משפט

האישה הטרנסית הראשונה שנידונה למוות בארה"ב מבקשת חנינה

בחודש הבא היא אמורה להיות מוצאת להורג וכעת אמבר מקלוהן, האישה הטרנסג'נדרית הגלויה הראשונה שמיועדת להוצאה להורג, מבקשת ממושל מיזורי רחמים
מערכת ice | 
אמבר מקלוהן (צילום Jessica Hicklin)
האישה הטרנסג'נדרית הגלויה הראשונה המיועדת להוצאה להורג בארה"ב פונה למושל מיזורי בבקשה לרחמים, תוך שהיא מציינת את מאבקה בבריאות הנפש. עורכי הדין של אמבר מקלוהן בת ה-49 ביקשו ביום שני האחרון מהמושל הרפובליקני מייק פארסון לחוס על חייה לפני הוצאתה להורג ב-3 בינואר.
מקלוהן הורשעה בהריגת חברתה לשעבר, בוורלי גינטר בת ה-45, ב-20 בנובמבר 2003. גינטר נאנסה ונדקרה למוות במחוז סנט לואיס.

בראיון טלפוני ל- St. Louis Post-Dispatch Monday תיארה את הוצאתה להורג הממשמשת ובאה כ"דבר עצוב". "אני לא מסכימה עם זה", אמרה מקלוהן. "אנשים צריכים לדעת שאני חולת נפש".
צו המוות הוא על שמו של סקוט מקלוהן, המוחזק בכלא הגברים בפוטוסי. מקלוהן עברה תהליך לשינוי מין במהלך השנים האחרונות לאחר שנידונה למוות. לא ידוע על מקרה של אסיר טרנסג'נדר שהוצא להורג בארה"ב בעבר, כך על פי מרכז המידע נגד עונש מוות נגד ההוצאה להורג.
"זה לא בסדר כשמישהו מוצא להורג בלי קשר", אמר הסנגור הציבורי לארי קומפ. "אמבר הפגינה אומץ רב כשאימצה את מי שהיא כאישה טרנסג'נדרית למרות הפוטנציאל של אנשים להגיב בשנאה, אז אני מעריץ את הפגנת האומץ שלה".
בעתירת החנינה בת 27 העמודים שלהם, עורכי הדין של מקלוהן ציטטו בעיות ילדות טראומטיות ובריאות הנפש שלה, שנגרמו בחלקן מנזק מוחי ותסמונת אלכוהול עוברי, שחבר המשובעים מעולם לא שמע במהלך המשפט.
הורה אומנה שפשף צואה בפניה כשהייתה פעוטה, ואביה המאמץ, שהיה שוטר, ליטף אותה והיכרה אותה במקל, כך נכתב במכתב למושל. היא ניסתה להתאבד מספר פעמים גם כילדה וגם כמבוגרת.
"לאמבר מקלוהן מעולם לא היה סיכוי", נכתב בבקשה החנינה. "היא הוכשלה על ידי המוסדות, האנשים והגופים האמונים שהיו צריכים להגן עליה, והמתעללים שלה חסמו את הטיפול שהיא כל כך נזקקה לו".
דוברת המושל, קלי ג'ונס, אמרה כי משרד המושל בוחן את הבקשה לחנינה. "אלה לא החלטות שהמושל לוקח בקלות", מסרה ג'ונס.
שופט פסק גזר דין מוות על מקלוהן לאחר שחבר מושבעים לא הצליח להחליט על מוות או מאסר עולם ללא שחרור על תנאי.
שופט פדרלי בסנט לואיס הורה כי יש לקיים דיון מחדש על גזר הדין וזאת תוך הדגשה כי על פי החשש יעילות עורכי הדין של מקלוהן לקתה בחסר. בשנת 2021, פאנל פדרלי של בית המשפט לערעורים החזיר את עונש המוות.
עורכי הדין של מקלוהן ציינו גם את חוסר ההחלטיות של חבר המושבעים ואת החרטה של מקלוהן כסיבות לכך שפארסון צריכה לעכב את הוצאתה להורג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה