משפט

רותם סלע ובנק דיסקונט בצרות? הפרסומת החדשה מעוררת סערה

הקמפיין החדש בכיכובה עבור בנק דיסקונט גרם לכך שמכתב יישלח למנכ"ל הבנק, אורי לוין, ממנכ"ל הרלב"ד, ארז קיטה, שדרש בו להפסיק את שידורו מיידית בטענה שהמסר שלו מעודד עבריינות כביש: " כ-360 בני אדם נהרגים מידי שנה בישראל כתוצאה מתאונות דרכים, ולמעלה מ-2,300 ילדים וילדות, גברים ונשים, נפצעים קשה"
מערכת ice |  2
רותם סלע בקמפיין דיסקונט (צילום אלון שפרנסקי)
הפרסומת החדשה של רותם סלע נתקלת בהתנגדות חריפה ביותר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הקמפיין החדש בכיכובה עבור בנק דיסקונט גרם לכך שמכתב יישלח למנכ"ל הבנק, אורי לוין, ממנכ"ל הרלב"ד, ארז קיטה, שדרש בו להפסיק את שידורו מיידית בטענה שהמסר שלו מעודד עבריינות כביש. 
במכתב צוין: "לפני מספר ימים נחשפנו לתשדיר פרסומי של בנק דיסקונט בו נראית הפרזנטורית של הבנק רותם סלע נוהגת ברכב תוך שהיא מאיצה בפראות על מנת להיכנס לחניה באופן משונה ומוגזם. כ-360 בני אדם נהרגים מידי שנה בישראל כתוצאה מתאונות דרכים, ולמעלה מ-2,300 ילדים וילדות, גברים ונשים, נפצעים קשה בתאונות ונדרשים להליכי שיקום ממושכים. הידע וניסיון המצטבר לאורך השנים מצביעים כי התנהגויות סיכון של הגורם האנושי הן פקטור משמעותי להתרחשות תאונות, כאשר נהיגה במהירות מופרזת היא מהמחוללים הקריטיים ביותר לתאונות דרכים ולמוות מיותר".
 
עוד הסביר קיטה: "אנו מכירים היטב את כוחו של הפרסום במדיה, ואת מכפיל הכוח בשימוש בידוענים, שהציבור, ובעיקר הקהל הצעיר לוקח מהם דוגמה ומחקה את התנהגותם. אני משוכנע שאלמלא היה כוחו של הפרסום כה משמעותי לא הייתם בוחרים להשקיע סכומי כסף נכבדים בפרסום מסוג זה. אנו ערים לפוטנציאל הנזק של פרסומת כפי שפרסם הבנק, וכגוף ממשלתי האמון על בטיחות בדרכים, לא יכולים לעמוד מנגד".

במכתב צוין: "חשוב לציין כי בטרם עלייתו לאוויר של תשדיר הפרסום, התבקשנו על ידי משרד הפרסום "אדלר חומסקי & ורשבסקי" החתום על התשדיר, לחוות את דעתנו המקצועית, והשבנו כי אנו רואים בו בעייתיות רבה. אנו רואים בחומרה את העובדה שלמרות תשובתנו שאינה משתמעת לשתי פנים בחרתם לעשות שימוש בתשדיר. לאור האמור, אני קורא לך להפסיק לאלתר את שידור הקמפיין באמצעי המדיה השונים ולהסיר אותו מהפלטפורמות הדיגיטליות בהן הוא קיים, מתוך אחריות ציבורית ו חברתית לאזרחי המדינה וללקוחותיך, ומתוך הבנת פוטנציאל הסכנה בפרסומים מסוג זה".
מאדלר חומסקי משרד הפרסום של דיסקונט, נמסר: "ברור לכל בר דעת כי מדובר בפרסומת בדיונית, בלתי ריאליסטית המציגה מהלך מופרך, שלא ניתן לבצעו במציאות ומטרתה להעביר מסר פרסומי. לפנים משורת הדין משרד אדלר חומסקי התייעץ עם הרלב"ד בטרם הצילומים וכמשנה זהירות מציג שקופית הבהרה בתחילת הפרסומת. אנו סומכים על שיקול דעת הצופים ומאחלים לכולם נסיעה בטוחה וחניה קלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פרסומת בנק דיסקונט
    ארקי 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת חביבה,נעימה, מצחיקה בתוספת "רותם סלע" היפה והמוכשרת
    סגור
  • 1.
    פירסום לשני הצדדים (ל"ת)
    הרויחו 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור