בארץ

בן גביר חושף: עומר בר לב התערב בחקירות של פעילי שמאל

כך אמר הח"כ בראיון עם דנה וייס: "קצין במשטרת ירושלים אמר לי, בר לב כל הזמן מתערב בחקירות ומתקשר לברר, 'שחררתם את הפעיל שמאל הזה?'"
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, התראיין הערב (שבת) לחדשות סוף השבוע עם דנה וייס והתייחס להתערבותו של שר הבט"פ עמר בר לב במעצר מפגינים מהשמאל: "קצין במשטרת ירושלים אמר לי, בר לב כל הזמן מתערב בחקירות ומתקשר לברר, שחררתם את הפעיל שמאל הזה? סגלוביץ (סגן השר לבט"פ) מתערב בלה"ב, אני לא כזה, לא רוצה להתערב בחקירות, אני רוצה לקבוע מדיניות, אני לא מתבייש שאני רוצה להזיז כוחות לדרום, לטפל באלימות, בפשיעה, בפרוטקשן, אני רוצה יותר כוחות במגזר הערבי".
ח"כ בן גביר הוסיף כי התערבותו חשובה והסביר: "על עבירת ציור גרפיטי מבלים לילה במעצר ולעומת זאת, אם אדם שבר למישהו את הלסת הוא משתחרר ממעצר אחרי שעתיים, אני רוצה להשפיע על זה". בן גביר התייחס גם לדבריה של היועמ"שית, שלפיהם שר לא יכול לקבוע את המדיניות לפתיחת תיקים או לניהול תקציב, מכיוון שזוהי פגיעה בעצמאותה של המשטרה: "ראיתי את ההתנהלות של היועמ"שית ששתקה על מינוי מזוז בוועדה למינוי בכירים", אמר בן גביר בריאיון. "אמרתי לעצמי, סוף סוף יש יועצת שנותנת לפוליטיקאים לעבוד - כנראה שרק מהשמאל".
מוקדם יותר היום, פרסם ח"כ בן גביר הודעה, נגד התנגדות היועמ"שית: "מתקשה להבין איך היועמשית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי. אותה יועמ"שית שאפשרה לעמר בר-לב לקבל החלטות פוליטיות במשרד לביטחון הפנים ונתנה ידה לכל מהלך דורסני ובלתי חוקי שקידמה הממשלה, כגון מינוי רמטכ"ל ואישור הסכמים מדיניים בתקופת בחירות ועוד, הספיקה לגבש עמדה שלילית בתוך יממה אחת בלבד נגד הצעת החוק שלי, שתכליתה העצמתה של הדמוקרטיה הישראלית והחזרתה של המשטרה לפעול על פי רצון העם. זו הצהרה מאכזבת מאוד של היועמ"שית, שמעמידה בסימן שאלה גדול את עמדותיה המקצועיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אהבתי את הסוף. לצערי. (ל"ת)
    ישראלי 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור