בארץ

גנץ תומך במסיתים נגד נתניהו? "שני אנשים מאוד ראויים"

גנץ מגיב בקול ענות חלושה למכונת ההסתה נגד נתניהו ואומר בקול רם את מה שהוא חושב על מתירי דמו של נתניהו. עוד אמר כי נתניהו: "צריך לעצור את הסוסים הדוהרים" וחשף כי: "יש שיחות עם אנשי ליכוד על פשרה ברפורמה במערכת המשפט"
דוד זולדן |  4
זאב רז, בני גנץ, דוד חודק, בנימין נתניהו (צילום מסך כאן 11, פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה/ Arielinson)
בעקבות גל ההסתה נגד ראש הממשלה ולאור קריאותיו של נתניהו לראשי האופוזיציה לגנות את האמירות מתייצב בני גנץ לצדם של המפגינים ומוחה בקול ענות חלושה. מחד מסתייג ומאידך רואה במסיתים "אנשים ראויים", כך לדבריו.   
את הדברים אמר יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ בראיון עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM: "אנחנו מגנים כל הסתה, כל קריאה לאלימות, אנחנו כן מעודדים את המחאה, חושבים שהיא חלק בלתי נפרד מהמאבק הציבורי, היא נדרשת. אבל אנחנו קוראים לפעול על פי החוק, מגנים כל הסתה, וחבל שנתניהו לא היה נחוש במעשים שלו כמו שהוא דורש עכשיו".
עוד אמר גנץ: "אסור ללכת למקומות האלה, שני אנשים מאוד ראויים שאמרו דברים חמורים. כולנו פה מוטרדים מאוד מהשינוי שמתחולל במדינת ישראל, זה קורה בשני מישורים - במישור הממשלי, מדמוקרטיה כפי שהיא אמורה להיות שבה כמובן הבחירות הן הדבר הקובע וממנה יש שלטון רוב, דברים שצריך לקחת בחשבון, דמוקרטיה, תקשורת, מערכת משפט, רשימה של דברים שכולנו חיים על פיהם".
גנץ הדגיש כי: "צריך לעצור את הסוסים הדוהרים" וכי "אין פרט אחד ברפורמה המוצעת שמשרת את האזרח. כל מה שמוצע שם זה מעצים את הממשלה שתשלוט בכנסת שישלטו במערכת המשפט, בית המשפט יהיה חלק יותר וכתוצאה מזה גם האזרח יהיה מוחלש יותר. כל סט החוקים שמונח עכשיו הוא קדימון לחוקים שנראה אחר כך".
 
לדבריו: "יש אנשים בליכוד שגישתם הרבה יותר ממלכתית ומוכנים ומבינים שנכון להגיע להסכמה. אנחנו משוחחים, יש שיחות, אבל אנחנו לא נפתח פה שמות כמובן. אנשים מבינים שצריך לעצור, להידבר ולנסות להגיע למשהו מוסכם. יו"ר הליכוד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשהוא מדבר בצרפת בשפה שאיננה עברית הוא אומר שדברים יקרו בהסכמה. יש עשייה אחרת כלפי פנים".
כזכור, שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו אתמול את זאב רז, אל"מ במיל וטייס קרב שהשתתף בין השאר בתקיפת הכור העיראקי וצבר רקורד במחאות השמאל. רז עוכב בעקבות פוסט שפרסם ובחשד לעבירות הסתה ואיומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא נחקר בלהב 443. בסיום החקירה שוחרר לביתו בערבות.
המשטרה פתחה בחקירה גם נגד עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות. התיק נחקר ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. "אני החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה אני אלחם. אנשים מוכנים להילחם עם נשק אז כולם מזדעזעים מזה. אומרים לי, איך אתה אומר דבר כזה? אם נצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם זה מה שאני אעשה", אמר חודק בשבוע שעבר בכנס של לשכת עורכי הדין.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גנץ הוא עוד אחד מפגועי ביבי
    YAAKOV 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין פגועי ביבי נמצאים גם; אהוד ברק, בוגי יעלון, לפיד, גדעון, אולמרט ובני בגין. מה יש בביבי שמטריף אותם ברמות כאלה?
    סגור
  • 3.
    גנץ הוא עוד אחד מפגועי ביבי
    YAAKOV 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין פגועי ביבי נמצאים גם; אהוד ברק, בוגי יעלון, לפיד, גדעון, אולמרט ובני בגין. מה יש בביבי שמטריף אותם ברמות כאלה?
    סגור
  • 2.
    אין בושה.להגן על המטריד,להגן על המסיתים, לשמאל מותר הכל (ל"ת)
    בושה גדולה 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוד פעם נתניהו
    אבי 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה תעשו שהוא ילך מפה,די מספיק שיוציאו אותו לנבצרות ,למה מחכים שיהיה יותר גרוע לא מספיק בלגן במדינה הזאת,איפה מערכת המשפט איפה המערכת הביטחונית ,למה מחכים ,די נמאס לי
    סגור