משפט

בג"ץ ידון בחוק הנבצרות בהרכב של 11 שופטים

בג"ץ בצו על תנאי בו הורה למדינה לנמק מדוע לא לדחות את כניסתו לתוקף של חוק הנבצרות. הרכב השופטים שידון בעתירה הורחב באופן חריג לאחר שהנשיאה חיות ושני שופטים נוספים השתכנעו כי מדובר בחוק פרסונלי
דוד זולדן | 
אסתר חיות (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בג"ץ הוציא למדינה צו על תנאי והורה לה לנמק מדוע לא לדחות את כניסתו לתוקף של חוק הנבצרות. הרכב השופטים שידון בעתירה הורחב, לאחר ששלושת השופטים שדנו בעתירות הסכימו במהלך הדיון כי מדובר בחוק פרסונלי.
משמעות הצו הוא שיתקיים דיון נוסף, שבו יצטרכו הכנסת ורה"מ נתניהו להסביר מדוע חוק הנבצרות לא יחול רק מהכנסת הבאה. בג"ץ צפוי לאשר החוק רק מהכנסת הבאה, ומנטרל את אפקט החוק הפרסונלי על נתניהו. אין זה אומר שבג"ץ מתערב בחוק, אבל מראה שישנה אפשרות שהוא לא יחול כרגע.
התיקון גם הסיר אפשרות של נבצרות מסיבה פלילית, וגם לקח מהיועצת המשפטית לממשלה את הסמכות להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. כך הוא אפשר למעשה לנתניהו לעסוק ברפורמה המשפטית ללא סיכון לנבצרות בשל בהפרת הסדר ניגוד העניינים שלו.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון שעתר לצד עתירה של ח"כ עודד פורר טוען כי: "צריך לראות את התיקון לחוק כחלק מאותה הפיכה שלטונית. ראש ממשלה סידר לו כלוב זהב והוא יכול לעשות את ההפיכה השלטונית בלי שאף אחד יזיז אותו מתפקידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה