משפט

בן גביר לא יועמד לדין - למרות שאיים באקדח על מאבטחים

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה גנזה את תיק החקירה נגד השר איתמר בן גביר, אשר בסוף 2021 שלף את אקדחו כלפי מאבטחים ערבים בחניון, לאחר שדרשו ממנו להזיז את רכבו ולחנות כחוק
מערכת ice | 
בן גביר שולף אקדח (צילום איתמר כהן חדשות כל העולם)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, החליטה לסגור את התיק נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שנפתח בדצמבר 2021 עוד טרם היותו שר. באירוע שתועד אז במצלמות, התעמת בן גביר עם מאבטחים ערבים בחניון גני התערוכה בתל אביב, ושלף את אקדחו כשהוא מאיים עליהם.
הוויכוח בין הצדדים החל לאחר שמאבטחי החניון ביקשו ממנו להזיז את רכבו שחנה שלא כחוק. בן גביר טען כי הם איימו עליו ולכן שלף את אקדחו. הפרקליטות שחקרה את האירוע המליצה כבר לפני כשנה לסגור את התיק, וכעת היועמ"שית החליטה לגנוז אותו בנימוק ש"חומר הראיות לא מקים סיכוי סביר להרשעה".

יחד עם זאת, היועצת בהרב-מיארה מתחה ביקורת על בן גביר שלדבריה "נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, ובוודאי כמצופה מנבחר ציבור".
 
"במהלך האירוע דיברו הצדדים באופן תוקפני זה כלפי זה", נכתב בהודעת היועמ"שית, "התקדמו זה לעבר זה, ובן גביר, אשר סבר שהסדרנים הם מאבטחים חמושים וחש, לדבריו, מאוים, אחז באקדח כשהוא מופנה כלפי מטה, ואף הרימו למשך שנייה. בחינת מכלול הראיות וניתוחן העלתה כי לא ניתן לקבוע מה היו הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח. ניתוח התשתית הראייתית העלה כי לא ניתן לשלול את טענת וכי חש סכנה ממשית לחייו, וכי אחיזתו בנשק היתה במענה לאיום ולסכנה שחש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה