משפט

פרשת פגסוס: היועמ"ש וראש השב"כ נגד השר לוין

הממשלה צפויה לאשר את הצעת שר המשפטים יריב לוין להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש בתוכנות רוגלה על-ידי המשטרה אלא שהיועמ"שית והשב"כ מתנגדים להקמת הוועדה וגם במשטרה משגרים מסר מאיים. האם לוין ייכנע לשלטון הפקידים?
דוד זולדן |  2
טלי גוטליב, אופיר כץ, יריב לוין, איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, שיר טורם)
הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את הצעת שר המשפטים יריב לוין להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש בתוכנות רוגלה על-ידי המשטרה.
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, התנגדה בתוקף לסמכויות שמתוכננות להאציל הוועדה כולל חקירת תיקים שעודם מתנהלים בבית המשפט או בחקירה, כמו תיקי נתניהו. לוין דחה את ההתנגדות של היועמ"שית בטענה שהיא נמצאת בניגוד עניינים.
היועמ"שית לא לבד. גם השב"כ מתנגד לוועדה מחשש שתחשוף אמצעים טכנולוגיים. בכירים במשטרה הזהירו אם אם הוועדה תקום, היא תוביל להתפטרויות של שוטרים בחטיבת הסיגינט (הסייבר) המשטרתית, כך דווח הבוקר על-ידי סולימאן מסוודה בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.
לפי ההצעה של לוין, הוועדה תבדוק "את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים, בכל הנוגע לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, לרבות מעקב טכנולוגי אחר אנשים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO שנטען כי נעשה בה שימוש מבלי שניתנו לכך צווים מבית המשפט ("פרשת פגסוס")".
בהצעת ההחלטה נכתב כי: "הוועדה תבדוק פניות מאת היועצת המשפטית לממשלה או פרקליט המדינה שיש בהן משום טענה כי בדיקה מסוימת המבוצעת על ידי הוועדה עלולה לפגוע בהליך תלוי ועומד או לשבש מהלכי חקירה". ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו לא ישתתף בהצבעה בישיבת הממשלה על הוועדה מחשש לניגוד עניינים.
בראשות הוועדה יעמוד השופט המחוזי בדימוס, משה דרורי ולצדו יכהנו ענבל רובינשטיין הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר, ושלום בן חנן בכיר בשב"כ לשעבר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פושעת
    א 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה את מסתירה שאת כל כך םוחדת הגיע הזמן שכל הפושעים יחקרו
    סגור
  • 1.
    ראש השב"כ לא מתנגד.
    שקרנים 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הובטח לו שאין שום נגיעה לעבודת השב"כ בפעילותו. לא יעזור לכם כלום אתם תצפו בקרוב מאוד במצעד אלשיך מנדלבליט שי ניצן מררי מיארה לימון וקלמנטינה
    סגור