משפט

סכום העתק שגולדמן זאקס תשלם בגלל אפליית עובדות

התובעות, עובדות לשעבר בבנק, האשימו את גולדמן זאקס בכך ששילמה באופן שיטתי לנשים פחות מגברים, ובמתן ביקורות ביצועים חלשות יותר לנשים שפגעו בצמיחתן בקריירה; הבנק ישלם 215 מיליון דולר ליישב את התביעות
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
גולדמן זאקס הסכימה לשלם 215 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית ארוכת שנים שטענה על אפליה רחבה כלפי נשים הן בשכר והן בקידום, כך נאמר בהצהרה משותפת של החברה ושל התובעות.

התובעות, עובדות לשעבר בבנק, האשימו את גולדמן זאקס בכך ששילמה באופן שיטתי לנשים פחות מגברים, ובמתן ביקורות ביצועים חלשות יותר לנשים שפגעו בצמיחתן בקריירה.
התביעה הייתה בין התיקים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר שהתמקדו ביחס הלא שוויוני לכאורה של וול סטריט לנשים בהתדיינות משפטית נגד בנקים רבים שנמשכת עשרות שנים אחורה.
ההסדר מכסה כ-2,800 נשים שותפות וסגנות נשיא המועסקות בחטיבות בנקאות השקעות, ניהול השקעות וניירות ערך של גולדמן זאקס, לפי ההצהרה.
"אחרי יותר מעשור של ליטיגציה נמרצת, שני הצדדים הסכימו לפתור את העניין הזה. נמשיך להתמקד באנשים שלנו, בלקוחות שלנו ובעסקים שלנו", אמרה ג'קלין ארתור, ראש ניהול ההון האנושי העולמי של גולדמן זאקס.
כחלק מההסדר, גולדמן זאקס ישכור גם מומחים בלתי תלויים שיבצעו ניתוח נוסף על הערכת ביצועים ופערי שכר מגדריים, הוסיפה ההצהרה.
קלי דרמודי, היועצת המשותפת של התובעות, אמרה כי הם מאמינים שההסדר מספק "החלמה משמעותית וודאית לכל חברי הכיתה ומקדם שוויון מגדרי בגולדמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה