בארץ

אחות החטוף לפני ההלוויה: "רצינו שלום וקבלנו קבר"

חנן יבלונקה שגופתו חולצה מעזה, יובא היום למנוחות, כשמסע הלוויה יעמוד בסימן מפגן כוח למען החטופים. האחות, אביבית עבדי יבלונקה: "החלטנו שהפרידה מחנן תהפוך לצעדה של תקווה. זו תהיה צעדה שקטה ועוצמתית, אירוע שכולו אהבה ואחדות. אני קוראת לכל עם ישראל להגיע"

יונתן סידון | 
חנן יבלונקה (צילום באדיבות המשפחה)
מאז ה-7 באוקטובר דאגה אביבית עבדי יבלונקה לשמור על תקווה שאחיה הצעיר, חנן יבלונקה, שבילה במסיבת הנובה, עוד יחזור הביתה ויתאחד עם בני המשפחה. גם כשחנן הוכרז נעדר וגם כשהתברר שנחטף למנהרות החמאס, הקפידה אביבית לשדר אופטימיות. בפעילות הסברה סביב השעון בארץ ובחו"ל, היא דאגה לספר את סיפורו של אחיה ולשמור שנושא החטופים יישאר גבוה על סדר היום הציבורי והבינלאומי. שלשום, בשעות הבוקר של יום שישי, התרחיש ממנו חששה מכל הפך למציאות: אביבית ובני משפחתה התבשרו כי גופתו של חנן חולצה מרצועת עזה. חנן היה בן 42, והשאיר אחריו הורים, 2 אחיות ו-2 ילדים.
"ביום חמישי האחרון חזרתי הביתה בשעות הלילה המאוחרות אחרי עוד יום במטה החטופים, בו אני פעילה", משחזרת עבדי יבלונקה בשיחה עם אתר .ice "בניגוד להרגלי, כשהלכתי לישון הפעם את הפלפון לא השארתי לצידי. למחרת בבוקר, קיבלתי טלפון מקצינת צה"ל שמלווה אותנו לאורך התקופה האחרונה. מכיוון שלא הספקתי לענות, כתבתי לה הודעה שאני מארגנת את הבן שלי לבית הספר ושאחזור אליה מאוחר יותר. ממש שנייה אחרי כך, היא צלצלה שוב וביקשה שאגיע בדחיפות לבית הורים שלי. באותם רגעים חשבתי שיש אולי יש איזה סרטון של חנן שהוציא החמאס, לא עבר לי אפילו בראש תרחיש שהוא לא בין החיים".
"הגעתי להורים שלי במהירות, וכשכנסתי לסלון, אבא שלי ראובן, אמר שהוא מוצף בהודעות שצה"ל איתר את הגופה של חנן. אורית אחותי, סיפרה שכבר שעות יש חרושת של שמועות בקשר לחנן, ושהיא מסרבת להתייחס עד שתהיה הודעה רשמית", ממשיכה עבדי יבלונקה. "כשנציגי צה"ל נכנסו, נפל עלינו עולמנו. הם עדכנו שחנן נרצח עוד ב-7 באוקטובר, ושאחרי פעילות בעומק הרצועה אותרה גופתו, ושניתן יהיה להשיבו לקבר ישראל".

אביבית עבדי יבלונקה נואמת בכיכר החטופים. "מאחות עם תקווה הפכתי לאחות שכולה" (צילום באדיבות המצולמת)
היום בערב, ייטמן חנן בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב. מסע ההלוויה ייצא בשעה 17:30 ממפגש הרחובות בני אפרים וחנה רובינא, ויעמוד בסימן מפגן כוח למען החזרת החטופים. "החלטנו שהפרידה מחנן תהפוך לצעדה של תקווה", מציינת עבדי יבלונקה. "זו תהיה צעדה שקטה ועוצמתית, אירוע שכולו אהבה ואחדות. אני קוראת לכל עם ישראל להגיע, לתמוך בנו, במשפחות שאיבדו את יקריהם ובמשפחות החטופים שכבר למעלה משבעה חודשים נמצאות בסיוט בלתי נגמר".
במהלך ההלוויה ישיר תמיר גרינברג וייחשף גם שיר מיוחד שנכתב לזכרו של חנן, שעל ביצועו אמון הזמר רגב הוד – ומבחינתה של משפחת יבלונקה, יתחיל תהליך האבלות. "ביומיים האחרונים, מאז ההודעה שחנן שלנו נרצח, אנחנו עטופים בהרבה מאוד מבקרים: משפחה, חברים, ואנשים שפשוט מגיעים אלינו לתמוך ולחזק. אם לומר את האמת, אנחנו עדיין לא מעכלים את הטרגדיה", מתארת עבדי יבלונקה. "בחודשים האחרונים הייתי בהרבה לוויות, אבל שם דבר לא מכין אותך לרגע שזה יגיע אלייך. אני מתארת לעצמי שרק על הקבר הטרי אתחיל להפנים שאני נפרדת לנצח מהאח הצעיר והאהוב שלי. אני פחות מעדיפה להכין הספד מראש, ובהלוויה אני אגיד את מה שיושב לי על הלב".
במוצאי שבת, עוד נאמה עבדי יבלונקה בכיכר החטופים, ובפני ההמונים שיתפה בתחושותיה: "לפני שיצאתי מהבית שאלתי את עצמי מה עוד אפשר להגיד אחרי 232 ימים של מתח וחוסר ודאות. הייתה לי תקווה גדולה שאפגוש את אח שלי, רציתי לחבק ולנשק אותו. רצינו שלום וקבלנו קבר, מאחות עם תקווה הפכתי לאחות שכולה. ישנם עדיין 125 חטופים שם, חייבים להוציא אותם מהגיהינום הזה עכשיו".

חנן יבלונקה בילדותו. "ידע לחיות את החיים" (צילום באדיבות המשפחה)
כשיבלונקה נשאלת איך הייתה רוצה שיזכרו את חנן, יש לה תשובה ברורה: "אני רוצה שיזכרו את אחי, בדיוק כמו שהוא היה – איש של אנשים, שאהב וידע לחיות את החיים. חנן חי את החלום. החיוך שלו, שכולו טוב ונתינה, יחסר לי בכל יום מחדש".
לפני סיום הראיון, לעבדי יבלונקה יש עוד מסר אחד שחשוב לה להעביר. "משפחות החטופים הפכו למשפחה השנייה שלי, אני איתם לכל אורך הדרך. לא אנוח עד שכולם יחזרו" היא מדגישה. "צריך להבין: חטופים זה לא עניין של פוליטיקה, לא עניין של שמאל או ימין. זה הזמן של עם ישראל להראות ממה הוא עשוי. משפחות החטופים זקוקות לתמיכה ולחיבוק של כולנו.  זה צו השעה, אסור להשאיר אותן מאחור".     
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה