משפט

אילון מאסק תובע את ארגון השמירה: "ניסיון השתקה"

האיש העשיר בעולם נכנס למערכה נגד ארגון ללא מטרות רווח, שהתביית עליו מאז שרכש את טוויטר. הארגון טוען מנגד כי מאסק מנסה להשתיק אותו
מערכת ice | 
טוויטר והלוגו החדש (צילום shutterstock)
רשת ה-X של אילון מאסק - שנמצאת עדיין בכתובת טוויטר - תובעת ארגון 'כלב שמירה' על דברי שטנה לכאורה והאשמת הבעלים מאסק, באחריות על העלייה באלימות ובפייק ניוז בפלטפורמה החברתית.
המרכז למניעת שנאה דיגיטלית (CCDH) ניצב כמבקר קבוע של הניהול של מאסק מאז שקנה את החברה ב-44 מיליארד דולר באוקטובר האחרון. הארגון דיווח על עלייה בשפה של שנאה, והלין על ביטול מדיניות המידע השגוי בנושא נגיף הקורונה. בנוסף הארגון ביקר את המיליארדר על הצבת פרסומות לצד פוסטים מחשבונות כמו זה של אנדרו טייט.
רשת X, אמרה שכל שינוי במדיניות נוגע להגנה על חופש הביטוי, וטוענת שרוב הפוסטים הם "בריאים". בפוסט ברשת שלה האשימה החברה את ה-CCDH ב"טענות מטעות" במטרה לעודד מפרסמים להפסיק להשקיע ו"למנוע דיאלוג ציבורי". בנוסף טענה הרשת החברתית שהקבוצה הפרה את תנאי השירות שלה על ידי גישה לא נכונה לנתונים מהאתר.

"זו הסיבה ש-X הגיש תביעה משפטית נגד ה-CCDH ותומכיו", נכתב בפוסט. התביעה של החברה הוגשה בקליפורניה, לפי הוושינגטון פוסט, בטענה שהארגון ללא מטרות רווח "עסק בשורה של מעשים בלתי חוקיים" כדי "להשיג גישה לא נכונה" לנתוני החברה. אולם X תובעת פיצויים לא מוגדרים.
המהלך של X הגיע לאחר שה-CCDH האשימה את הצוות של מאסק בניסיון להפחיד ולהשתיק את הארגון בעקבות דיווח שלפיו הפלטפורמה שלו "לא פועלת בנוגע ל-99%" מהפוסטים מלאי השנאה מחשבונות שנרשמו לוי הכחול שלה.
מנכ"ל CCDH, עמראן אחמד, אמר: "מעשיו של אילון מאסק מייצגים ניסיון חצוף להשתיק ביקורת כנה ומחקר עצמאי, בתקווה נואשת שהוא יוכל לעצור את גל הסיפורים השליליים ולבנות מחדש את מערכת היחסים שלו עם מפרסמים".
מאסק הגיב על ההודעה הזו ב-X וצייץ: "הם צריכים לשמור את דבריהם עבור חבר המושבעים". בסוף השבוע, האיש העשיר בעולם עורר מחלוקת על ידי החזרת החשבון של קניה ווסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה