בארץ

ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר מתריע: "ההרתעה הישראלית בלבנון נשחקת"

ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר התראיין והתייחס לנאום נסראללה שהגיע בתגובה לנאום ראש אמ"ן חליוה: "זה לא שהוא פותח עלינו באש החודש, זה יכול לקחת גם עוד שנה"
מערכת ice | 
חסן נסראללה, בנימין נתניהו (צילום ויקיפדיה/ Khamenei.ir , פלאש 90/ תומר נויברג, אבשלום ששוני)
אלוף (מיל') עמוס גלעד, התראיין לרדיו 103FM והתייחס לדברי נסראללה שטען: "אתם לא אלה שמאיימים במלחמה, אלה אנחנו שעושים זאת". גלעד התייחס לפיגוע שהתרחש בצומת מגידו: "החוצפה של נסראללה והדימוי ההרתעתי שלנו בהיחלשות מסוימת כמו שראינו במגידו, ודאי שתכננו לסכסך אותנו עם הפלסטינים".
"ההתרשמות היא בדיוק מה שראש אמ"ן אמר - הציר האיראני, האיום האיראני, הולך וגדל, ואנו צריכים לתת לזה מענה. הבעיה היא לא השיח על האם נסראללה מפחד או לא. הוא גם מוכן לפעולות תוקפניות הרבה יותר שיש להן פוטנציאל להתלקחות. זה לא שהוא פותח עלינו באש החודש, זה יכול לקחת גם עוד שנה". 
נזכיר כי ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, התייחס לאפשרות של מלחמה מול חיזבאללה ואמר כי לא ניתן לפסול שמנהיג הארגון חסן נסראללה, מחפש דרכים להיכנס לעימות עם ישראל.
״נסראללה קרוב, להבנתי, לטעות שיכולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה״, אמר חליוה בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן. "הסבירות להסלמה שיכולה להידרדר למלחמה – לא נמוכה. הפעלת כוח מדודה ומחושבת, מתוך האינטרס הלאומי של ישראל, היא הדרך להתמודד עם כך, תוך חיזוק בריתות באזור. חשוב להפגין עוצמה צבאית ולנצל הזדמנויות, כדי שהעוצמה הישראלית לא תיהיה רק צבאית אלא לאומית ושלמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה