משפט

אמזון נתבעת בידי בעלי המניות שלה כי התעלמה מאילון מאסק

בעלי המניות של אמזון תובעים את החברה, בזוס והבכירים שלה כי לכאורה התעלמו מספייסX של מאסק, והכול בגלל היריבות בין המיליארדרים
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
בעלי המניות באמזון החליטו בצד של מי הם נמצאים בוויכוח בין ג'ף בזוס ואילון מאסק. בעלי המניות בחברה שהקים בזוס הגישו לאחרונה תביעה דרך חברת הבנקאות CB&T, נגד בזוס, המנכ"ל של אמזון אנדי ג'אסי ובכירים נוספים בחברה.
טענתם היא כי ההנהלה לא ביצעה את התפקיד הבסיסי שלה כאשר לא לקחה בחשבון את ספייסX כשהשקיעה בחברות חלל, והכול בגלל היריבות בין מאסק ובזוס. 
טרם ידוע מה היקף התביעה, אך לפי הניו יורק פוסט התובעים טוענים כי אמזון השקיעה בחוזים בשווי 2.7 מיליארד דולר מול בלו אוריג'ין (חברת החלל של בזוס) ואפילו לא שקלה את זו של מאסק, אף שספייסX הציגה לא מעט הצלחות שעלו על אלו של בלו אוריג'ין ואחרות. בסך הכול אמזון השקיע בחברות חלל כ-7.4 מיליארד דולר שישולמו עד שנת 2028. בכך, טוענים התובעים, ההנהלה התעלמה מההשקעה הכי טובה וזולה שיכלו לבצע.
ואכן, במהלך השנים חברת בלו אוריג'ין אף הפסידה לחברתו של מאסק במכרז של נאס"א. בזוס התאכזב מאוד מההפסד ואפילו הגיש תביעה נגד הרשות הפדרלית בטענה שהבחירה לא הייתה הוגנת. בית המשפט דחה את התביעה.
מאז הקרב בין בזוס ומאסק המשיך ברשתות דרך אין-ספור הקנטות ועקיצות. כעת אין ספק שלמאסק יש הרבה יותר בשר לעבוד איתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה