משפט

הותר לפרסום: מנכ"ל ויו"ר פסגות נחקרו ברשות לניירות ערך

החקירה נגד הבכירים בחברה על שימוש במידע פנים נמשך ואחרי שחוקרי הרשות אספו מחשבים ומסמכים ותישאלו עובדים, הותר לפרסום כי שני הבכירים ביותר הגיעו לחקירה ברשות ני"ע
מערכת ice | 
בניין פסגות (צילום אלכסנדר כץ)
אחרי שחוקרי הרשות לניירות ערך פשטו על משרדי בית ההשקעות פסגות שבשליטת איש העסקים רני צים וזאת במסגרת חקירה פלילית, היום (חמישי) נרשמה עוד התפתחות מעניינת בפרשה
הותר לפרסום כי יו"ר ומנכ"ל פסגות נחקרו ברשות ני"ע בחשד לשימוש במידע פנים. החקירה בכללותה מתנהלת בחשד למסחר תוך שימוש במידע תוך ארגוני ומכאן אספו החוקרים מחשבים ומסמכים שדרושים להם לצורך בירור הנושא.

עובדים בפסגות תושאלו וחלקם נקרא לחקירה. מזכיר כי לאחרונה נפוצו שמועות שמצאו את עצמן בחלק מכלי התקשורת כי הפניקס רוצה לקנות את פסגות. פסגות הכחישה את הפרסומים הללו אך אמרה כי אכן בוצעה פניה של הפניקס לחברה וזו אינה מעוניינת כרגע לבצע עסקה.
כזכור, כפי שכבר דיווחנו בעבר, חברת הביטוח הפניקס הציעה לאיש העסקים רני צים לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות לפי שווי חברה (בהינתן הנחות עבודה שונות) של כ-500 מיליון שקל. לאחר בחינה ראשונה ולאור הדלפתה במטרה ככל הנראה, ללחוץ על צים להסכים למתווה. החליט צים לדחות אותה במתווה המוצע.
כבר אז, בשוק ההון לא הבינו את פשר ההצעה המוזרה של הפניקס ונראה היה שההצעה אינה רצינית לאור השווי שהציעה החברה שמשקף שווי כפול מהשווי שצים רכש את החברה וזה הדליק נורות אדומות אצל כל השחקנים בשוק, נורות שנדלקו גם אצל הרגולטורים.
עו״ד ערן שחם שביט, ממשרד בלטר גוט אלוני, בא כח נושאי המשרה בחברה, מסר בשמם: ״למיטב הבנתנו, מדובר באירועים ישנים, שאינם נוגעים באופן כלשהו לפעילות בית ההשקעות פסגות. כל הפעולות שביצעו מרשיי בניירות ערך בוצעו כדין ובליווי משפטי צמוד. בהתאם לכך, אנו משוכנעים, כי כשהרשות החוקרת תסיים את בדיקתה, יתברר שמרשיי פעלו כדין וכי לא דבק בהם רבב. אוסיף, כי נושאי המשרה שיתפו פעולה בחקירה, שוחררו לבתיהם עם תום חקירתם, ללא כל מגבלה ביחס לתפקידיהם בחברה הציבורית״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה