בארץ

משבר הביטוחים הסיעודיים נחשף: "זה היה צריך לפתוח מהדורות"

הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא הסדרת הביטוחים הסיעודיים נוכח החלטת רשות שוק ההון כי מתחילת שנה הבאה, חולים סיעודיים יקבלו גמלה מופחתת.  חה"כ מיקי לוי: "האם אדם בן 50 יכול לישון בשקט ולדעת שבעוד 25 שנה הוא יקבל ביטוח סיעודי?"
מערכת ice |  1
קשיש-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הוועדה לביקורת המדינה ערכה הבוקר (רביעי) דיון בנושא הסדרת הביטוחים הסיעודיים נוכח החלטת רשות שוק ההון כי החל מתחילת שנה הבאה, חולים סיעודיים שמבוטחים בקופות החולים יקבלו גמלה מופחתת ובהתייחס לליקויים שפורסמו בדו"ח שנתי 68 א' על הביטוחים הסיעודיים.
חברי הוועדה לביקורת המדינה, שבראשו עומד חה"כ מיקי לוי (יש עתיד), עסקו בהסדרת הביטוחים הסיעודיים על רקע הדו"ח השנתי המצוין שבו נכתב כי בשל תוחלת החיים שעולה, יש צפי להגדלת ההוצאות הנדרשות לקיום במצב זה.
יו"ר הוועדה חה"כ מיקי לוי, התייחס לדברים הללו וציין: "אוכלוסיית ישראל מזדקנת בקצב. עפ"י דו"ח מרכז טאוב, בעשור האחרון גדלה אוכלוסיית בני ה-75 ומעלה ב-9,000 איש בשנה. קצב הגידול הצפוי 20-30 אלף איש עד שנת 2040.  האם אדם בן 50 יכול לישון בשקט ולדעת שבעוד 25 שנה הוא יקבל ביטוח סיעודי ולא יתחילו מולו בתרגילי השהייה?".
בעקבות כך, ציין לוי כי חברי הוועדה מאמינים שהמדינה צריכה להעניק פתרון הוליסטי הולם.  ח"כ מירב כהן, הביעה את דעתה בנושא ואמרה: "זה צריך היה לפתוח מהדורות. כל פעם שמים טלאי. המציאות היא שרק מי שיש לו הרבה כסף יוכל להתמודד עם המציאות".
כאמור, בדו"ח המדובר מצוין כי מתקיים כשל שנמשך כ-20 שנה בנושא: "חובתו של אגף שוק ההון, שהוא המאסדר של שוק הביטוח, לטפל במהירות ובנחישות בכשלים שבתחום אחריותו ולהסדיר את תחום הביטוח הסיעודי הקבוצתי בראייה עתידית ולטווח ארוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שילמתי 40 שנה ביטוח סיעודי, ומורידים לי?
    לשם 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מילא, אם הייתם מורידים למצטרפים החדשים, אבל מה פתאום להוריד לאלה ששילמו 40 50 שנים? יש אפשרות לתבוע אתכם על החזר מה ששילמנו כל השנים!
    סגור