בארץ

קוצר עונשו של לוחם גבעתי שהבטיח: "בן גביר יעשה סדר"

צה"ל הודיע על קיצור עונשו של לוחם גבעתי, מעשרה ימים ל-6 ימי מאסר. הביע חרטה על הדברים שהטיח בפעילי שמאל בתקרית בחברון
מערכת ice |  2
לוחם גבעתי בחברון (צילום רשתות חברתיות)
צה"ל הודיע היום (שישי) כי עונשו של לוחם גבעתי מתקרית ההתבטאות הפוליטית בחברון קוצר לשישה ימי מחבוש בכלא הצבאי, במקום 10 ימים שנגזרו עליו. זאת, בעקבות החרטה שהביע על מעשיו.
לפי הודעת צה"ל, "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה"ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד, סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".

כזכור, הלוחם תועד בשבוע שעבר בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות ובתקשורת, כאשר מתבטא בצורה פוליטית. בעימות עם פעילי שמאל בחברון הטיח בהם הלוחם: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין, אכלתם אותה". בסרטון אחר תועד אומר: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה".
הפרשה קיבלה נפח בין היתר כי בסרטון נוסף, תועד חברו של אותו לוחם, כאשר הוא מפיל על הקרקע באלימות פעיל שמאל ומכה בעוצמה בפניו. טרם פורסם האם נשפט חייל זה.
הלוחם שהתבטא פוליטית נשפט על ידי מג"ד צבר, סא"ל אבירן אלפסי, ל-10 ימים בכלא הצבאי. בעקבות זאת ספג המג"ד ברשת מתקפות חריפות, ופוליטיקאים מהימין גינו את העונש, מה שהוביל בין היתר לעימות מילולי בין ח"כ בן גביר לרמטכ"ל אביב כוכבי, שדרש לא להתערב בהחלטות פיקודיות. בנוסף נפתח קמפיין מימון המונים למען החיילים שתועדו.
 
הלוחם שנשלח למאסר פנה במכתב למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז וביקש שיקלו בעונשו. "מפגינים קיללו אותי ואת שאר החיילים, ואחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר, אז עניתי לו באותה שפה", טען הלוחם והתנצל: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר. אני מבקש סליחה, הבנתי את הטעות שלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות, נכנעו ללחץ ? 10 ימים זה מעט.
    יש ר א לי 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לערב פוליטיקה בצה"ל.
    סגור
  • 1.
    אתר עלוב
    חגי 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לחייל. מוות לשמאלנים ולערבים!
    סגור