה הדתית וחברי מועצת העיר. אך מלבדם יוכל שר הדתות המכהן להעמיד עוד מספר דומה של נציגים מטעמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה