משפט

פוטין ישחרר את החטופים? לחץ כבד על הממשל הרוסי

לאחר שחרור של רוני קריבוי במסגרת עסקה מקבילה שניהל נשיא רוסיה מול החמאס, משפחות החטופים בעלות האזרחות הכפולה הגיעו לביקור במוסקבה. נציגיהן נועדו עם עם סגן שר החוץ בקרמלין. השגריר אנטולי ויקטורוב: "נושא החטופים תמיד היה בראש מעייננו"
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)

שלוש משפחות של ישראלים בעלי אזרחות רוסית המוחזקים בשבי חמאס הגיעו אמש (ראשון) לביקור במוסקבה על מנת לבקש מהממשל הרוסי להפעיל את כל כובד משקלו על ארגון הטרור במטרה להביא לשחרורם המהיר של החטופים מרצועת עזה. המהלך מתרחש בעקבות שחרורו של רוני קריבוי בן ה-26, ששוחרר במסגרת עסקה מקבילה שניהל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מול חמאס.
נציגיהן של משפחות החטופים בעלי האזרחות הכפולה נפגשו עם סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב על מנת לקדם את שחרורם. בוגדנוב אמר היום כי "הרשימה עם שמות החטופים הרוסים נמצאת בידי רוסיה והיא הועברה לידי חמאס".. שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב הוסיף: "נושא החטופים תמיד היה בראש מעייננו. יש אזרחים רוסים נוספים בידי חמאס ואנו ממשיכים לפעול לשחרורם".

רוני קריבוי, הישראלי בעל אזרחות רוסית שהוחזק בשבי ארגון הטרור חמאס (צילום: באדיבות המשפחה)
יוליה ואיגור, אחיו של רוני, נחתו אתמול במוסקבה יחד עם משפחות החטופים שעוד מחכות ליקיריהם. שם שמעו השניים על שחרור אחיהם. בהמשך, נפגשו בקרמלין עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב, והודו לו ולממשלת פוטין על שסייעו בהשבת רוני. מיד לאחר מכן הם מיהרו לשוב לישראל לפגוש את אחיהם.

עם פרוץ המלחמה, ביקרה ברוסיה משלחת של חמאס בראשות סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו-מרזוק. הקרמלין העביר לה רשימת אזרחים רוסים שנחטפו, ובכירי המחבלים הבטיחו לפעול לשחרורם כמחווה לנשיא רוסיה פוטין.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה