בארץ

יצחק וסרלאוף בריאיון: "ההתנגשות בין שני חלקי העם היא מלאכותית"

יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי וחבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, בראיון ל-ice על ההתנגשות בין שני חלקי העם: "מלבים פה שנאה כדי להפיק ממנה דיווידנדים פוליטיים", ועל חוק החמץ: "מי שיצר את הקרעים זה בג"ץ"
דוד זולדן | 
יצחק וסרלאוף (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי וחבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, מפנה אצבע מאשימה כלפי בג"ץ ואומר בריאיון ל-ice: "חלק גדול מהעימותים בנושאי דת ומדינה, אלו עימותים שפרצו בגלל שבג"ץ שינה סטטוס קוו ויצר עימותים".
באיזה סוגיה של דת ומדינה תסכים להתפשר למען האחדות בעם?
"בדברים שאינם פוגעים בזהותה היהודית של מדינת ישראל".
האם חוק החמץ היה נדרש אלמלא התערבות בג"ץ?
"לא, ברור שלא, חלק גדול מסוגיות דת ומדינה, מהעימותים בדת ומדינה בישראל, הן סוגיות שבהן מי שיצר את הקרעים זה בג"ץ. זה נכון לגבי הכותל, זה נכון לגבי הגיורים, זה נכון לגבי השבת. חלק גדול מהעימותים בנושאי דת ומדינה, אלו עימותים שפרצו בגלל שבג"ץ שינה סטטוס קוו ויצר עימותים. זה חלק מרכזי מהסיבה בגללה אנחנו מתעקשים על רפורמה משפטית, כי הדברים האלו נוגעים לצביון ומדיניות, מדובר בדברים שנתונים לבחירת העם ובצורה דמוקרטית". 
בג"ץ לא ראוי לשבת על המדוכה בסוגיות אלה?
"העם צריך להכריע בסוגיות האלו שהן בליבת קיומנו כאן, וההתערבות של בג"ץ בסוגיות האלו, באופן שמערער גם את הסטטוס קוו וגם את האיזון בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית הוא בלתי מתקבל על הדעת, והוא זורע מריבות בעם".
איזה מסר יש לך על החברה הישראלית המפולגת והשסועה?
"בניגוד למה שמספרים לכם, בניגוד למה שמנסים לשווק לחלק מהעם, אנחנו לא שונאים אף צד בעם. אנחנו אוהבים ודואגים. אחדות העם היא במקום הראשון בעינינו והמשימות שלנו הם לא משימות מגזריות, אלא משימות לטובת העם. הטיפול בפריפריה זו משימה כלל ישראלית, הביטחון האישי זו משימה כלל ישראלית. אנחנו לא רואים את עצמנו כמייצגי מגזרים וחשוב מאוד לא להיגרר לשיח של שנאה, גם כאשר ישנן מחלוקות. מותר שיהיו מחלוקות, אבל חשוב מאוד לא להיגרר לשיח של שנאה, כי קל מאוד בעולם של קיטוב, להיגרר לשיח של שנאה ופילוג וצריכים להימנע מזה".
האם ההתנגשות בן שני חלקי העם היא נמנעת?
"מדאיגה אותי מאוד. ההתנגשות בין שני חלקי העם היא מלאכותית. יוצרים פה שנאה מלאכותית לצרכים פוליטיים, מלבים פה שנאה כדי להפיק ממנה דיווידנדים פוליטיים. אני חושב שהדבר החשוב ביותר זה להפוך את השימוש בשנאה לכלי לא לגיטימי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה